Kenmerken
- Werkt samen met Frontis sinds 2018
- Website/webshop gelanceerd in april 2019
- Vervolgtraject ingezet vanaf september 2019
- Voor particulieren
Scheffer Keukens levert al jaren droomkeukens op maat met vele mogelijkheden qua uitstraling, indeling en apparatuur. Ze staan bekend om hun uitstekende service en kwaliteit. Je vindt volop keukeninspiratie in de sfeervolle showroom in Zelhem, maar ook op hun website/webshop en social media kanalen.
In april 2019 is de nieuwe website/webshop van Scheffer -met de nodige visuele én technische hoogstandjes- live gegaan. Scheffer Keukens wilde hierna graag online groeien en heeft vrijwel direct na lancering de samenwerking met Frontis voortgezet. Want zoals onze digital marketeers zeggen: “Je kunt een hele mooie Ferrari aanschaffen, maar als je hem in de garage laat staan ziet niemand hem”. Zowel op technisch als digital marketing vlak hebben we dan ook niet stil gestaan. En dat is te zien in de resultaten!
Met uitgewerkte persona’s en doordachte buyer journeys is de basis gelegd voor de digital marketing strategie. We hebben uitgebreid in beeld gebracht in welke fase van de buyer journey de klant welke behoeften heeft. Op basis hiervan is er een contentstrategie opgesteld met bijbehorende contentkalender, van waaruit we wekelijks content creëren en optimaliseren aan de hand van een uitgebreid zoektermenonderzoek.
Ook advertising speelt een grote rol binnen de fases van onze buyer journey, zowel op social media vlak als binnen Google Ads. We zijn actief op de verschillende social media kanalen, waardoor Scheffer Keukens goed zichtbaar is. Instagram krijgt er regelmatig nieuwe functies bij, waar we voor Scheffer Keukens dan ook goed mee kunnen experimenteren. Denk bijvoorbeeld aan het maken van Reels (augustus 2020) en Guides (november 2020). Daarnaast zetten we e-mailmarketing in om mensen te stimuleren de showroom te bezoeken.
Deze sterke marketingmix heeft ervoor gezorgd dat we nog steeds vrijwel iedere maand weten te plussen in het aantal websitebezoekers en conversiedoelen ten opzichte van de maand ervoor.
Een van de voornaamste eigenschappen die we uit onze gebruikersonderzoeken hebben gehaald is dat de doelgroepen zich graag online oriënteren en zich laten inspireren. Een belangrijk aspect hierbinnen is de oriëntatie op nieuwe ontwikkelingen en trends binnen het keukenlandschap. Want, de ontwikkelingen binnen de keuken- én interieurbranche staan nou eenmaal niet stil. Waarbij voorheen iedereen een witte keuken wilde, is nu zwart niet meer weg te denken uit de showroom. Ook ziet Scheffer Keukens dat steeds meer mensen kiezen voor een inductiekookplaat met geïntegreerde afzuiging.
Zo’n afzuiging koop je natuurlijk niet zomaar, voordat iemand de showroom bezoekt is er al uitgebreid onderzoek gedaan en denkt men al aardig te weten wat men wel en niet wil. Deze online oriëntatie is dan ook één van de content onderwerpen die we volledig hebben omarmd en in samenwerking met de keukenadviseurs van Scheffer hebben opgepakt. We weten immers dat de doelgroep eerder geneigd is de showroom van Scheffer te bezoeken wanneer we online aan kunnen tonen dat Scheffer de juiste plek is om te zijn voor de nieuwste ontwikkelingen in de keuken.
Met behulp van de (technische) kennis van Scheffer Keukens zijn we aan de slag gegaan met het schrijven van blogartikelen. Een goede zoekwoordenanalyse bood de fundering voor een goede vindbaarheid. Het succes hiervan wordt perfect weergegeven in onderstaande afbeelding, waarin we binnen acht maanden van minder dan 200 organische sessies per maand naar bijna 2.000 organische sessies per maand zijn gestegen op deze blogartikelen. Dat is een stijging van 872,3%!
De blogartikelen hebben een grote bijdrage geleverd aan een stijging van het organische verkeer. Waar blogartikelen een belangrijke ingang zijn in de Awareness en Consideration fase binnen de buyer journeys van onze doelgroepen, zijn er ook een hoop zoekwoorden die dichter tegen de Decisionfase (showroom bezoek/afspraak maken voor in de showroom) aanschuren.
Doordat we ook deze pagina’s hebben geoptimaliseerd met een doordachte strategie, zijn we in dezelfde periode van circa 3.200 organische bezoeken naar 9.300 organische bezoeken (+190,6%) gegaan!
Meer websitebezoekers betekent indirect ook meer bezoekers in de showroom. Doordat Scheffer Keukens maar blijft groeien, zijn ze regelmatig op zoek naar nieuw personeel.
Middels social media campagnes bieden wij hierin ondersteuning. Social media heeft een enorm bereik en biedt de mogelijkheid om de doelgroep zo specifiek mogelijk neer te zetten en te bereiken. Afhankelijk van het functieprofiel stellen we de doelgroep samen.
Heeft de campagne wel veel websitebezoeken opgeleverd maar is er uiteindelijk nog maar weinig gesolliciteerd? Dan achterhalen we waar dit aan ligt en sturen we (samen met Scheffer Keukens) bij. Zo is het al eens voorgekomen dat de functietitel de lading niet genoeg dekte en hebben we ook al eens ontdekt dat enkel het wijzigen van het beeldmateriaal van de advertentie al het gewenste effect had.
Wil je meer weten over het vinden van jouw nieuwe collega via social media? Lees dan deze update waarin Lonneke haar ervaring deelt!
Natuurlijk zitten we op digital marketing vlak niet stil en blijven we de website verder ontwikkelen. We zijn gestart met marketing automation waarbij we op het juiste moment aan de juiste doelgroep gepersonaliseerde content tonen. Heb je als bezoeker bijvoorbeeld kenbaar gemaakt dat je houdt van landelijke keukens? Dan spelen we hierop in met content die gerelateerd is aan 'landelijke keukens'. Tevens wordt er getest met lead scoring en content personalisatie op de website. Ben je ook benieuwd naar de resultaten die we daar mee behalen? Houd dan onze Updates in de gaten!
stijging organisch verkeer naar blog
meer organische bezoeken op showroompagina
Personeel gevonden via social media
Hoi, ik ben
en ik wil graag dat jullie experts meedenken!
Deze privacy- en cookieverklaring is van toepassing op alle websitebezoeken, transacties en overeenkomsten met Frontis BV, Euroweg 5, 7051 EB, Varsseveld (KVK 09112747).
Laatst gewijzigd op 4 april 2018
Wij respecteren de privacy van onze websitebezoekers en dragen er zorg voor dat de persoonlijke informatie die je ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Hoe wij dit precies doen, en welke persoonsgegevens wij van jou verzamelen voor welke doeleinden, zetten wij in deze privacy- en cookieverklaring uiteen.
Bij het gebruiken van onze website verkrijgen wij bepaalde gegevens van jou. Dat kunnen persoonsgegevens zijn. Wij bewaren en gebruiken uitsluitend de persoonsgegevens die rechtstreeks door jou worden opgegeven, in het kader van de door jou gevraagde dienst (bijvoorbeeld via het contactformulier), of waarvan bij opgave duidelijk is dat ze aan ons worden verstrekt om te verwerken. Wij zullen jouw persoonsgegevens niet voor andere doeleinden gebruiken, tenzij je daar vooraf toestemming voor hebt gegeven of wij dit op grond van de wet mogen of moeten doen.
Om je optimaal van dienst te kunnen zijn, is het nodig dat Frontis in bepaalde gevallen jouw persoonsgegevens opslaat. Zo gebruiken we persoonsgegevens voor:
Voor bovengenoemde doeleinden verwerken wij de volgende persoonsgegevens:
Wij bewaren jouw persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk is om de in deze privacy- en cookieverklaring genoemde doeleinden te bereiken. Voor informatie die je met ons deelt in het geval van een sollicitatie op openstaande vacatures houden wij ons aan de wettelijke bewaartermijn van 4 weken na sluiting van de sollicitatieprocedure.
Wij gaan vertrouwelijk met jouw persoonsgegevens om. De persoonsgegevens die wij via onze website verzamelen, verstrekken wij niet aan derde partijen voor direct marketing doeleinden. Verder verstrekken wij de door jou verstrekte gegevens niet aan andere partijen, tenzij je hier voorafgaande toestemming voor hebt gegeven, dit noodzakelijk is in het kader van de uitvoering van de overeenkomst of wij dit op basis van de wet mogen of moeten doen.
Frontis maakt gebruik van zorgvuldige veiligheidsprocedures voor de bescherming van de verwerkte gegevens, onder meer om te voorkomen dat onbevoegden zich onbedoeld toegang kunnen verschaffen tot deze gegevens. Zo zorgen wij dat alleen de noodzakelijke personen toegang hebben tot jouw gegevens en dat de toegang tot jouw persoonsgegevens afgeschermd is. Meer informatie vind je in ons beveiligingsprotocol, waarin we de technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen beschrijven.
Op onze website maken wij, en derde partijen, gebruik van cookies. Dit, om de diverse functionaliteiten op deze website mogelijk te maken, om het advertentieaanbod voor jou te verbeteren en om inzicht te verkrijgen in het bezoekersgedrag op onze website. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door de browser op de harde schijf van jouw computer wordt opgeslagen.
Wij gebruiken functionele cookies, die noodzakelijk zijn om onze website te kunnen laten functioneren. Zo gebruiken wij bijvoorbeeld cookies om te onthouden of je toestemming hebt gegeven voor het plaatsen van cookies.
Ook gebruiken we met jouw toestemming analytische cookies, waarmee we de werking van onze website kunnen optimaliseren. Wij kunnen met deze cookies bijvoorbeeld bijhouden hoe je onze website hebt gevonden en welke delen van onze website je hebt bezocht.
Daarnaast worden er met jouw toestemming zogeheten retargeting/tracking cookies geplaatst via onze website. Met behulp van deze cookies kan een (anoniem) profiel van je surfgedrag worden opgebouwd, waarmee bijvoorbeeld advertenties kunnen worden afgestemd op jouw interesses.
Voor meer informatie over cookies die via onze website worden geplaatst, verwijzen we je naar ons cookieoverzicht.
Bij bezoek aan onze website verschijnt er een cookiemelding waarin we je informeren over het gebruik van cookies op onze website. Door gebruik te maken van onze website, of op 'Oké' te klikken, ga je hiermee akkoord. Wij gebruiken cookies om uw instellingen en voorkeuren te onthouden. U kunt deze cookies uitzetten via uw browser, zie bijvoorbeeld deze toelichting door de Consumentenbond voor uitleg.
De meeste cookies hebben een houdbaarheidsdatum. Dat betekent dat ze na een bepaalde periode automatisch verlopen en geen gegevens van jouw site-bezoek meer registreren. Je kunt er ook voor kiezen de cookies handmatig te verwijderen voordat de houdbaarheidsdatum is verstreken. Voor meer informatie hierover, kun je de handleiding van de browser raadplegen.
Deze verklaring is niet van toepassing op websites van derden die door middel van hyperlinks met deze website zijn verbonden. Wij kunnen niet garanderen dat deze derden op een betrouwbare of veilige manier met jouw persoonsgegevens omgaan. Wij raden je dan ook aan de privacyverklaring van deze websites te lezen voordat je van deze websites gebruik gaat maken.
Je mag Frontis vragen om inzage in de gegevens die van jou zijn opgeslagen. Ook kun je Frontis verzoeken deze gegevens te wijzigen, te verplaatsten, aan te vullen of te verwijderen. Dit kun je doen door contact met ons op te nemen via ons contactformulier, een e-mail te sturen naar info@frontis.nl of door telefonisch contact met ons op te nemen via 0315-230319 op maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 17.00 uur.
Wij behouden ons het recht voor om deze privacy- en cookieverklaring aan te passen. Wijzigingen zullen op onze website worden gepubliceerd.
Natuurlijk helpen wij je ook graag verder als je klachten hebt over de verwerking van jouw persoonsgegevens. Op grond van de privacywetgeving heb je het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens tegen onze verwerkingen van jouw persoonsgegevens. Je kunt hiervoor contact opnemen met de Autoriteit Persoonsgegevens.