Zo werken we samen

Wij werken samen met maakbedrijven, groothandels, bouwgerelateerde bedrijven, machinefabrikanten en high-tech bedrijven. In 25 jaar hebben we zelf ervaren wat wel en niet werkt. Uit die ervaringen is onze aanpak ontstaan.

Graphic One

Van roadmapsessie

We beginnen altijd met een roadmapsessie. Dit is nodig om de organisatie en het vraagstuk goed te doorgronden. Het is van belang om oorzaken en symptomen goed van elkaar te scheiden, voordat we conclusies trekken over het vervolg.  Dit betekent dat we het eerst samen moeten hebben over jullie: 

  • Strategie 
  • Klanten 
  • Marktpositie 
  • Organisatie  

Op basis alle input schetsen we een beeld van de bestaande situatie en geven we scenario’s voor het vervolg.

Naar digitaal stroomlijnen

De roadmapsessie bepaalt met welke route en doelen we in de slag gaan. In een maandelijks ritme gaan we met jullie aan de slag. Bij het merendeel van de organisaties waar we een roadmap ontwikkelen, blijven we daarna betrokken om samen invulling te geven aan de uitvoering. Vaak bestaat dat traject uit een combinatie van expertises, zoals:

  • Technische applicaties
  • Digital marketing
  • Trainingen & workshops
Aanpak

Dit betekent samenwerken met Frontis

1 .

Lange termijn partnerships van 5+ jaar

Onze samenwerking eindigt niet bij de oplevering van een project. Integendeel, het markeert de start van een langdurige partnership. Onze meest succesvolle partnerships zijn de samenwerkingen van 5+ jaar. En dat geldt momenteel voor ruim 70% van onze top 20 samenwerkingen.
2 .

We toetsen wat we maken

We stemmen onze techniek af op de eindgebruikers, betrekken collega’s en opdrachtgevers vroeg in onze processen en toetsen alles wat we maken. Op die manier houden we altijd rekening met de gebruikerservaring en effectiviteit van hetgeen we ontwikkelen en vermarkten.
3 .

Een stabiel team met een vast aanspreekpunt

Verloop in het team waarmee je samenwerkt, is niet fijn. Wij doen er alles aan om verloop te beperken. Daarom werk je bij ons altijd met vertrouwde gezichten. Voor jouw idee: gemiddeld zijn onze medewerkers al 5,76 jaar in dienst.
4 .

Transparantie in communicatie en documentatie

Transparantie in communicatie en documentatie laat onze samenwerking soepeler verlopen. Zo krijg je toegang tot onze Microsoft 365 omgeving voor één omgeving voor documentatie en communicatie. Daarnaast krijg je toegang tot DevOps voor inzichten in de technische backlog.
5 .

Wij zijn jouw collega's

De product owner en marketeer(s) krijgen een werkplek op ons kantoor en Frontis-collega’s komen regelmatig bij jullie over de werkvloer. Zo raken wij vertrouwd met de producten, diensten, teams en doelgroepen.
hallo

Onze ideale opdrachtgever

Als je niet op alle onderstaande punten een match bent, betekent dit niet dat we je niet kunnen helpen. Maar in onze meest succesvolle samenwerkingen geldt wel dat het merendeel van het volgende van toepassing is.

Wij werken samen met bedrijven die:
  • ... actief zijn in de handel & industrie met een Nederlands kantoor.
  • ... te maken hebben met veel mens- en klantprocessen.
  • ... willen hun strategie aan laten sluiten op een industrieel aankoopproces dat snel digitaliseert.
  • ... zien dat hun visie aansluit bij ons verhaal en onze werkwijze.
  • ... in staat zijn om een vast aanspreekpunt te leveren met digital know-how en beschikbare tijd.
  • ... begrijpen dat je voor het bouwen en vermarkten van een platform minimaal 30K investeert.
  • ... net als wij graag gaan voor een langetermijnstrategie en langdurige samenwerking.

Veelgestelde vragen

Wat maakt jullie anders dan andere digitale bureaus?

In tegenstelling tot andere digitale bureaus focussen wij ons volledig op de handel en industrie. Wij zoeken geen verbreding, maar juist diepgang in een niche:

Aan welke investering moet ik denken?

Dat hangt ervan af welke expertise er nodig is. De samenwerking starten we met onze roadmapsessie, waar we rond de 10K tot 20K voor rekenen afhankelijk van de grootte en complexiteit.

Opdrachtgevers waar we zowel technische applicaties voor bouwen als marketing verrichten investeren snel tussen de 50K en 200K per jaar. Voor marketingopdrachten is dat tussen de 1K en 10K per maand.

Dat gezegd hebbende, we willen de drempels om te starten zo laag mogelijk houden. Neem vooral contact op en bespreek het tempo dat past bij jouw organisatie.

Hoe maken jullie succes meetbaar?

In de roadmapsessie staan we stil bij de doelen die we samen voor ogen hebben. Die vertalen we naar concrete KPI’s die we meetbaar maken.

Doorgaans hebben we impact op deze onderdelen:

  • Omzet
  • Leads
  • Time-to-market
  • Efficiëntie
  • Time-to-value
  • Klanttevredenheid

Hoeveel tijd moet ik als opdrachtgever zelf investeren?

Intern draagvlak en beschikbare tijd zijn beiden voorwaarden voor succes. Jullie beschikken ten slotte over specifieke business know-how. Hoe veel tijd dat exact is, verschilt per vraagstuk en per rol. Voor een product owner of coördinerend marketeer leert ervaring dat een dag per week al snel noodzakelijk is.

Met wie werk ik binnen Frontis samen?

Dit hangt af van de uitdaging die we samen aangaan en welke expertise er nodig is. We leveren altijd één aanspreekpunt in de vorm van een projectmanager of marketeer. Daaromheen bouwen we een team van specialisten. Zo werk je samen met een stabiel team van vertrouwde gezichten met één aanspreekpunt.

Voeren jullie al het werk uit?

Onze voorkeur gaat uit naar een samenwerking waarin we jullie collega’s trainen en opleiden. In het ideale scenario kunnen jullie dus ook steeds meer zelf doen, afhankelijk van jullie eigen capaciteit en wensen.

Hoe gaan jullie om met geheimhouding?

Wij gaan zorgvuldig om met klantinformatie. Alles wat je deelt, behandelen wij discreet en uitsluitend voor het afgesproken doel. Daarnaast leggen we afspraken over geheimhouding ook formeel vast, zodat je zeker weet dat informatie in veilige handen is.
Wat onze opdrachtgevers zeggen

Over samenwerken met Frontis

Daphne van Velsen
"Al met al zijn wij zeer tevreden over de samenwerking met Frontis en ons partnerschap, waarbij wij op een open en transparante manier kennis met elkaar delen."
Daphne van Velsen
Marketing Manager bij Kingspan Geïsoleerde Panelen
Erwin Heythuysen
"Een verademing om met Frontis te mogen samenwerken. Stuk voor stuk vakmensen die echt weten waar ze mee bezig zijn. En Frontis is, in tegenstelling tot andere partijen, klaar voor de toekomst!"
Erwin Heythuysen
Administratie | ICT bij Saniceve
 Larissa van den Bosch
"De specialisten van Frontis waren en zijn tijdens dit traject een verlengde van onze marketing & communicatie afdeling. Door intensief samen te werken en het belang van onze eindgebruikers als uitgangspunt te nemen komen wij gezamenlijk tot het beste resultaat."
Larissa van den Bosch
Marketing & Communication Manager bij Royal Eijkelkamp
;