Scroll
naar Cases

Verhoogde klanttevredenheid door digitalisering van processen

Bronkhorst

Bronkhorst ontwikkelt en fabriceert slimme, duurzame instrumenten voor het meten en regelen van gas- en vloeistofdoorstroming binnen tal van branches. Het bedrijf heeft wereldwijd vestigingen, telt in totaal zo'n 600 medewerkers en kent een zeer dynamisch en innovatief karakter. Een typisch voorbeeld van én voor de Achterhoekse Smart Industry.

Kenmerken
  • Werkt samen met Frontis sinds 2016
  • Actief in de maakindustrie
  • Applicaties gelanceerd in 2019
  • Voor eindklanten, distributeurs en medewerkers

Uitdaging

Bronkhorst levert hun producten vanuit het hoofdkantoor in Ruurlo aan distributeurs over de hele wereld. De verschillende processen hieromheen konden efficiënter, sneller, minder foutgevoelig en meer servicegericht. Samen met Bronkhorst heeft Frontis inmiddels drie van deze processen in kaart gebracht, gedigitaliseerd en ondergebracht in een centraal support platform dat 24/7 beschikbaar is. 

Oplossing

Frontis ontwikkelde in samenwerking met Bronkhorst 3 applicaties die bijdragen aan het servicelevel voor eindklanten, distributeurs én medewerkers. Deze 3 applicaties komen samen in een support platform dat in de toekomst eenvoudig uitgebreid kan worden met extra applicaties, tools of functionaliteiten. Zo kan Bronkhorst de digitaliseringsslag stap voor stap maken.

Een geavanceerde authenticatielaag zorgt ervoor dat de verschillende gebruikers op basis van hun eigen credentials en een uitgebreide rechten- en rollenstructuur toegang krijgen tot de juiste applicaties of specifieke gedeelten binnen een applicatie.

Product documentatie en registratie producten

Voorheen werd documentatie van producten telefonisch of per e-mail opgevraagd en per e-mail toegestuurd. Support medewerkers waren hier ongemerkt veel tijd aan kwijt. Ook de registratie van de producten met bijbehorende certificaten kunnen klanten en distributeurs binnenkort zelf via deze applicatie regelen, zonder tussenkomst van de support afdeling. Alles staat zo ook nog eens centraal geregistreerd.

Retourproces (RMA)

De high-tech producten van Bronkhorst worden middels een distributeursnetwerk wereldwijd verkocht en toegepast. Voor service en onderhoud worden producten geretourneerd naar een lokale distributeur of het hoofdkantoor in Ruurlo. Vanuit de andere kant van de wereld kunnen producten wel een maand onderweg zijn. Ondertussen is er dan regelmatig contact over de status van de zending. Het achterhalen en terugkoppelen hiervan kost tijd.

Voor dit proces zijn samen met Bronkhorst de 'as is' en 'to be' modellen in kaart gebracht, waarna we een functioneel en technisch ontwerp hebben geschreven. Inmiddels is dit proces volledig gedigitaliseerd en ontwikkeld als nieuwe tool binnen het support-platform. Hierin heeft Bronkhorst realtime inzicht in de lopende service- en retourverzoeken wereldwijd en de inhoud hiervan (data). Klanten hebben een gepersonaliseerd dashboard waar ze op de hoogte worden gehouden van het retourproces. Bronkhorst kan de retouren zo efficiënter verwerken en klanten zijn ook altijd up-to-date.

Inkoopplatform gekoppeld aan ERP-software

Het bestellen van producten is eenvoudiger en efficiënter gemaakt middels de ontwikkeling van een online inkoopplatform voor distributeurs. Via de uitgebreide authenticatielaag kunnen de distributeurs van Bronkhorst inloggen en kiezen uit hun eigen, gepersonaliseerde aanbod, producten naar wens configureren en bijvoorbeeld ook actuele offertes accorderen. Door een koppeling met het ERP pakket van Bronkhorst (ISAH) worden producten, orders, offertes en orderstatussen continu gesynchroniseerd met het platform zonder dat daar handmatige handelingen voor nodig zijn.

Resultaat

Het support platform wordt momenteel wereldwijd bij distributeurs en klanten getest en vervolgens gefaseerd uitgerold. Zowel het platform als de tools op het platform zijn in een nauwe samenwerking met Bronkhorst medewerkers, Frontis specialisten en experts van de andere betrokken partijen ontwikkeld.