Case: DRU

Verdubbeling van bezoekersaantallen met nieuwe talensites

DRU, productent van haarden en kachels, kreeg grote bekendheid door de productie van gietijzeren potten en pannen. Later werd overgeschakeld naar kachels en sinds de ontdekking van aardgas is DRU zich gaan specialiseren in gas verwarmingsapparaten.

Kenmerken

  • Werkt samen met Frontis sinds 2011
  • Actief in de maakindustrie
  • Gelanceerd in 2016
  • Voor consumenten en dealers

Uitdaging

DRU hanteerde voorheen losse websites per merk (DRU, Global Fires, Dik Geurts, Spartherm). Op de nieuwe website wilde DRU het gehele aanbod haarden en kachels centraliseren. Hierbij is het belangrijk dat bezoekers worden geholpen in hun zoektocht naar de meest geschikte haard of kachel. 

Oplossing

Aanbod producten, merken en series

Op basis van de productstructuur van (de merken van) DRU zijn productfilters gedefinieerd. Zo komt men door middel van slimme filtering in het productoverzicht snel uit bij de haard of kachel naar keuze. Bij twijfel biedt een handige productenvergelijker uitkomst. Ook kunnen producten worden toegevoegd aan een verlanglijst, die producten voor je bewaart, zodat je ze later eenvoudig terug kunt vinden.

Via de merkenpagina's en seriepagina's vind je meer informatie over een specifiek merk (bijvoorbeeld Dik Geurts) of een specifieke serie (bijvoorbeeld Maestro). 

Uitgebreide productdetailpagina's

Op de productdetailpagina vindt men alle informatie over de desbetreffende haard of kachel en zijn diverse ingangen te vinden om vervolgstappen te ondernemen. Op het moment dat je bijvoorbeeld kiest voor 'Ik wil advies' en 'Ik wil een afspraak' kom je terecht bij een formulier waar je op basis van je postcode al meteen te zien krijgt waar in de buurt je de desbetreffende kachel of haard kunt bekijken. Ook heb je de mogelijkheid om een brochure aan te vragen.

Kies je voor 'Bij dealer bekijken', dan scroll je automatisch naar het onderste gedeelte van de productdetailpagina, waar je op basis van je postcode de dealer kunt vinden waar je de haard of kachel kunt zien en/of kopen.

Import van producten en afbeeldingen

Frontis heeft een import gedaan die aan de hand van een uitgebreide productenstructuur met producteigenschappen de producten op de juiste positie binnen de website heeft geplaatst. Ook de afbeeldingen zijn middels een import (op basis van een uniek nummer) gekoppeld aan de bijbehorende pagina. 

Showroom- en gebruikersfoto's geven inspiratie

De kachels en haarden van DRU passen in elk interieur en leveren dan ook prachtige plaatjes op. De pagina 'Inspiratie' voorziet in mooie en uiteenlopende showroom- en gebruikersfoto's waar bezoekers volop ideeën kunnen opdoen voor de toepassing van haarden en kachels van DRU. De foto's hebben een directe koppeling naar de productpagina van het gefotografeerde product en een link naar Pinterest-account van DRU waar je nog veel meer sfeerfoto's kunt vinden. 

Uitgebreide kennisbank

Het servicelevel van de website ligt hoog als je kijkt naar de hoeveelheid informatie die beschikbaar is. Bezoekers die al in het bezit zijn van een haard of kachel van DRU vinden via 'Veelgestelde vragen' direct antwoord. En ook als je van plan bent een haard of kachel aan te schaffen krijg je via 'Informatie' volop advies over bijvoorbeeld technische zaken, typen haarden (gasgestookt, houtgestookt) en over het gebruik. 

Eenvoudig je dealer vinden

De dealers van DRU haarden en kachels vind je door het hele land. Er zijn ook een aantal dealers in Nederland waar de haarden en kachels van DRU staan opgesteld in gespecialiseerde showrooms: Inspiration Shops. Op de pagina 'Vind je dealer' kun je weer op basis van je postcode kijken welke dealers en Inspiration Shops er in de buurt zitten. Dealers hebben ook een eigen detailpagina waar ze zichzelf kunnen presenteren. Voor deze dealermodule en de dealerdetailpagina's is een uitgebreide koppeling gebouwd met het CRM-systeem van DRU. 

Resultaat

De nieuwe website werd oorspronkelijk vooral gebouwd om voor een efficiëntieslag te zorgen. De marketingafdeling van DRU had zo'n 22 websites onder zijn hoede, wat zorgde voor een behoorlijke beheerlast. Daarnaast wilde DRU de merken Spartherm, Global Fires en Dik Geurts meer laten profiteren van de aanzienlijk bekendere merknaam DRU. Doel voor deze merken was dan ook meer verkoopleads te krijgen voor de diverse dealers. Na een paar maanden zien we al prachtige resultaten:

  • Webtraffic verdubbeld
  • Meer leads dan ooit tevoren
  • Uitstekend zicht op de customer journey van klanten
  • Medewerkers kunnen efficienter werken

Bekijk het resultaat op www.drufire.com

200%

meer webtraffic

22

dealerwebsites teruggebracht naar 6 talensites

100%

efficiëntieslag qua werkwijze

Wil je jouw bezoekers ook helpen met hun online zoektocht naar het juiste product?

Hoi, ik ben
en ik wil graag dat jullie experts meedenken!

Start een project