Menu
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Hoe hoger in de zoekresultaten, hoe groter en relevanter de bezoekersgroep op je website wordt. Als je precies weet welke zoektermen je moet gebruiken, tenminste. Welkom in de wereld van zoekmachine optimalisatie (SEO).

Slim met zoektermen

Webpagina's optimaliseren door aanpassingen te doen in de techniek, content en populariteit van de website. Dat is wat we doen met zoekmachine optimalisatie. Door bepaalde zoektermen slim op verschillende plekken in je website te gebruiken, scoor je op die specifieke zoekterm(en) hoger in de resultaten van zoekmachines. Relevantie is hierbij het toverwoord: hoe relevanter de zoekterm(en), hoe hoger de relevantie van de bezoeker, hoe groter de kans op een lead, en uiteindelijk, een klant.

Focus op zoekgedrag

De zoektocht naar een product of dienst begint vaak in Google. Voordat we starten met zoekmachine optimalisatie brengen wij eerst het zoekgedrag van jouw doelgroep in kaart. Zo weten we precies welke zoektermen je in moet zetten om de doelgroep zo effectief mogelijk te bereiken. De huidige situatie is ons startpunt. Vanuit het zoektermenonderzoek voeren we optimalisatieslagen door binnen jouw website, die we maandelijks rapporteren, voorzien van adviezen en aanbevelingen om de prestatie van jouw website te verbeteren. 

Weten hoe jouw website scoort op de belangrijkste SEO-onderdelen?

Combinatie met conversie

Hoge zoektermposities vinden we natuurlijk belangrijk. Maar tegelijkertijd vinden we conversies nog belangrijker. Dat bepaalt namelijk grotendeels het succes van je website, online marketing én investering. SEO gaat als het aan ons ligt daarom hand in hand met conversie optimalisatie. Zo vertaalt de investering in SEO zich terug in concrete leads en/of klanten.