Case: IXON

5x meer leads via nieuwe website vanuit 'thought leadership' strategie

IXON Cloud is het eerste én enige no-code Internet of Things (IoT) platform voor vooruitstrevende machinebouwers. Het op maat ingerichte cloud platform verrijkt industriële machines met optimale service, toepasbare data inzichten en opties voor 'predictive maintenance'.

Kenmerken

  • Werkt samen met Frontis sinds 2019
  • Actief in de maakindustrie 
  • Websites gelanceerd in 2019
  • Voor (potentiële) klanten

Uitdaging

Sinds 2013 heeft IXON hard gewerkt aan het ontwikkelen van een innovatief IoT product; IXON Cloud. Die productontwikkeling verliep voorspoedig en het werd snel duidelijk dat de gebruikers ook zeer tevreden waren over de geboden oplossing. Met inmiddels wereldwijd al meer dan 1.000 machinebouwers en ruim 10.000 aangesloten machines (sorteermachines en apparatuur in de hout- en metaalbewerking) kunnen we spreken van een groot succes. Het uiteindelijke doel? Wereldleider worden in de markt van IoT-oplossingen. Tijd om de sales- en marketingkanalen professioneel in te richten om het succes van IXON Cloud verder uit te bouwen!


Oplossing

Branding

We hebben het merk 'IXON' duidelijk gepositioneerd. Vanuit een 'thought leadership' strategie presenteert IXON zich als dé autoriteit op het gebied van IoT oplossingen voor de maakindustrie. De merkbelofte is helder geformuleerd. Het is voor potentiële klanten in één oogopslag duidelijk waar IXON voor staat en wat ze beloven én waarmaken. 

Doelgroepsessie

Als vervolg hierop hebben we in een interactieve doelgroepsessie samen met IXON de belangrijkste persona's doorgenomen en uitgewerkt. Zo'n doelgroepsessie geeft een goed beeld van de behoeften en de bijbehorende onderdelen en  functionaliteiten die een website minimaal moet bevatten. En dat is essentiële informatie voor een succesvolle website! 

Sitestructuur

Met de input uit de doelgroepsessie hebben we een uitgebreid zoektermenonderzoek gedaan. Van daaruit is een logische site- en contentstructuur opgesteld. 

Leadgeneratie

Er is veel aandacht besteed aan verschillende call-to-action mogelijkheden, waarmee zowel marketing- als sales qualified leads worden gegenereerd (lees hier meer over leadgeneratie). Om de leads automatisch te verwerken en goed op te kunnen volgen, is een koppeling met Salesforce/Pardot gemaakt, zodat deze direct in het CRM-systeem van IXON geschoten worden. Vanuit Pardot worden leads via marketing automation verder opgevolgd en bewerkt. 


Resultaat

Een aansprekende en informatieve website in 7 talen waarin het merk IXON en de USP’s van IXON Cloud optimaal naar voren komen, waarop aansprekende cases worden gepresenteerd en een uitgebreide kennisbank die bezoekers veel relevante informatie biedt.

Het succesvolle, innovatieve product, in combinatie met een aangescherpte branding en slimme online strategie heeft gezorgd voor een enorme toename van leads en een verdubbeling in het websiteverkeer, die voor een belangrijk deel organisch op de website komen.

Bekijk het resultaat op: www.ixon.cloud

538%

meer leads via de website

193%

meer verkeer

135%

toename organisch verkeer

Wil je ook jouw sales- en marketingkanalen verbeteren?

Hoi, ik ben
en ik wil graag dat jullie experts meedenken!

Start een project