Scroll

Website personaliseren voor een feilloze, online gebruikerservaring

Met online personalisatie zorg je ervoor dat de websitegebruiker sneller zijn doelen behaalt. Je personaliseert je website zodat deze precies biedt wat de gebruiker nodig heeft om de juiste keuzes te maken gedurende z’n klantreis. Maar, daar ligt een uitgekiende strategie én integratie aan ten grondslag. Wij helpen je graag verder!

Meer weten over websitepersonalisatie?

Benieuwd wat personalisatie voor jou kan betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. We laten je graag de mogelijkheden zien.

Wat houdt websitepersonalisatie in?

Met websitepersonalisatie presenteer je de juiste content aan de juiste gebruiker, op het juiste moment. Je weet wie jouw website bezoeken, in welke fase van de klantreis (buyer journey) zij zich bevinden en wat hun bijbehorende informatiebehoeften zijn.

Doordat je bovenstaande weet en websitepersonalisatie inzet, werk je toe naar…

  • Betere conversiepercentages
  • Hogere bestelwaardes door cross- en upselling
  • Sterkere merkbeleving
  • Een voorsprong op je concurrenten

De website begeleidt de websitegebruiker door zijn buyer journey en biedt precies dat wat nodig is om zijn doelen te behalen.

Websitepersonalisatie in uMarketingSuite bij De Twee Bruggen

Bij Vakantiepark De Twee Bruggen passen we websitepersonalisatie toe om hun websitebezoekers het ultieme vakantiegevoel te bieden. Is de websitegebruiker georiënteerd op een fijne wintervakantie? Dan past de content zich er automatisch op aan.

Alle voordelen op een rij

  • Merkbeleving vergroten
    Met websitepersonalisatie vergroot je de merkbeleving. Je vertaalt de uitstraling van je merk door naar al je online activiteiten, zodat de gebruiker via de website al kennismaakt met alles wat het merk te bieden heeft. Daarnaast maak je jouw unieke waardepropositie passend voor de informatiebehoeften van de gebruiker.

  • Vertrouwen vergroten bij de websitegebruikers
    Je speelt in op de verschillende fasen van de buyer journey en geeft websitegebruikers direct de benodigde informatie. De gebruiker voelt zich begrepen waardoor zijn vertrouwen in jouw merk groeit.

  • Meer inzicht verkrijgen in doelgroepen
    Met websitepersonalisatie leer je je potentiële klanten nóg beter kennen. Je verzamelt data die een verdiepingsslag bieden in de buyer journeys van diverse doelgroepen. Deze informatie is zeer waardevol en draagt bij aan betere klantrelaties.

  • Gebruiksvriendelijkheid verbeteren op de website
    Voor de websitegebruiker kost het minder tijd om een doel te voltooien. Voor jou is het namelijk mogelijk om in te spelen op de fase waarin de gebruiker zich bevindt. Voltooit hij een belangrijk doel? Bied hem dan relevante informatie aan voor cross- of upselling.

  • Cross- en upselling mogelijkheden benutten
    Door alle bovenstaande voordelen, benut je de online cross- en upsell mogelijkheden, waarmee je conversiepercentages verhoogt en bestelwaardes verbetert.

Wanneer is online personalisatie interessant voor jouw organisatie?

Websitepersonalisatie is interessant voor alle organisaties, maar zeker als je te maken hebt met meerdere, verschillende doelgroepen.

Je bent klaar om te starten met websitepersonalisatie wanneer je…

  • jouw doelen goed voor ogen hebt
    • De bedrijfsdoelstellingen zijn vertaald naar marketing- en salesdoelstellingen
    • Je weet op welke KPI’s je (online) stuurt
    • Je meet én weet precies wat er op je website gebeurt (psst, is server-side tracking iets voor jou?)
  • weet dat je website klaar is voor de volgende stap
    • De website is gevoelsmatig goed ingericht; de conversiepercentages zijn hoog
    • De contentbasis staat als een huis en het is tijd om specifiekere content te creëren voor de verschillende informatiebehoeften van jouw doelgroepen
    • De website beschikt over duidelijke en passende call-to-actions, waarmee je de eerste gegevens van websitegebruikers binnenhaalt
    • Verouderde websites zijn doorgaans niet geschikt voor websitepersonalisatie
  • inzicht hebt in persona’s en buyer journeys met bijbehorende informatiebehoeftes
    • Je weet wie tot jouw belangrijkste doelgroepen behoren en hebt persona’s opgesteld
    • Je weet welke informatie elke persona nodig heeft in alle fasen van de buyer journey
    • Je weet hoe je jouw persona’s kunt herkennen
  • over een marketingteam beschikt dat de boel op orde heeft
    • Marketingcapaciteit is noodzakelijk om de doelgroepen (nog) beter te leren kennen en data te verzamelen, analyseren en omzetten naar actiepunten.

Last-but-not-least: je hebt een tool nodig, die je integreert in je CMS. Frontis werkt met uMarketingSuite voor Umbraco en Kentico Xperience.

Tools voor websitepersonalisatie

uMarketingSuite

uMarketingSuite is de all-in-one marketing tool voor Umbraco CMS. Met deze suite haal je alles uit je Umbraco-website: van A/B testing en het opbouwen van complete gebruikersprofielen tot het personaliseren van de hele website met slimme splitview editing mogelijkheden. Kortom, je profiteert van talloze voordelen:

  • Een naadloze integratie met Umbraco
  • Super simpele werking: geen leercurve als je gewend bent aan werken in Umbraco
  • Splitview editing: je ziet precies wat je personaliseert
  • First-party data op je eigen server
  • Impliciete en expliciete scoring eenvoudig toe te passen
  • Opbouwen van 360° gebruikersprofielen
  • Geïntegreerde A/B testing
  • Pop-up mogelijkheden, zoals een topbar, exit intent pop up en een ‘gewone’ pop-up
  • en nog veel meer…

Kentico Xperience

Kentico Xperience is een intuïtief CMS, waarin je eenvoudig de hele website beheert en personaliseert Je definieert eenvoudig personalisatieregels, creëert gepersonaliseerde varianten van bestaande pagina’s en analyseert de resultaten om te blijven optimaliseren. Net als uMarketingSuite, biedt Kentico Xperience je veel voordelen:

  • Geen integratie nodig, want het is onderdeel van je CMS
  • Maatwerk oplossing, gebaseerd op jouw wensen en gemaakt door onze developers
  • First-party data op je eigen server
  • Geïntegreerde A/B testing
  • E-mail marketing
  • Leadscoring en marketing automation
  • en nog veel meer…

Het lijkt me wel wat! En nu? Zo verloopt integratie van websitepersonalisatie

Kennis maken met jou en jouw organisatie

We plannen een kennismakingsgesprek in om jou en jouw organisatie beter te leren kennen. Wat is jouw digitale volwassenheid, wat zijn je doelstellingen voor de komende jaren en welke stappen wil je -samen met ons- zetten? Ook stellen wij ons aan je voor en bespreken we graag de mogelijkheden op gebied van websitepersonalisatie.

Tool kiezen en integreren om data te verzamelen

Gaan we samen verder? Dan werken we jouw doelen uit, gaan we aan de slag met persona’s en buyer journeys en inrichten we de tool voor je in. Op die manier verzamelen we data die we in de toekomst gebruiken voor onze marketingactiviteiten zoals de websitepersonalisatie.

Strategie bedenken en uitvoeren

Doelen bepaald, tool geïntegreerd en eerste data verzameld? Tijd om aan de slag te gaan met een strategie, zodat we precies weten welke personalisatie wanneer van toepassing is. We werken toe naar verschillende typen campagnes:

  • Always-on personalisatie
    Dit is personalisatie die er altijd toe doet en je jaarlijks -met kleine aanpassingen- opnieuw inzet.

  • Periodieke personalisatie
    Dit zijn campagnes die zijn ingericht voor speciale gebeurtenissen en/of events. Denk aan actiegerichte personalisaties of op basis van belangrijke gebeurtenissen zoals een beurs.

Websitepersonalisatie starten!

De campagnes staan klaar, dus we starten met websitepersonalisatie. We houden maandelijks contact om de resultaten te bespreken, optimalisaties door te voeren en nieuwe (aanvullende) stappen te zetten. We halen alles uit de kast om jouw online succes te vergroten!

Even sparren?

We denken graag met je mee!

Kom erachter of online personalisatie iets is voor jouw organisatie! Hugo vertelt je graag meer over de mogelijkheden. Neem vrijblijvend contact met hem op.