Scroll

Ontdek de voordelen van online klantportalen

Voordelen van een klantenportaal
  • 24/7 en wereldwijd voor jouw klanten beschikbaar
  • Genereer meer omzet met cross- en upsell
  • Faciliteer in kennis op persoonlijk niveau
  • Verbeter de klantenbinding met service op maat
  • Werk efficiënter en bespaar zo tijd en kosten

Geef jouw klanten de meest persoonlijke ervaring met een online klantenportaal en digitaliseer je bedrijfsprocessen voor meer resultaat.

Dé verbinding tussen mensen en systemen

Een online klantenportaal creëert snelle, efficiënte en effectieve verbindingen tussen mensen en systemen.

Je verbetert interne én externe processen die bijdragen aan het behalen van jullie bedrijfsdoelstellingen.

Aan de hand van jouw portaal richt een gebruiker zijn processen zo efficiënt en persoonlijk mogelijk in. Zijn specifieke behoeften staan immers centraal in een digitale omgeving die feilloos aansluit op zijn interne processen. Zo vindt hij alle producten, diensten en services in slechts enkele klikken, die volledig op zijn organisatie zijn afgestemd.

Met een self-service klantenportaal werk je dus voortdurend aan een sterkere klantenbinding.

E-book 'Haal het maximale uit jouw self-service portaal'

Met onze slimme tips en stappenplannen digitaliseer je complexe interne én externe processen binnen jouw B2B-organisatie.

Wat is een klantenportaal?

Een klantenportaal is een online omgeving waarin gebruikers (klanten, dealers, leveranciers en partners) gepersonaliseerde informatie vinden. 

Voor jouw gebruikers

Via een portaal deel je bijvoorbeeld op een laagdrempelige en eenvoudige manier informatie, kennis en documentatie met al jouw gebruikers en bied je hen de mogelijkheid om snel (herhaal)bestellingen te plaatsen. Zij kunnen wereldwijd inloggen en hebben 24/7 toegang tot alle data die jij voor hen beschikbaar hebt gesteld.

En óók voor jouw organisatie

Niet alleen jouw gebruikers profiteren van een portaal… Ook jouw organisatie! Door systemen, databases en applicaties met elkaar te verbinden, centraliseer je alle data. Je hoeft slechts op één plek in te loggen om deze data in te zien, te delen en jouw klanten eenvoudig te bedienen.

Weet je nog niet hoe een portaal er voor jou organisatie uit kan zien? Er zijn verschillende manieren om inzicht te krijgen in wensen en mogelijkheden. Lees bijvoorbeeld hoe we dit voor Sensire hebben aangepakt:

De functionaliteiten

De functionaliteiten verschillen per portaal omdat deze afhangen van de doelstellingen, de doelgroepen en de behoeften. Denk aan een e-commerce functionaliteit voor digitale verkoop, een PIM-koppeling voor het delen van productinformatie en een ERP-koppeling voor het tonen van voorraden, orderverwerking en weergave van orderhistorie. 

Daarom bouwen wij portalen die jouw bedrijfsdoelstellingen ondersteunen en de behoeften van jouw doelgroepen vervullen.

De beste technische hoogstandjes

  • Realiseer koppelingen met ERP-, PIM-, CRM- en financiële systemen
  • Eenvoudige én veilige inlog; maak gebruik van authenticatie en Single-Sign-On functionaliteiten
  • Creëer cross- en upsell middels kennisdeling en personalisatie
  • Integreer, verbind én monitor gecompliceerde processen

Beschikbare functionaliteiten voor gebruikers

  • Online (en wereldwijd) communiceren en samenwerken
  • 24/7 toegang tot relevante product- en bedrijfsgegevens
  • Eenvoudig (herhaal)orders plaatsen
  • Informatie, documentatie en datasheets altijd beschikbaar
  • Contracten, bestellingen en facturen in één overzicht
  • Afspraken maken, trainingen/workshops volgen, service inroepen

Techniek en integraties

Bij de ontwikkeling van portalen maakt Frontis gebruik van wereldwijd gebruikte standaarden en technologie. Wij creëren veilige en betrouwbare portalen, die -waar wenselijk- gefaseerd worden uitgebreid. Via API’s, webservice en koppelingen integreren we het portaal met vrijwel elk primair bedrijfssysteem zoals voorraad-, logistiek, administratie-, recruitment en financiële systemen. Een aantal systemen die we regelmatig koppelen zijn:

Meer informatie?

Marco kijkt graag met je mee

Ben je benieuwd naar hoe een klantenportaal voor jou kan werken? Maak vrijblijvend een afspraak met Marco!