Scroll
naar Cases

Eenvoudig oriënteren en solliciteren via recruitment website met personalisatie

Sensire
15% meer bezoekers op de recruitment website
25% meer sollicitaties/aanmeldingen
8% stijging van conversiepercentage

Als grootste zorgorganisatie in de Achterhoek en de Liemers biedt Sensire dag en nacht verzorging, verpleging en gespecialiseerde zorg. Samen met Sensire werkt Frontis dagelijks aan de invulling van de digitale strategie volgens een roadmap. Nieuwste resultaat vanuit deze samenwerking: een gloednieuwe recruitment website (ook wel 'Werken bij-website').

Kenmerken
  • Werkt samen met Frontis sinds 2011
  • Actief in de zorg
  • Gelanceerd in 2019
  • Voor zorgprofessionals

Uitdaging

Het werven van zorgprofessionals is één van de grootse uitdagingen voor zorgorganisaties, nu en in de toekomst. Sensire heeft hierin een helder toekomstbeeld. Het vernieuwen van de recruitment website past hierbij; aansluitend op de ambitie van de organisatie, de veeleisende bezoeker én met technische innovaties (bijv. Google Jobs en personalisatie). Het doel? Potentiële medewerkers inspireren en ervoor zorgen dat ze op een zo eenvoudig mogelijke manier kunnen oriënteren en solliciteren. 

Oplossing

In het voortraject zijn de doelstellingen (in het kort: betere employer branding, meer online sollicitaties en een efficiënter recruitmentproces) vertaald naar een digitaal concept, waarin het geluk van de klant én de medewerker centraal staat. Vanuit analyses zijn gebruikersbehoeften omgezet in logische filters, een heldere sitestructuur en een keuzekompas. Het concept is extra krachtig dankzij eigen, authentiek beeldmateriaal (met échte klanten en medewerkers), waarmee de content op de website een eenheid vormt en herkenbaar is.

Keuzekompas en personalisatie

Op basis van 5 korte vragen die je als bezoeker beantwoordt, adviseert de website de ultieme zorgbaan én word je aan een gerelateerde contactpersoon gekoppeld waar je bij vragen direct contact mee kunt opnemen (mobiel, e-mail of chat).

Gemaakte keuzes worden opgeslagen om de presentatie van content, beeld en fotografie te personaliseren. Want: waarom een vacature uit Winterswijk tonen aan iemand die in Doetinchem wil werken? Wekelijks optimaliseren de digital marketeers van Frontis de gebruikerservaring aan de hand van data.

Efficiënt recruitmentproces

Een real-time koppeling met de recruitmentsoftware zorgt voor een efficiënt proces voor de recruiters van Sensire. De publicatie van een vacature gaat eenvoudig en snel; zij plaatsen de vacature via de recruitmentsoftware, een synchronisatie zorgt ervoor dat de website altijd up-to-date is en sollicitaties vanuit de website centraal binnenkomen in de recruitmentsoftware.

Azure Search filters

Het vacature-overzicht is gemaakt met filtering op basis van Azure Search. Slimmigheidje: na het invullen van het keuzekompas worden de vacaturefilters vooringevuld op basis van de uitkomst.

Geavanceerde basis

De recruitment website is ontwikkeld in Kentico CMS met EMS (marketing automation), op basis van het ASP.NET MVC Framework en in een volledig ingerichte OTAP (Ontwikkeling, Test, Acceptatie, Productie) ontwikkelomgeving.

Resultaat

Een week na de lancering (6 november 2019) waren de eerste resultaten al veelbelovend; natuurlijk ligt het aantal bezoekers bij aankondiging van een livegang hoger (in dit geval 75% stijging), maar daarnaast was ook het aantal online sollicitaties met 180% gestegen (in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar). Bijna een jaar na lancering zien we nog steeds fantastische resultaten als je kijkt naar het aantal bezoekers (+15%), sollicitaties en aanmeldingen (+25%) en daarmee ook het totale conversiepercentage van de website (+8%).

Bekijk het resultaat op www.werkenbijsensire.nl

"Frontis denkt gedurende het traject goed mee en stelt kritische vragen."

Onze recruitment website was toe aan vernieuwing. Niet alleen qua design, maar ook de techniek was aan vernieuwing toe, zodat de website een nog belangrijkere rol kan gaan spelen in het aantrekken van collega’s voor Sensire. Dat lijkt een simpel vraagstuk, maar met de (toekomst)plannen die wij hebben voldoet een simpele werken bij-website niet. In Frontis hebben we een partner gevonden die gedurende het hele traject goed mee heeft gedacht, kritische vragen heeft gesteld én open stond voor onze mening, kennis en ervaring. Een belangrijke en prettige basis om in de toekomst verder op en mee te kunnen bouwen. Nu de website gelanceerd is gaat het werk pas écht beginnen. Daar kijken wij enorm naar uit!

Karolien Beijers
Karolien Beijers Online marketing & arbeidscommunicatie bij Sensire