Menu
Estinea - Toegankelijke, doelgroepgerichte website
AB Midden Nederland

Website- en content redesign

Voor AB Midden Nederland heeft Frontis een redesign doorgevoerd, die ook geschikt is voor mobiele apparaten. Het webdesign is gebaseerd op de nieuwe huisstijl en ook het nieuwe beeldmateriaal heeft een bepalende rol. Er is een uitgebreid SEO-traject geweest dat als basis diende voor de opbouw en inrichting van de website. 

www.abmiddennederland.nl
AB Midden Nederland

Bestaande functionaliteiten in een nieuw jasje

De functionaliteiten die in de vorige website toegepast werden, zijn in de nieuwe website gebleven. Denk hierbij aan de vacaturemodule. De elementen zijn echter wel volledig opgefrist qua vormgeving. En er zijn een aantal elementen toegevoegd, zoals het zoekblok voor vacatures op een detailpagina. AB Midden Nederland kan deze elementen zelf op de gewenste pagina toevoegen. Hetzelfde geldt voor het blok met feiten en cijfers omtrent klanten, leden, medewerkers en opdrachten. Het blok is overal binnen de website toepasbaar en de getallen zijn onderhoudbaar. 

Nieuwe huisstijlelementen en nieuw beeldmateriaal
geven de website uitstraling
AB Midden Nederland
AB Midden Nederland

Sectoren met een eigen uitstraling

In de nieuwe huisstijl die ontwikkeld is voor AB Midden Nederland, hebben de verschillende sectoren een specifieke kleur meegekregen. Onder andere bij de folders is dit het geval. In de website hebben we dit doorgetrokken. De elementen op de sectoren-pagina's krijgen de bijbehorende kleur automatisch toegewezen. 

Zeer uitgebreid zoektermenonderzoek

SEO heeft in dit project een hele prominente rol gehad. De doelgroep van AB Midden Nederland is duidelijk te onderscheiden in werkzoekenden en werkgevers die personeelsdiensten willen afnemen. Om de website voor beide doelgroepssegmenten meer vindbaar te maken zijn we begonnen met het uitvoeren van een zeer uitgebreid zoektermenonderzoek. Hiermee konden we het zoekgedrag goed in kaart brengen en onze SEO-strategie bepalen.

SEO-strategie als belangrijke basis

Op basis van de uitkomst van het zoektermenonderzoek hebben we een SEO-strategie uitgestippeld die in grote mate invloed heeft uitgeoefend op het uiteindelijke resultaat: het design, de website- en navigatiestructuur, maar vooral de content van de website.

Samen met AB Midden Nederland is de website ingericht met unieke en SEO-vriendelijke content. In totaal zijn er ruim 50 pagina’s comform SEO-richtlijnen opgezet voor in totaal 166 relevante zoekwoorden.

Wij werkten mee aan dit project