Kenmerken
- Werkt samen met Frontis sinds 2017
- Actief in de maakindustrie
- Gelanceerd in 2019
- Voor buitendienstmedewerkers
Sentimo produceert radiatorbekleding op maat voor de particuliere én zakelijke markt. We digitaliseerden de 'papieren werkwijze', die buitendienst-medewerkers hanteren bij het inmeten van radiatoren op locatie, naar een digitale flow die inhaakt op de flow van de webshop.
Een groot deel van de metalen radiatorbekleding van Sentimo kun je zelf online samenstellen via de configurator. Maar als je jouw radiator(en) liever door een professional laat inmeten, als je bijvoorbeeld bekleding nodig hebt voor een radiator die langer is dan 3 meter of bekleding voor een radiator met een knop die naar voren staat, kun je de inmeetservice van Sentimo inschakelen. Eén van de buitendienstmedewerkers komt dan bij je langs om jouw radiator(en) op te meten en de wensen (uitstraling, kleur, bijzonderheden) met je door te nemen.
Buitendienstmedewerkers gebruikten een papieren inmeetformulier met 'doordrukvel' voor de klant, om de uiteindelijk samengestelde bekleding(en) te noteren. Eventuele bijzonderheden (bijvoorbeeld positie van de knop) werden ingetekend op standaardtekeningen. De bijbehorende prijzen zochten de medewerkers op in een map. De klant vulde zelf klantgegevens in en bij akkoord werd er ook vaak meteen een machtiging ingevuld. Eenmaal terug op kantoor werd dit inmeetformulier eventueel samen met bijbehorende tekening(en) digitaal verwerkt; de binnendienst maakte een klant aan en verwerkte de bestelling, de administratie verwerkte de machtiging.
Er waren dus meerdere personen/afdelingen bezig om één zo'n bestelling te verwerken. Het liefst wilde Sentimo dit proces integreren in de flow van de webshop, zodat het niet alleen digitaal, maar ook voor een groot deel automatisch afgehandeld kon worden, net zoals webshop-bestellingen. Een mooie klus!
In verschillende sessies met de buitendienstmedewerkers van Sentimo brachten we de huidige én gewenste werkwijze in kaart. De uitgangspunten brachten we samen in een functioneel ontwerp met een visuele uitwerking ter ondersteuning.
We hebben een aparte ingang in de bestaande webshop van Sentimo gecreëerd, waar buitendienstmedewerkers vanaf hun tablet op locatie kunnen inloggen. Eenmaal ingelogd in het portal, kunnen zij een nieuwe klant aanmaken, één of meerdere bekledingen configureren en de gemaakte bestellingen/offertes inzien.
Het inmeetproces begint met een nieuwe klantsessie. Hierbij kan een nieuwe klant aangemaakt worden, of een bestaande klant geselecteerd worden (op basis van e-mailadres). De buitendienstmedewerker handelt dan als het ware namens deze klant. Nu kan het configureren beginnen!
De configurator voor buitendienstmedewerkers is eenvoudiger opgezet (1 pagina met alle mogelijkheden, in plaats van verschillende stappen) dan de configurator van de webshop, omdat buitendienstmedewerkers precies weten wat de mogelijkheden zijn en ze er op deze manier snel doorheen kunnen. Deze 'buitendienstconfigurator' is gekoppeld aan het datamodel van de bestaande configurator, waardoor de prijs van de bekleding tijdens de configuratie direct zichtbaar is.
Zodra de 'basisconfiguratie' (type radiator, uitstraling, kleur, maten) gedaan is, kan de buitendienstmedewerker eventuele bijzonderheden aan de configuratie toevoegen. Veelvoorkomende maatwerkaanpassingen zijn een aanpassing van het zijpaneel, een aanpassing in diepte of een gat in het front (voor een knop die naar voren staat). Voor dit soort aanpassingen zijn tekeningen nodig om aan te geven waar benodigde uitsparingen exact moeten komen. Deze tekeningen kunnen zij ter plekke maken met een externe app, waarbij ze de geëxporteerde PDF kunnen uploaden bij de configuratie.
Als de configuratie compleet is, wordt deze in de winkelwagen geplaatst. Van daaruit kunnen meerdere Sentimo's toegevoegd worden, maar ook hebben buitendienstmedewerkers hier de mogelijkheid om de prijzen aan te passen en/of korting te geven. Is de configuratie compleet? Dan kan de bestelling afgerond worden volgens vergelijkbare stappen als in de webshop, waar ook andere betaalmethoden zijn geïntegreerd dankzij de koppeling met MultiSafepay. Als extra optie kan de buitendienstmedewerker hierbij ook aangeven vanaf wanneer de order geleverd kan worden, bijvoorbeeld als klanten eerst nog gaan verbouwen.
Wil de klant nog niet direct bestellen, maar eerst een offerte ontvangen? Ook dat is een optie in de check-out. De klant ontvangt dan een mail met de betreffende configuratie(s) en kan via een link in deze mail alsnog op een later moment de bestelling afronden in de webshop. De buitendienstmedewerker heeft in het portaal de mogelijkheid om deze offertes op een later moment op te volgen met een herinneringsmail.
Vanaf het moment dat de betalingsmethode is gekozen en de order is geplaatst, haakt het 'buitendienstproces' in op het bestaande proces. De order wordt dus behandeld als elke andere order; deze komt Kentico binnen en er wordt een XML gegenereerd voor de koppeling met het ERP-systeem van Sentimo, waar ook de tekeningen meteen bij de juiste configuratie komen te staan.
Het digitaliseren van het inmeetproces zorgt ervoor dat het inmeten van radiatoren sneller gaat en dat er minder mensen en (dubbele) acties nodig zijn om de order correct en foutloos in te voeren. Door deze flow te koppelen aan de bestaande flow, kunnen we gebruik maken van bestaande logica en functionaliteiten en kan Sentimo beide processen centraal beheren. Buitendienstmedewerkers, maar ook andere collega's boeken hiermee samen zo'n 24% tijdswinst!
Hoi, ik ben
en ik wil graag dat jullie experts meedenken!
Deze privacy- en cookieverklaring is van toepassing op alle websitebezoeken, transacties en overeenkomsten met Frontis BV, Euroweg 5, 7051 EB, Varsseveld (KVK 09112747).
Laatst gewijzigd op 4 april 2018
Wij respecteren de privacy van onze websitebezoekers en dragen er zorg voor dat de persoonlijke informatie die je ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Hoe wij dit precies doen, en welke persoonsgegevens wij van jou verzamelen voor welke doeleinden, zetten wij in deze privacy- en cookieverklaring uiteen.
Bij het gebruiken van onze website verkrijgen wij bepaalde gegevens van jou. Dat kunnen persoonsgegevens zijn. Wij bewaren en gebruiken uitsluitend de persoonsgegevens die rechtstreeks door jou worden opgegeven, in het kader van de door jou gevraagde dienst (bijvoorbeeld via het contactformulier), of waarvan bij opgave duidelijk is dat ze aan ons worden verstrekt om te verwerken. Wij zullen jouw persoonsgegevens niet voor andere doeleinden gebruiken, tenzij je daar vooraf toestemming voor hebt gegeven of wij dit op grond van de wet mogen of moeten doen.
Om je optimaal van dienst te kunnen zijn, is het nodig dat Frontis in bepaalde gevallen jouw persoonsgegevens opslaat. Zo gebruiken we persoonsgegevens voor:
Voor bovengenoemde doeleinden verwerken wij de volgende persoonsgegevens:
Wij bewaren jouw persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk is om de in deze privacy- en cookieverklaring genoemde doeleinden te bereiken. Voor informatie die je met ons deelt in het geval van een sollicitatie op openstaande vacatures houden wij ons aan de wettelijke bewaartermijn van 4 weken na sluiting van de sollicitatieprocedure.
Wij gaan vertrouwelijk met jouw persoonsgegevens om. De persoonsgegevens die wij via onze website verzamelen, verstrekken wij niet aan derde partijen voor direct marketing doeleinden. Verder verstrekken wij de door jou verstrekte gegevens niet aan andere partijen, tenzij je hier voorafgaande toestemming voor hebt gegeven, dit noodzakelijk is in het kader van de uitvoering van de overeenkomst of wij dit op basis van de wet mogen of moeten doen.
Frontis maakt gebruik van zorgvuldige veiligheidsprocedures voor de bescherming van de verwerkte gegevens, onder meer om te voorkomen dat onbevoegden zich onbedoeld toegang kunnen verschaffen tot deze gegevens. Zo zorgen wij dat alleen de noodzakelijke personen toegang hebben tot jouw gegevens en dat de toegang tot jouw persoonsgegevens afgeschermd is. Meer informatie vind je in ons beveiligingsprotocol, waarin we de technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen beschrijven.
Op onze website maken wij, en derde partijen, gebruik van cookies. Dit, om de diverse functionaliteiten op deze website mogelijk te maken, om het advertentieaanbod voor jou te verbeteren en om inzicht te verkrijgen in het bezoekersgedrag op onze website. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door de browser op de harde schijf van jouw computer wordt opgeslagen.
Wij gebruiken functionele cookies, die noodzakelijk zijn om onze website te kunnen laten functioneren. Zo gebruiken wij bijvoorbeeld cookies om te onthouden of je toestemming hebt gegeven voor het plaatsen van cookies.
Ook gebruiken we met jouw toestemming analytische cookies, waarmee we de werking van onze website kunnen optimaliseren. Wij kunnen met deze cookies bijvoorbeeld bijhouden hoe je onze website hebt gevonden en welke delen van onze website je hebt bezocht.
Daarnaast worden er met jouw toestemming zogeheten retargeting/tracking cookies geplaatst via onze website. Met behulp van deze cookies kan een (anoniem) profiel van je surfgedrag worden opgebouwd, waarmee bijvoorbeeld advertenties kunnen worden afgestemd op jouw interesses.
Voor meer informatie over cookies die via onze website worden geplaatst, verwijzen we je naar ons cookieoverzicht.
Bij bezoek aan onze website verschijnt er een cookiemelding waarin we je informeren over het gebruik van cookies op onze website. Door gebruik te maken van onze website, of op 'Oké' te klikken, ga je hiermee akkoord. Wij gebruiken cookies om uw instellingen en voorkeuren te onthouden. U kunt deze cookies uitzetten via uw browser, zie bijvoorbeeld deze toelichting door de Consumentenbond voor uitleg.
De meeste cookies hebben een houdbaarheidsdatum. Dat betekent dat ze na een bepaalde periode automatisch verlopen en geen gegevens van jouw site-bezoek meer registreren. Je kunt er ook voor kiezen de cookies handmatig te verwijderen voordat de houdbaarheidsdatum is verstreken. Voor meer informatie hierover, kun je de handleiding van de browser raadplegen.
Deze verklaring is niet van toepassing op websites van derden die door middel van hyperlinks met deze website zijn verbonden. Wij kunnen niet garanderen dat deze derden op een betrouwbare of veilige manier met jouw persoonsgegevens omgaan. Wij raden je dan ook aan de privacyverklaring van deze websites te lezen voordat je van deze websites gebruik gaat maken.
Je mag Frontis vragen om inzage in de gegevens die van jou zijn opgeslagen. Ook kun je Frontis verzoeken deze gegevens te wijzigen, te verplaatsten, aan te vullen of te verwijderen. Dit kun je doen door contact met ons op te nemen via ons contactformulier, een e-mail te sturen naar info@frontis.nl of door telefonisch contact met ons op te nemen via 0315-230319 op maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 17.00 uur.
Wij behouden ons het recht voor om deze privacy- en cookieverklaring aan te passen. Wijzigingen zullen op onze website worden gepubliceerd.
Natuurlijk helpen wij je ook graag verder als je klachten hebt over de verwerking van jouw persoonsgegevens. Op grond van de privacywetgeving heb je het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens tegen onze verwerkingen van jouw persoonsgegevens. Je kunt hiervoor contact opnemen met de Autoriteit Persoonsgegevens.