Menu
Content marketing
Content is king! Tegenwoordig een veelgebruikte term en waarheid als een koe. Jouw website valt en staat met content. Het bepaalt niet alleen de vindbaarheid van jouw website, maar ook of bezoekers klanten willen worden.

De kunst van content marketing

Door je doelgroep op de juiste momenten met de juiste informatie te benaderen, kun je ze aanzetten tot actie. Dat is de kunst van content marketing. ​Waar de één behoefte heeft aan uitgebreide research en gedetailleerde informatie, is de ander geholpen met een (korte) video waarin de grote lijnen worden uitgelegd. Het is belangrijk om jouw (potentiële) klanten zo goed mogelijk in hun behoefte te voorzien. Verdiep je eens in de verschillende doelgroepssegmenten. Zo ontdek je wat ze bezig houdt, op welke platformen je ze kunt vinden én waar jouw doelgroep behoefte aan heeft.

Kwalitatieve content scoort

Uiteindelijk draagt content marketing bij aan een betere vindbaarheid van je website. Waarom? Omdat zoekmachines, en met name Google, enorme waarde hechten aan kwalitatieve content. De hedendaagse zoekmachines weten steeds beter websites te beoordelen op hun kwaliteit en relevantie ten opzichte van de zoekopdracht van de gebruiker. Zo past bijvoorbeeld Google haar algoritme constant aan om zo nauwkeurig mogelijk te bepalen welke website(s) het meest relevant voor de zoekopdracht zijn. Met kwalitatief goede content zit je dus altijd goed!

Goede content is vermakelijk, informatief én deelbaar

Kwalitatieve content deelt zichzelf

Goede en kwalitatieve content is vermakelijk, informatief én deelbaar. Met andere woorden: met goede content hoef je amper moeite te doen om het (via social media) gedeeld te krijgen. Mensen zijn bereid om goede content te verspreiden in hun netwerk, en hiermee jouw bereik te vergroten. Je kan dus wel stellen dat social media in het verlengde ligt van je content marketing. 

Content ondersteuning

Frontis ontzorgt in het creëeren van content en begeleiden van content marketing voor jouw bedrijf. Of het nu gaat om webcontent, een kennisbank of -centrum, bedrijfsfotografie of het maken van pakkende infographics: voor onze multidisciplinaire specialisten is geen enkel verzoek te gek. Waar nodig schakelen wij onze flexibele schil van content professionals in om ons te ondersteunen in het uitvoeren van zeer specifieke contentwerkzaamheden.