Menu
Ubbink - Responsive website met uitgebreid productengamma -
Estinea

Visuele identiteit, van strategie tot realisatie

Frontis heeft voor Estinea, een zorgorganisatie voor mensen met een (verstandelijke) beperking in de Achterhoek en Twente, een nieuw logo en nieuwe huisstijl ontwikkeld. Voorafgaand aan dit proces heeft er een brainstormsessie plaatsgevonden om onder andere de visuele identiteit te kunnen ontwikkelen.

Estinea_huisstijl_test

Strategie bepalen met een brainstormsessie

Om tot een heldere visuele identiteit te komen heeft Frontis samen met verschillende medewerkers van Estinea een uitgebreide brainstormsessie gehouden. Doel van deze sessie was om de merkpersoonlijkheid en het kernconcept helder te krijgen. Vervolgens werd er nagedacht over de wensen en betekenis van de kleuren, lettertypen en pay-off.

Logo, beeldmerk en kleuren

Op basis van de uitkomsten van de brainstormsessie ontwikkelde Frontis diverse conceptvoorstellen met verschillende varianten logo’s in passende kleuren. Het beeldmerk met rechtstaande letters is goed leesbaar voor de doelgroep van Estinea.

‘jouw leven, jouw kracht, onze steun’
Een nieuwe krachtige pay-off

Krachtige pay-off

De pay-off bij het logo is veranderd van ‘zorg met overtuiging’ naar ‘jouw leven, jouw kracht, onze steun’. Dit, omdat Estinea haar cliënten meer en meer helpt bij het benutten en versterken van hun eigen kracht en hun sociale netwerk. De nieuwe pay-off onderschrijft dit proces.

Sprekend campagnebeeld

Aanvullend op logo, beeldmerk, kleuren en pay-off ontwikkelde Frontis een campagnebeeld. Het beeld bestaat uit een marker met daarin de tekst ‘Hier ben ik.’ Hiermee geeft Estinea uitdrukking aan het feit dat de cliënt centraal staat, lokaal meedoet en zich daarin ondersteund weet door Estinea. Dit beeld zal Estinea regelmatig gebruiken in verschillende communicatie-uitingen, zoals een speciaal magazine voor cliënten en een interne nieuwsbrief.

Estinea
Estinea

Nieuwe ´look and feel´

De vertaalslag van merkinnerlijk naar merkuiterlijk heeft Estinea uiteindelijk een nieuwe, frisse en eigentijdse uitstraling gegeven. In de toekomst gaat Estinea verder digitaliseren, onder andere met een nieuwe website. Een brainstormsessie, waarin medewerkers van Estinea betrokken worden, zal ook hier weer de basis zijn voor de uitstraling en invulling van de nieuwe website.