Kenmerken
- Werkt sinds 2017 samen met Frontis
- Website gelanceerd in 2018
- Intensieve marketingsamenwerking
- Actief in de maakindustrie (B2B2C)
ATAG Verwarming maakt al ruim 70 jaar prijswinnende verwarmings-producten met oog op comfort, warmtetechniek en duurzaamheid. Met vakmanschap bedienen zij zowel de consumenten- als zakelijke markt.
Sinds 2018 staat de huidige website van ATAG Verwarming live, die in meerdere talen aansluiting vindt op 3 doelgroepen: consumenten, installateurs en de zakelijke markt. De content is volledig afgestemd op de betreffende doelgroep en websitegebruikers maken volop gebruik van de Comfortkiezer, een gebruiksvriendelijke keuzehulp die op basis van een aantal simpele vragen een duurzaam advies op maat biedt.
Aan dit succes ligt een sterke marketingsamenwerking ten grondslag. ATAG Verwarming sloeg na de lancering namelijk de handen ineen met het marketingteam van Frontis, om zichzelf te profileren als (online) kennispartner en toe te werken naar mooie resultaten: een jaarlijkse organische groei, verbeterde gebruikerservaring én een optimalisatie van de conversiepaden.
Allereerst werken wij elk jaar een gedegen marketingstrategie uit, samen met het team ATAG Verwarming. In deze strategie vormen de buyer persona's en buyer journeys de belangrijkste uitgangspunten: welke informatiebehoefte(n) heeft elke doelgroep per fase van de klantreis? Ook wordt er rekening gehouden met de jaargetijden, die invloed uitoefenen op de informatiebehoeften en het koopgedrag van de verschillende doelgroepen. Zo zien we in het zoekgedrag terug dat de behoefte voor de consument in de winter anders is dan in de zomer.
Vervolgens stellen wij een uitgebreide marketingkalender op. De kalender bevat onder andere een…
Naast dat de kalender houvast biedt aan het team tijdens meetings en brainstormsessies, zorgt het ook voor transparantie. Zo hebben alle stakeholders van ATAG Verwarming voortdurend inzicht in de resultaten, uitgaven en eerstvolgende actiepunten.
Het is van belang om de continuïteit en kwaliteit van de marketingcampagnes te waarborgen. Dat doen we door op een vast moment in de maand de voortgang, nieuwe data-inzichten en to-do’s te bespreken via Teams. Daarnaast sturen wij voortdurend bij op basis van onze verwachtingen (vertaald naar KPI’s) en behaalde resultaten: door optimalisaties tijdig door te voeren, behalen we sneller het beoogde resultaat!
Alle platformen van ATAG Verwarming dragen dezelfde boodschap uit. Deze manier van cross-channel marketing zorgt voor een sterke en uniforme klantervaring online.
Elke maand optimaliseren wij een landingspagina en schrijven wij een nieuw blog, in combinatie met een whitepaper. Al deze contentitems vormen de basis van de campagne die op dat moment draait. Wie wat schrijft en/of redigeert, is afhankelijk van de wensen van ATAG Verwarming: soms schrijven wij bij Frontis de content en soms nemen wij het redigeerwerk op ons.
De content is altijd gericht op de informatiebehoefte(n) van de betreffende doelgroep. Nadat we het probleem/vraagstuk hebben geformuleerd, verzamelen wij alle benodigde informatie voor goede en kwalitatieve content. Wij brengen structuur aan in alle verkregen informatie en werken toe naar een logisch verhaal. Vervolgens kiezen we een goede vervolgstap (call-to-action) om leads te genereren en optimaliseren we de belangrijkste SEO-elementen om de vindbaarheid te realiseren.
Door altijd te streven naar de hoogste kwaliteit, zien wij jaarlijks een verbeterde positionering in de SERPs en een flinke stijging in het organische verkeer. Vooral de artikelen in de kennisbank leveren nieuwe websitegebruikers op in de awareness en consideration fases van de buyer journey.
Met Facebookcampagnes bereiken we de consumenten, waarbij we inspelen op de verschillende fases van de customer journey. Met het delen van blogs vergroten we de naamsbekendheid en bewustwording van ATAG Verwarming. Vervolgens bereiken wij de websitebezoekers (van de blogs) opnieuw via retargetingcampagnes waarmee we andere relevante content laten zien.
We zien dat veel websitebezoekers soft-conversies voltooien vanuit onze social media campagnes, zoals het gebruik maken van de Comfortkiezer. Door de juiste content in de juiste fase van de customer journey te tonen, komen potentiële klanten steeds verder in de salesfunnel.
Naast structurele Facebookcampagnes zetten we ook LinkedIn advertising in. LinkedIn leent zich perfect voor de zakelijke doelgroep. De whitepapers van ATAG Verwarming brengen we met LinkedIn actief onder de aandacht bij een selecte doelgroep. Deze doelgroep maken we zo specifiek mogelijk, om een hoge relevantie te waarborgen. Dit resulteert in een CTR van ruim 1% (3x de benchmark) en een directe bijdrage aan het aantal downloads.
Om de zichtbaarheid te vergroten bij de doelgroepen die meer informatie behoeven over warmtepompen en CV-ketels, hebben wij diverse Google Ads-campagnes opgezet. Deze campagnes zijn gericht op de latere fases van de buyer journey, waarin men naar meer informatie zoekt over een specifiek product. Elke campagne behaalt hoge kwaliteitsscores omdat deze volledig is afgestemd op deze latere fases: zo is de advertentierelevantie uitstekend, is de verwachte CTR hoog én sluit de landingspagina aan op de verwachtingen van de gebruiker.
Nadat gebruikers op een advertentie klikken, worden ze verwezen naar relevante landingspagina’s waarop zij uitgebreide productinformatie vinden en vervolgens zelf bepalen welke vervolgstap zij nemen. Zo kunnen zij er diverse whitepapers aanvragen, gebruikmaken van de Comfortkiezer of direct contact opnemen met een ATAG-dealer in de buurt voor advies op maat.
stijging van het verkeer (jaarlijks)
meer gebruik van de Comfortkiezer
meer offerte aanvragen
“Met Frontis hebben we vanaf het begin af aan een goede samenwerking. Ze denken met ons mee, zijn flexibel en de lijntjes zijn kort. Jaarlijks bepalen we de marketingstrategie voor het nieuwe jaar; wat hebben we afgelopen jaar bereikt, waar willen we met ATAG naartoe en hoe gaan we dat in het nieuwe jaar bereiken. We hebben een goede samenwerkingsmodus gevonden waardoor we in staat zijn om snel optimalisaties door te voeren. Ons contentproces is verbeterd door o.a. een contentkalender zodat we meer controle hebben over het succes. En de goede online resultaten van het afgelopen jaar spreken voor zich.”
Iris van DiestHoi, ik ben
en ik wil graag dat jullie experts meedenken!
Deze privacy- en cookieverklaring is van toepassing op alle websitebezoeken, transacties en overeenkomsten met Frontis BV, Euroweg 5, 7051 EB, Varsseveld (KVK 09112747).
Laatst gewijzigd op 4 april 2018
Wij respecteren de privacy van onze websitebezoekers en dragen er zorg voor dat de persoonlijke informatie die je ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Hoe wij dit precies doen, en welke persoonsgegevens wij van jou verzamelen voor welke doeleinden, zetten wij in deze privacy- en cookieverklaring uiteen.
Bij het gebruiken van onze website verkrijgen wij bepaalde gegevens van jou. Dat kunnen persoonsgegevens zijn. Wij bewaren en gebruiken uitsluitend de persoonsgegevens die rechtstreeks door jou worden opgegeven, in het kader van de door jou gevraagde dienst (bijvoorbeeld via het contactformulier), of waarvan bij opgave duidelijk is dat ze aan ons worden verstrekt om te verwerken. Wij zullen jouw persoonsgegevens niet voor andere doeleinden gebruiken, tenzij je daar vooraf toestemming voor hebt gegeven of wij dit op grond van de wet mogen of moeten doen.
Om je optimaal van dienst te kunnen zijn, is het nodig dat Frontis in bepaalde gevallen jouw persoonsgegevens opslaat. Zo gebruiken we persoonsgegevens voor:
Voor bovengenoemde doeleinden verwerken wij de volgende persoonsgegevens:
Wij bewaren jouw persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk is om de in deze privacy- en cookieverklaring genoemde doeleinden te bereiken. Voor informatie die je met ons deelt in het geval van een sollicitatie op openstaande vacatures houden wij ons aan de wettelijke bewaartermijn van 4 weken na sluiting van de sollicitatieprocedure.
Wij gaan vertrouwelijk met jouw persoonsgegevens om. De persoonsgegevens die wij via onze website verzamelen, verstrekken wij niet aan derde partijen voor direct marketing doeleinden. Verder verstrekken wij de door jou verstrekte gegevens niet aan andere partijen, tenzij je hier voorafgaande toestemming voor hebt gegeven, dit noodzakelijk is in het kader van de uitvoering van de overeenkomst of wij dit op basis van de wet mogen of moeten doen.
Frontis maakt gebruik van zorgvuldige veiligheidsprocedures voor de bescherming van de verwerkte gegevens, onder meer om te voorkomen dat onbevoegden zich onbedoeld toegang kunnen verschaffen tot deze gegevens. Zo zorgen wij dat alleen de noodzakelijke personen toegang hebben tot jouw gegevens en dat de toegang tot jouw persoonsgegevens afgeschermd is. Meer informatie vind je in ons beveiligingsprotocol, waarin we de technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen beschrijven.
Op onze website maken wij, en derde partijen, gebruik van cookies. Dit, om de diverse functionaliteiten op deze website mogelijk te maken, om het advertentieaanbod voor jou te verbeteren en om inzicht te verkrijgen in het bezoekersgedrag op onze website. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door de browser op de harde schijf van jouw computer wordt opgeslagen.
Wij gebruiken functionele cookies, die noodzakelijk zijn om onze website te kunnen laten functioneren. Zo gebruiken wij bijvoorbeeld cookies om te onthouden of je toestemming hebt gegeven voor het plaatsen van cookies.
Ook gebruiken we met jouw toestemming analytische cookies, waarmee we de werking van onze website kunnen optimaliseren. Wij kunnen met deze cookies bijvoorbeeld bijhouden hoe je onze website hebt gevonden en welke delen van onze website je hebt bezocht.
Daarnaast worden er met jouw toestemming zogeheten retargeting/tracking cookies geplaatst via onze website. Met behulp van deze cookies kan een (anoniem) profiel van je surfgedrag worden opgebouwd, waarmee bijvoorbeeld advertenties kunnen worden afgestemd op jouw interesses.
Voor meer informatie over cookies die via onze website worden geplaatst, verwijzen we je naar ons cookieoverzicht.
Bij bezoek aan onze website verschijnt er een cookiemelding waarin we je informeren over het gebruik van cookies op onze website. Door gebruik te maken van onze website, of op 'Oké' te klikken, ga je hiermee akkoord. Wij gebruiken cookies om uw instellingen en voorkeuren te onthouden. U kunt deze cookies uitzetten via uw browser, zie bijvoorbeeld deze toelichting door de Consumentenbond voor uitleg.
De meeste cookies hebben een houdbaarheidsdatum. Dat betekent dat ze na een bepaalde periode automatisch verlopen en geen gegevens van jouw site-bezoek meer registreren. Je kunt er ook voor kiezen de cookies handmatig te verwijderen voordat de houdbaarheidsdatum is verstreken. Voor meer informatie hierover, kun je de handleiding van de browser raadplegen.
Deze verklaring is niet van toepassing op websites van derden die door middel van hyperlinks met deze website zijn verbonden. Wij kunnen niet garanderen dat deze derden op een betrouwbare of veilige manier met jouw persoonsgegevens omgaan. Wij raden je dan ook aan de privacyverklaring van deze websites te lezen voordat je van deze websites gebruik gaat maken.
Je mag Frontis vragen om inzage in de gegevens die van jou zijn opgeslagen. Ook kun je Frontis verzoeken deze gegevens te wijzigen, te verplaatsten, aan te vullen of te verwijderen. Dit kun je doen door contact met ons op te nemen via ons contactformulier, een e-mail te sturen naar info@frontis.nl of door telefonisch contact met ons op te nemen via 0315-230319 op maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 17.00 uur.
Wij behouden ons het recht voor om deze privacy- en cookieverklaring aan te passen. Wijzigingen zullen op onze website worden gepubliceerd.
Natuurlijk helpen wij je ook graag verder als je klachten hebt over de verwerking van jouw persoonsgegevens. Op grond van de privacywetgeving heb je het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens tegen onze verwerkingen van jouw persoonsgegevens. Je kunt hiervoor contact opnemen met de Autoriteit Persoonsgegevens.