Zo werken we samen

Wij werken samen met maakbedrijven, groothandels, bouwgerelateerde bedrijven, machinefabrikanten en high-tech bedrijven. In 25 jaar hebben we ontdekt wat werkt en wat niet. Op basis van die inzichten is onze aanpak ontwikkeld.

Graphic One

Van strategische roadmapsessie

We starten altijd met een strategische roadmapsessie. Die is cruciaal om jouw organisatie én vraagstuk goed te doorgronden. We maken bewust onderscheid tussen symptomen en onderliggende oorzaken, voordat we samen de juiste koers bepalen. Daarom gaan we eerst in gesprek over jullie:

  • Strategie en organisatiedoelen
  • Klanten en klantbediening
  • Marktpositie en concurrentiekracht
  • Interne organisatie en bedrijfsprocessen

Op basis van deze input brengen we de huidige situatie scherp in beeld. Daarna schetsen we concrete scenario’s voor het vervolg, zowel commercieel als operationeel.

Naar digitaal stroomlijnen

De roadmapsessie vormt het vertrekpunt van een gezamenlijke route. In de praktijk raakt de uitvoering vervolgens vaak meerdere gebieden en expertises, denk aan:

  • Bedrijfsprocessen
  • Digitale platformen en technische applicaties
  • Digital marketing 
  • Trainingen & workshops

Zo realiseren we structurele en efficiënte verbeteringen die bijdragen aan jullie commerciële slagkracht en operationele efficiëntie.

Aanpak

Dit betekent samenwerken met Frontis

1 .

Lange termijn partnerships van 5+ jaar

Onze samenwerking eindigt niet bij de oplevering van een project. Integendeel, het markeert de start van een langdurige partnership. Onze meest succesvolle partnerships zijn de samenwerkingen van 5+ jaar. En dat geldt momenteel voor ruim 70% van onze top 20 samenwerkingen.
2 .

We toetsen wat we maken

We stemmen onze techniek af op de eindgebruikers, betrekken collega’s en opdrachtgevers vroeg in onze processen en toetsen alles wat we maken. Op die manier houden we altijd rekening met de gebruikerservaring en effectiviteit van hetgeen we ontwikkelen en vermarkten.
3 .

Een stabiel team met een vast aanspreekpunt

Je kunt rekenen op een vast team van specialisten die jouw organisatie goed kennen. Niet alleen tijdens het project, maar ook in de doorontwikkeling, uitbreiding en supportfase.
4 .

Transparantie in communicatie en documentatie

Transparantie in communicatie en documentatie zorgt voor een soepelere samenwerking. Je krijgt toegang tot onze Microsoft 365-omgeving; één centrale plek voor alle communicatie en projectdocumentatie. Daarnaast bieden we inzicht via Azure DevOps, zodat je altijd zicht hebt op de technische backlog, voortgang en prioriteiten.
5 .

Wij zijn jouw collega's

We werken graag nauw samen: jullie product owner en marketeer(s) krijgen indien gewenst een plek op ons kantoor, en onze collega’s zijn regelmatig bij jullie op locatie. Zo leren we elkaar goed kennen en raken we nog sneller vertrouwd met jullie producten, diensten, teams en doelgroepen.
hallo

Onze ideale opdrachtgever

Niet op elk punt een perfecte match? Geen probleem. Maar in onze meest succesvolle samenwerkingen zien we dat het merendeel van het volgende van toepassing is:

Wij werken samen met bedrijven die:
  • ... actief zijn in de handel & industrie met een Nederlands kantoor.
  • ... te maken hebben met verschillende interne en externe processen.
  • ... hun strategie willen laten aansluiten op een aankoopproces dat snel digitaliseert.
  • ... zien dat hun visie aansluit bij ons verhaal en onze werkwijze.
  • ... in staat zijn om een vast aanspreekpunt te leveren met digital know-how en beschikbare tijd.
  • ... begrijpen dat je voor het bouwen en vermarkten van een platform minimaal 30K investeert.
  • ... net als wij geloven in een langetermijnstrategie en langdurige samenwerking.

Veelgestelde vragen

 

Wat maakt jullie anders dan andere digitale bureaus?

Wij kiezen bewust voor diepte in plaats van breedte. Daarom leveren we sneller waarde in complexe B2B-omgevingen.

Aan welke investering moet ik denken?

Dat hangt ervan af welke expertise er nodig is. Onze samenwerking start met een roadmapsessie, waar we tussen de 2,5K en 10K rekenen, afhankelijk van de grootte en complexiteit van het vraagstuk.

Opdrachtgevers waar we zowel technische applicaties voor bouwen als marketing verrichten investeren vaak tussen de 30K en 200K per jaar.

Voor opdrachtgevers waar we alleen marketing voor verrichten is dat veelal tussen de 1K en 10K per maand.

Ondanks deze bedragen willen we de drempel om te starten zo laag mogelijk houden. Neem vooral contact op en bespreek het tempo dat past bij jouw organisatie.

Hoe maken jullie succes meetbaar?

In de roadmapsessie staan we stil bij de doelen die we samen voor ogen hebben. Die vertalen we naar concrete KPI’s die we meetbaar maken.

Doorgaans hebben we impact op deze onderdelen:

  • Omzet
  • Leads
  • Time-to-market
  • Efficiëntie
  • Time-to-value
  • Klanttevredenheid

Hoeveel tijd moet ik als opdrachtgever zelf investeren?

Intern draagvlak en beschikbare tijd zijn beiden voorwaarden voor succes. Jullie beschikken ten slotte over specifieke business know-how. Hoe veel tijd dat exact is, verschilt per vraagstuk en per rol. Voor een product owner of coördinerend marketeer leert ervaring dat een dag per week al snel noodzakelijk is.

Met wie werk ik binnen Frontis samen?

Dit hangt af van de uitdaging die we samen aangaan en welke expertise er nodig is. We leveren altijd één aanspreekpunt in de vorm van een projectmanager of marketeer. Daaromheen bouwen we een team van specialisten. Zo werk je samen met een stabiel team van vertrouwde gezichten met één aanspreekpunt.

Voeren jullie al het werk uit?

Onze voorkeur gaat uit naar een samenwerking waarin we jullie collega’s trainen en opleiden. In het ideale scenario kunnen jullie dus ook steeds meer zelf doen, afhankelijk van jullie eigen capaciteit en wensen.

Hoe gaan jullie om met geheimhouding?

Wij gaan zorgvuldig om met klantinformatie. Alles wat je deelt, behandelen wij discreet en uitsluitend voor het afgesproken doel. Daarnaast leggen we afspraken over geheimhouding ook formeel vast, zodat je zeker weet dat informatie in veilige handen is.
Wat onze opdrachtgevers zeggen

Over samenwerken met Frontis

Luke Gilbers
“Door de stappen die we samen met Frontis hebben gezet, ligt bijvoorbeeld een offerte die vroeger 2 à 3 weken tijd kostte, nu binnen een half uur bij de klant. Dat is het verschil wat digitalisering doet."
Luke Gilbers
Directeur van Waterkracht
Daphne van Velsen
"Al met al zijn wij zeer tevreden over de samenwerking met Frontis en ons partnerschap, waarbij wij op een open en transparante manier kennis met elkaar delen."
Daphne van Velsen
Marketing Manager bij Kingspan Geïsoleerde Panelen
 Larissa van den Bosch
"De specialisten van Frontis waren en zijn tijdens dit traject een verlengde van onze marketing & communicatie afdeling. Door intensief samen te werken en het belang van onze eindgebruikers als uitgangspunt te nemen komen wij gezamenlijk tot het beste resultaat."
Larissa van den Bosch
Marketing & Communication Manager bij Royal Eijkelkamp