Online klantenportaal laten maken voor online succes

Geef jouw klanten de meest persoonlijke ervaring met een online klantenportaal en vergroot het succes van jouw organisatie!

  • Sta 24/7 en wereldwijd voor jouw klanten klaar
  • Genereer meer omzet met cross- en upsell
  • Faciliteer in kennis op persoonlijk niveau
  • Verbeter de klantenbinding met service op maat
  • Werk efficiënter en bespaar zo tijd en kosten

Weten wat een klantenportaal doet voor jouw organisatie?
Vraag vrijblijvend om advies op maat!

Dé verbinding tussen mensen en systemen

Een online klantenportaal creëert snelle, efficiënte en effectieve verbindingen tussen mensen en systemen.

Je verbetert interne én externe processen die bijdragen aan het behalen van jullie bedrijfsdoelstellingen.

Aan de hand van jouw portaal richt een gebruiker zijn processen zo efficiënt en persoonlijk mogelijk in. Zijn specifieke behoeften staan immers centraal in een online omgeving die feilloos aansluit op zijn interne processen. Zo vindt hij alle producten, diensten en services in slechts enkele klikken, die volledig op zijn organisatie zijn afgestemd.

Zo werk je voortdurend aan een sterkere klantenbinding.

Wat is een klantenportaal?

Een klantenportaal is een online omgeving waarin gebruikers gepersonaliseerde informatie vinden. Met deze gebruikers werk je regelmatig samen zoals klanten, dealers, leveranciers en partners.

Voor jouw gebruikers

Via een portaal deel je bijvoorbeeld op een laagdrempelige en eenvoudige manier informatie, kennis en documentatie met al jouw gebruikers en bied je hen de mogelijkheid om snel (herhaal)bestellingen te plaatsen. Zij kunnen wereldwijd inloggen en hebben 24/7 toegang tot alle data die jij voor hen beschikbaar hebt gesteld.

En óók voor jouw organisatie

Niet alleen jouw gebruikers profiteren van een portaal… Ook jouw organisatie! Door systemen, databases en applicaties met elkaar te verbinden, centraliseer je alle data. Je hoeft slechts op één plek in te loggen om deze data in te zien, te delen en jouw klanten eenvoudig te bedienen.

Weet je nog niet hoe een portaal er voor jou organisatie uit kan zien? Er zijn verschillende manieren om inzicht te krijgen in wensen en mogelijkheden. Lees bijvoorbeeld hoe we dit voor Sensire hebben aangepakt:

Tijdens een Designsprint creëerden wij een werkend prototype voor Sensire > 

De functionaliteiten

De functionaliteiten verschillen per portaal omdat deze volledig afhangen van de doelstellingen, de doelgroepen en de behoeften. Zo wordt een e-commerce portaal ingezet voor cross- en upsell, PIM-portalen voor het delen van productkennis en Self-Service portalen voor een perfecte klantenservice.

Daarom bouwen wij portalen die jouw bedrijfsdoelstellingen ondersteunen en de behoeften van jouw doelgroepen vervullen.

De beste technische hoogstandjes

  • Realiseer koppelingen met ERP-, PIM-, CRM- en financiële systemen
  • Maak gebruik van authenticatie en Single-Sign-On functionaliteiten
  • Creëer cross- en upsell middels kennisdeling en personalisatie
  • Integreer, verbind én monitor gecompliceerde processen

Beschikbare functionaliteiten voor gebruikers

  • Online (en wereldwijd) communiceren en samenwerken
  • 24/7 toegang tot relevante product- en bedrijfsgegevens
  • Eenvoudig (herhaal)orders plaatsen
  • Informatie, documentatie en datasheets beheren
  • Contracten, bestellingen en facturen in één overzicht

Weten wat een klantenportaal doet voor jouw organisatie? Vraag vrijblijvend om advies op maat!

Advies aanvragen >


Frontis als jouw strategische partner

Als digital partner zijn we op ons best als design, technologie en marketing samenkomen. Met ruim 18 jaar ervaring en 35+ specialisten creëren we hoogwaardige portalen die onze klanten én hun doelgroepen verder helpen. Samen brengen wij jullie doelstellingen, doelgroepen en bijbehorende behoeften in kaart, waarna wij toewerken naar een totaaloplossing die iedereen verder helpt.

Een aantal voorbeelden:

Techniek en integraties

Bij de ontwikkeling van portalen maakt Frontis gebruik van wereldwijd gebruikte standaarden en technologie. Wij creëren veilige en betrouwbare portalen, die -waar wenselijk- gefaseerd worden uitgebreid. Via API’s, webservice en koppelingen integreren we het portaal met vrijwel elk primair bedrijfssysteem zoals voorraad-, logistiek, administratie-, recruitment en financiële systemen. Een aantal systemen die we regelmatig koppelen zijn:

Weten wat een klantenportaal doet voor jouw organisatie?

Vraag vrijblijvend om advies op maat!


Advies aanvragen