Dit was de inspiratiesessie 'Digitale technologie omarmen'

15 november 2019leestijd 2 minutendoor Monique

Donderdagmiddag 14 november organiseerde Frontis de inspiratiesessie 'Digitale technologie omarmen' voor klanten en relaties in het Ouhrlokaal in Ulft (DRU Industriepark). Het was een fantastische middag met inspirerende sprekers en ruim 100 aanwezigen! Een terugblik...

Sander Duivestein, professioneel spreker, trendwatcher, internetondernemer, adviseur, auteur en columnist over de impact van nieuwe technologie op mens, bedrijf en maatschappij,  trapte de middag af met een wake-up call van 178 slides. Technologie verandert de wereld in een razendsnel tempo. Sander: "Versnelde verandering is het enige constante in het digitale tijdperk". Dat dit sneller gaat dan je zelf door hebt werd ons duidelijk aan de hand van pakkende, vaak ook grappige voorbeelden die ons razendsnel om de oren vlogen. Kern van het verhaal: je moet geen weerstand bieden aan nieuwe technologie, maar deze juist aangrijpen om te veranderen!

Daarna was het de beurt aan Melle Moorman, Product Manager Persuasion & CRO Lead bij Bol.com. Leuk detail, Melle (afkomstig uit Ulft) was 13 jaar geleden stagiair bij Frontis. Melle: "Toen we nog met zo'n 6 man in een klein kantoortje zaten". Hij nam ons aan de hand van concrete voorbeelden mee in zijn werk bij de grootste webshop van Nederland. Met zijn team past hij continu verbeteringen toe binnen Bol.com, om bezoekers de beste winkelervaring te bieden en zo soepel mogelijk tot een conversie over te laten gaan. Ze stellen een hypothese op basis van data en proberen dit te valideren met een A/B test. Eén van de voorbeelden: levertijd, die voor veel klanten belangrijk is. Hierin werd het aantal dagen vervangen door een concrete datum, waarmee het conversieratio met 2,1% steeg.  Zijn motto: wijzigen, aanpassen, optimaliseren. En: "Ga het vooral gewoon doen!", gaf hij het publiek mee.

Boekentip van Melle: Don't Make Me Think van Steve Krug

Na een korte pauze sloot Mayke Goosens, Arbeid- en organisatiepsycholoog, trainer & consultant bij The Myers-Briggs Company, de middag af met een interessant verhaal over de psychologie van de verandering. Iedereen gaat anders om met verandering, daar moeten we ons bewust van zijn. Inzicht in die psychologische behoeften helpt je beter navigeren in veranderprocessen. Met een MBTI- proeverij (MBTI staat voor Myers-Briggs Type Indicator, een systematiek om de verschillen in persoonlijkheid van mensen te classificeren), maakte Mayke er een interactieve sessie van. In welk type herken je jezelf? Er ontstonden zo 4 'persoonlijkheids-groepen', die kort met elkaar praatten over verandering. Van elke groep pikte Mayke er wat uitkomsten uit. Het was leuk om te zien dat met zo'n mini-experiment al inzichtelijk werd dat iedereen anders tegen verandering aankijkt en er anders mee omgaat. Je hebt mensen nodig om succesvol door de verandering te navigeren!

We sloten de middag gezamenlijk af met een borrel, waarin er nog gezellig nagepraat werd. We kijken terug op een fantastische middag, met veel inspiratie en stof tot nadenken! 

MoniqueProjectmanager/MarCom
Dit soort updates, nieuws, kennis & innovaties automatisch in je mailbox?

Hoi, ik ben
en ik ontvang jullie nieuwsbrief met updates graag op