Kenmerken
- AREPA is klant van Frontis sinds 2010
- Wereldwijd actief
- In 2017 overgenomen door Envista Forensics
- Intensieve samenwerking met AREPA marketeers wereldwijd
AREPA is één van de grootste bedrijven ter wereld op het gebied van preventief onderhoud, reconditionering en inspectie van apparatuur door gecertificeerde professionals. Vanuit Nederland, Denemarken, Zweden, Canada en de Verenigde Staten staan hun specialisten klaar.
AREPA biedt onder de naam AREPA Inspexx inspecties van elektrische installaties en arbeidsmiddelen aan. Dit onderdeel heeft een eigen plek binnen de website. Bezoekers vinden hier informatie over de diverse inspecties en kunnen deze via een calculator aanvragen.
AREPA Inspexx wilde meer naamsbekendheid genereren en beter vindbaar zijn voor haar doelgroep. Daarnaast liet de kwaliteit van het webverkeer te wensen over en bleven conversies uit. In een intensieve marketingsamenwerking met Frontis gingen zij daarmee aan de slag.
Na een gedegen zoekwoordenonderzoek en aansluitende GAP-analyse (verschil tussen de huidige en gewenste situatie) was al snel duidelijk dat de bestaande content te summier was en niet voorzag in de informatiebehoefte van de websitebezoeker. Content bleek de sleutel tot…
In een contentstrategie op basis van de GAP-analyse maakten we inzichtelijk welke content geoptimaliseerd of gecreëerd moest worden om te voldoen aan de informatiebehoefte van de doelgroep.
Parallel daaraan voerden we een technische SEO-scan uit op de website. Aan de hand van de resultaten zijn bijvoorbeeld technische SEO-elementen aangepast, denk aan:
Hierdoor sluit de content niet alleen aan op de informatiebehoefte van de websitebezoeker, maar ook op de scanbaarheid voor zoekmachines. Zo geef je de relevantie voor de gebruiker én de vindbaarheid van de content een boost.
Frontis schreef de content, toegespitst op verschillende focusgebieden, op basis van input van de marketeers van AREPA. Diverse pagina’s met content over diverse onderwerpen zijn losgetrokken van elkaar. Zo heeft ieder focusgebied een eigen landingspagina gekregen, waardoor de vindbaarheid per focusgebied sterk verbeterde. Daarnaast zijn de pagina’s conversiebewust ingericht door opvallende call-to-action buttons te plaatsen waar je ze zou verwachten.
In onderstaande grafiek is duidelijk zichtbaar wat het ‘lostrekken’ van de content voor het focusgebied ‘SCIOS Scope 8’ heeft gedaan. Zowel voor de positie in de zoekresultaten (oranje) als het aantal vertoningen (paars), aantal kliks (blauw) en Click-Through-Rate (groen).
Om het algehele verkeer een flinke boost te geven en extra conversies te genereren is gekozen voor een combinatiestrategie met optimalisatie en uitbreiding van Google Ads campagnes. Deze strategie was tweeledig:
Met de inzet van zoekcampagnes doen de advertenties van AREPA mee in de veiling om getoond te worden wanneer men op (verzekerings)inspecties, keuringen of verschillende scopes zoekt. De zoekcampagnes zijn dus bedoeld om mensen te bereiken in een latere fase van de buyer journey. In deze fase zijn zij al op zoek naar informatie over de inspecties of zelfs op zoek naar de juiste inspectie, keuring of scope.
Nadat je op de link in de advertentie klikt, land je op één van de landingspagina’s die zijn geoptimaliseerd volgens de contentstrategie. Doordat de kwaliteitsscores van de advertenties onder andere worden beoordeeld op basis van zoekwoordrelevantie op die landingspagina, hebben de contentoptimalisaties hier óók invloed op gehad. Want, hoe beter de content op de landingspagina’s aansluit op de advertenties, hoe hoger de kwaliteitsscores. Hogere kwaliteitsscores hebben weer een positief effect op de kosten van de advertenties. Hierdoor behalen we meer klikken binnen de budgetten en worden er meer verkeer en conversies gegenereerd.
Om de online zichtbaarheid van AREPA Inspexx te verbeteren én bezoekers weer te bereiken zodra ze de website verlaten hebben, is er naast een zoekcampagne ook een displaycampage met relevante HTML5-banners en responsive display advertenties ingezet. Dit werkt goed onder deze interessante doelgroep, omdat deze personen reeds interesse hebben getoond en de kans op conversie daardoor groter is.
Met de contentoptimalisaties zijn de zoekwoorden gemiddeld met 11% gestegen in de zoekmachines. Deze stijging heeft gezorgd voor een structurele groei van organisch verkeer van maar liefst 52,79%.
Doordat de content relevanter is geworden, beter aansluit op de zoekopdracht van de gebruiker én call-to-actions zijn geoptimaliseerd, is het conversieratio gestegen met 76,47% en waren 169,62% meer conversies afkomstig uit organisch verkeer.
De optimalisaties in de Google Ads campagnes resulteerde in 34,17% meer verkeer vanuit betaalde campagnes.
Mede door de contentoptimalisaties converteerden bezoekers vanuit advertenties maar liefst 241,53% meer. Dat betekende een groei van het betaalde conversieratio van 154,54% én een daling van 64% van de kosten per conversie.
Niet alleen de conversies zijn gestegen, ook het aantal vertoningen van de merknaam is organisch meer dan verdubbeld in de zoekresultaten. Daarnaast is de gemiddelde positie in de zoekmachines van Inspexx-pagina’s met ruim 21% gestegen. Ook is het bouncepercentage gedaald, de gemiddelde sessieduur gestegen en is het aantal pagina’s per sessie afgenomen. Samen met de toegenomen sessieduur duidt dit laatste er juist op dat bezoekers minder pagina’s nodig hebben om op de plek te komen waar ze hun benodigde informatie kunnen vinden. Met de hogere conversie, het lagere bouncepercentage en de hogere gemiddelde sessieduur kunnen we concluderen dat de content beter aansluit op de informatiebehoefte van de websitebezoekers.
De intensieve marketingsamenwerking met de verschillende internationale marketingspecialisten van AREPA is de basis geweest voor deze mooie resultaten. De combinatie tussen hun marktkennis en onze digitale marketing expertise heeft ervoor gezorgd dat we met de juiste middelen op het juiste moment de juiste doelgroep hebben weten te bereiken.
meer conversies
meer verkeer
hoger conversieratio
“With Covid-19 having a major impact our business, AREPA decided to put a huge emphasis on our digital marketing strategy, specifically our AdWords and SEO strategy. Working with Frontis, we not only increased conversions by 200 percent, but lowered the cost per conversion by 64 percent. I work with many Digital Marketing Firms across the globe, and can tell you the strategy, implementation and attention to detail by Frontis is unrivaled.”
Logan FoxHoi, ik ben
en ik wil graag dat jullie experts meedenken!
Deze privacy- en cookieverklaring is van toepassing op alle websitebezoeken, transacties en overeenkomsten met Frontis BV, Euroweg 5, 7051 EB, Varsseveld (KVK 09112747).
Laatst gewijzigd op 4 april 2018
Wij respecteren de privacy van onze websitebezoekers en dragen er zorg voor dat de persoonlijke informatie die je ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Hoe wij dit precies doen, en welke persoonsgegevens wij van jou verzamelen voor welke doeleinden, zetten wij in deze privacy- en cookieverklaring uiteen.
Bij het gebruiken van onze website verkrijgen wij bepaalde gegevens van jou. Dat kunnen persoonsgegevens zijn. Wij bewaren en gebruiken uitsluitend de persoonsgegevens die rechtstreeks door jou worden opgegeven, in het kader van de door jou gevraagde dienst (bijvoorbeeld via het contactformulier), of waarvan bij opgave duidelijk is dat ze aan ons worden verstrekt om te verwerken. Wij zullen jouw persoonsgegevens niet voor andere doeleinden gebruiken, tenzij je daar vooraf toestemming voor hebt gegeven of wij dit op grond van de wet mogen of moeten doen.
Om je optimaal van dienst te kunnen zijn, is het nodig dat Frontis in bepaalde gevallen jouw persoonsgegevens opslaat. Zo gebruiken we persoonsgegevens voor:
Voor bovengenoemde doeleinden verwerken wij de volgende persoonsgegevens:
Wij bewaren jouw persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk is om de in deze privacy- en cookieverklaring genoemde doeleinden te bereiken. Voor informatie die je met ons deelt in het geval van een sollicitatie op openstaande vacatures houden wij ons aan de wettelijke bewaartermijn van 4 weken na sluiting van de sollicitatieprocedure.
Wij gaan vertrouwelijk met jouw persoonsgegevens om. De persoonsgegevens die wij via onze website verzamelen, verstrekken wij niet aan derde partijen voor direct marketing doeleinden. Verder verstrekken wij de door jou verstrekte gegevens niet aan andere partijen, tenzij je hier voorafgaande toestemming voor hebt gegeven, dit noodzakelijk is in het kader van de uitvoering van de overeenkomst of wij dit op basis van de wet mogen of moeten doen.
Frontis maakt gebruik van zorgvuldige veiligheidsprocedures voor de bescherming van de verwerkte gegevens, onder meer om te voorkomen dat onbevoegden zich onbedoeld toegang kunnen verschaffen tot deze gegevens. Zo zorgen wij dat alleen de noodzakelijke personen toegang hebben tot jouw gegevens en dat de toegang tot jouw persoonsgegevens afgeschermd is. Meer informatie vind je in ons beveiligingsprotocol, waarin we de technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen beschrijven.
Op onze website maken wij, en derde partijen, gebruik van cookies. Dit, om de diverse functionaliteiten op deze website mogelijk te maken, om het advertentieaanbod voor jou te verbeteren en om inzicht te verkrijgen in het bezoekersgedrag op onze website. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door de browser op de harde schijf van jouw computer wordt opgeslagen.
Wij gebruiken functionele cookies, die noodzakelijk zijn om onze website te kunnen laten functioneren. Zo gebruiken wij bijvoorbeeld cookies om te onthouden of je toestemming hebt gegeven voor het plaatsen van cookies.
Ook gebruiken we met jouw toestemming analytische cookies, waarmee we de werking van onze website kunnen optimaliseren. Wij kunnen met deze cookies bijvoorbeeld bijhouden hoe je onze website hebt gevonden en welke delen van onze website je hebt bezocht.
Daarnaast worden er met jouw toestemming zogeheten retargeting/tracking cookies geplaatst via onze website. Met behulp van deze cookies kan een (anoniem) profiel van je surfgedrag worden opgebouwd, waarmee bijvoorbeeld advertenties kunnen worden afgestemd op jouw interesses.
Voor meer informatie over cookies die via onze website worden geplaatst, verwijzen we je naar ons cookieoverzicht.
Bij bezoek aan onze website verschijnt er een cookiemelding waarin we je informeren over het gebruik van cookies op onze website. Door gebruik te maken van onze website, of op 'Oké' te klikken, ga je hiermee akkoord. Wij gebruiken cookies om uw instellingen en voorkeuren te onthouden. U kunt deze cookies uitzetten via uw browser, zie bijvoorbeeld deze toelichting door de Consumentenbond voor uitleg.
De meeste cookies hebben een houdbaarheidsdatum. Dat betekent dat ze na een bepaalde periode automatisch verlopen en geen gegevens van jouw site-bezoek meer registreren. Je kunt er ook voor kiezen de cookies handmatig te verwijderen voordat de houdbaarheidsdatum is verstreken. Voor meer informatie hierover, kun je de handleiding van de browser raadplegen.
Deze verklaring is niet van toepassing op websites van derden die door middel van hyperlinks met deze website zijn verbonden. Wij kunnen niet garanderen dat deze derden op een betrouwbare of veilige manier met jouw persoonsgegevens omgaan. Wij raden je dan ook aan de privacyverklaring van deze websites te lezen voordat je van deze websites gebruik gaat maken.
Je mag Frontis vragen om inzage in de gegevens die van jou zijn opgeslagen. Ook kun je Frontis verzoeken deze gegevens te wijzigen, te verplaatsten, aan te vullen of te verwijderen. Dit kun je doen door contact met ons op te nemen via ons contactformulier, een e-mail te sturen naar info@frontis.nl of door telefonisch contact met ons op te nemen via 0315-230319 op maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 17.00 uur.
Wij behouden ons het recht voor om deze privacy- en cookieverklaring aan te passen. Wijzigingen zullen op onze website worden gepubliceerd.
Natuurlijk helpen wij je ook graag verder als je klachten hebt over de verwerking van jouw persoonsgegevens. Op grond van de privacywetgeving heb je het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens tegen onze verwerkingen van jouw persoonsgegevens. Je kunt hiervoor contact opnemen met de Autoriteit Persoonsgegevens.