Tijd voor een nieuwe website?!

7 september 2018leestijd 2 minutendoor Sebastiaan

Tijd… eigenlijk niet… maar het werd wel eens tijd! Qua timing perfect om parallel te laten lopen aan het proces rondom onze aangescherpte positionering. Want in ruim 18 jaar Frontis is er veel veranderd. Van twee oprichters die de eerste stappen zetten in de nieuwe wereld van het internet naar een toonaangevend bureau met ruim 30 medewerkers, dat prachtige bedrijven en organisaties helpt bij het realiseren van hun digitale ambities. Mooi om zo’n ontwikkeling van dichtbij mee te maken en hier mijn steentje aan bij te dragen. 

Ons enthousiasme, onze passie, trots, cultuur en full-service gedachte… dat is nooit veranderd. Het digitale landschap wel en daarmee ook de digitale ambities van onze klanten. Dit is goed te zien aan onze projecten en aan de manier waarop we met klanten samenwerken. 

Past onze positionering en hetgeen we uitdragen hier nog bij? Het antwoord was ‘nee’ en dus gingen we aan de slag! Kerncompetenties, doelgroepen, concurrenten, waarden, persoonlijkheid en onderscheidende kracht: met behulp van het ‘Brand Key Model’, tientallen post-its en het raam van onze vergaderruimte als ‘werkblad’ gingen we met collega’s aan de slag om de essentie van Frontis in kaart te brengen. De uitkomst van deze sessie vertaalden we naar een handzaam boekje waarin onze positionering krachtig staat samengevat.

Van online naar digitaal

Met ‘Werkt voor online succes’ hadden we een pay-off die perfect aansloot. Onze full-service aanpak werkt om online succes te behalen, en daarnaast werken we met ons team hard om het succes te behalen. 

Dat harde werken zit er nog steeds in, maar inmiddels zijn we van uitvoerende partij omgeturnd naar een volwaardig strategisch partner, die veel verder gaat dan online. We werken dus niet alleen meer voor online succes, maar voor digitaal succes. Je snapt dat dit niet zo lekker bekt. En we willen het vooral begrijpelijk houden. Daarom: Frontis is digital partner. Wat we doen? Wij maken digitale ambities waar.

Het is aan ons om dit ook telkens weer waar te maken. En de essentie van Frontis? We zijn datagedreven; we verzamelen, analyseren en gebruiken data om in te spelen op de behoefte van gebruikers en om bedrijfsprocessen efficiënter te maken. Code zit in ons DNA; al jaren werken we met krachtige en bewezen technologieën aan digitale oplossingen. Hierbij bundelen we onze krachten; met onze multidisciplinaire teams en ons creatieve vermogen zijn we in staat om optimale gebruikerservaring te creëren.

Nieuwe website

Als je ons volgt via social media heb je kunnen zien dat we tussen de bedrijven door werkten aan een nieuwe website om onze positionering nog meer body te geven. Hoewel we aan veel uitdagende projecten werken voor onze klanten, moet ik zeggen dat het ontwikkelen van een website voor onszelf ook een behoorlijke uitdaging is (voel die druk). Zeker omdat we er tegelijkertijd voor hebben gekozen om de nieuwste technieken toe te passen (onze developers konden zich uitleven) die de basis vormen voor verdere doorontwikkeling. We hebben gekozen voor een innovatieve werkwijze in website- en vooral content ontwikkelen. Hoe dan? In de update die volgende week online komt vertelt developer Ruben er alles over!

Het bundelen van krachten spat er vanaf. Zowel video, fotografie en tekst tonen aan dat we succes behalen als team. Wij als Frontis samen met onze opdrachtgevers. We blijven op ons best wanneer design, technologie en marketing samenkomen, dus ook hier hebben onze eigen teams nauw samengewerkt.

En: less is more! De nieuwe website is een stuk compacter. Wat we doen vertellen we in onze cases en updates, daar hebben we geen aparte pagina’s voor nodig ;-) In onze cases nemen we je mee in de digitale ambities van onze klanten, onze aanpak en werkwijze. Met trots tonen we mooie resultaten, succesvolle digitale transformaties en vertellen we hoe we samen blijven groeien. Op ons blog (Updates) delen onze specialisten nieuws, kennis en innovaties. We nemen je mee in nieuwe technieken, ontwikkelingen waar we mee bezig zijn en hoe het er bij ons op de werkvloer aan toe gaat.

Dus, hiermee kunnen we weer even vooruit! 

SebastiaanCreative director/Partner
Dit soort updates, nieuws, kennis & innovaties automatisch in je mailbox?

Hoi, ik ben
en ik ontvang jullie nieuwsbrief met updates graag op