Menu
Onderzoek & analyse
Onderzoek en analyse is vaak onmisbaar om goed te kunnen bepalen welke kant je op moet gaan. Wij brengen het voor je in beeld!

Startpunt bepalen

Welke weg legt je doelgroep af voor de aankoop van een product of dienst? Wat vinden zij belangrijk? Wat doen je concurrenten en hoe positioneren zij zich ten opzichte van jouw organisatie? Vragen die belangrijke informatie geven over de te varen koers. Daarom starten we ook vaak pas als we er een gedegen onderzoek aan gewaagd hebben. En daar vloeit ons advies vervolgens uit voort. Onderzoek is een goede basis om het uiteindelijke startpunt te bepalen.

Nieuwe sporen vanuit de customer journey

Bij veel online marketing trajecten start het onderzoek met de invulling van de customer journey. Dit model brengt de zogenaamde 'klantreis' in kaart. Er zijn namelijk verschillende fasen te onderscheiden die steeds terugkomen bij een aankoopproces. Denk aan de oriëntatie, bewustwording, beslissing en bevestiging. Door dit model in te vullen voor jouw doelgroep kom je vaak tot verrassende inzichten die uitvloeien in onderscheidende ideëen. Zo blijf je steeds een stapje voor op je concurrenten.

Ons advies vloeit voort uit gedegen onderzoek en analyse