Menu
Fruitregistratiewijzer - Mobile first website
De Twee Bruggen

Voor Vakantiepark De Twee Bruggen uit Winterswijk hebben we een nieuwe website met boekingsstraat ontwikkeld, waarin we op basis van analyses binnen de oude website flinke stappen hebben gemaakt qua gebruiksvriendelijkheid. Ook is in de nieuwe website de compleet vernieuwde huisstijl verwerkt. Een mooi full-service project!

www.detweebruggen.nl
De Twee Bruggen

Compleet vernieuwde huisstijl

We hebben voor Vakantiepark De Twee Bruggen gezocht naar een logo dat past bij het 5-sterren park, een beeld dat sprekend is voor het park en de omgeving. De drie bomen zijn typerend voor de plek, midden in het coulisselandschap van het buitengebied van Winterswijk. Wie goed kijkt ziet ook een slingerend beekje: De Slinge, die loopt praktisch langs het park. 

Het logo is qua kleurgebruik rustig gehouden, om in alle uitingen de perfecte combinatie te kunnen maken met het mooie beeldmateriaal dat zij hebben, en wat we met een nieuwe fotoreportage verder is uitgebreid. Naast het logo zijn wel een aantal steunkleuren gedefinieerd die hierbij toegepast kunnen worden. Ook zijn een aantal speelse, maar sjieke lettertypes geselecteerd die aansluiten bij deze stijl. 

De vernieuwde huisstijl is ook uitgerold op alle huisstijldragers, denk aan brochures, social media kanalen, welkomsborden, etc. 

De Twee Bruggen
De Twee Bruggen

Redesign op basis van analyses

Bij De Twee Bruggen kunnen bezoekers oprecht genieten: in een schoon park vol rust en ruimte waar alles aanwezig is voor een geweldige vakantie. Het binnen- en buitenbad, animatieteam, speelveld en een sfeervol restaurant in een prachtige omgeving hebben hier een grote bijdrage aan. Alles is tot in de puntjes geregeld.

Op basis van deze kernboodschap zijn we aan de slag gegaan met persona's en user stories om ons te verdiepen in de doelgroep, en dus de websitebezoekers en uiteindelijke gasten: gezinnen met kinderen en actieve senioren. Vanuit deze persona's zijn user stories uitgewerkt, om meer inzicht te krijgen in welke specifieke eisen de website minimaal moet bevatten. Bijvoorbeeld: 'Als gebruiker wil ik online al veel zien van het vakantiepark, zodat ik kan beoordelen of het bij mij en mijn gezin past.' 

We werken al jaren samen met De Twee Bruggen. Daarom hebben we naast de persona's en user stories bij het redesign gebruik gemaakt van de gedragsanalyses uit de oude website. De concrete optimalisaties die hieruit voortkwamen hebben we meegenomen in de nieuwe website. Qua gebruiksvriendelijkheid zijn er dus flinke stappen gemaakt. Ook sinds de website live staat sturen we op basis van analyses continu bij.

Alle aanpassingen uit het redesign zijn volledig onderbouwd
Dit alles om de conversie verder te optimaliseren
Prijzen worden opgehaald uit Stratech

Online koppeling met Stratech

Het 'Online boeken' gedeelte binnen de website is gekoppeld aan Stratech, het reserveringssysteem van De Twee Bruggen. Online boeken kan via verschillende pagina's, bijvoorbeeld via de pagina's Kamperen en Accommodaties, de detailpagina's van een specifieke accommodatie of kampeerplek, maar ook via de Online boeken pagina. De koppeling met Stratech zorgt ervoor dat de juiste gegevens en beschikbaarheid bij accommodaties en kampeerplaatsen worden opgehaald, kortingen worden verrekend, aanbiedingen kunnen worden getoond en dat bezoekers uiteindelijk online kunnen boeken nadat ze 3 eenvoudige stappen hebben doorlopen. De reserveringen worden tijdens het boekingsproces worden voor een bepaalde tijd 'vastgehouden' en als de reservering online is afgerond meteen geregistreerd in Stratech. 

Eenvoudig je vakantie online boeken

Er is veel aandacht besteed aan een zo optimaal mogelijk boekingsproces. Zo hebben we, zodra je in stap 1 van de boekingsmodule bent, het menu van de website weggelaten om de focus op het online boeken te leggen. Bezoekers kunnen zelf de locatie kiezen voor hun kampeerplek of accommodatie via de locatiekiezer. Hiervoor hebben we de plattegrond van De Twee Bruggen gekoppeld aan Google Maps. De boekingsmodule heeft tegelijkertijd een koppeling met de Payment Service Provider MultiSafepay voor correcte en veilige financiële afhandeling. Dit proces wordt regelmatig gemonitord en waar nodig verder geoptimaliseerd.

Resultaat: online succes

Analyses van de oude website leerden ons dat bezoekers de boekingsstraat vooral gebruikten om de prijs voor een vakantie te achterhalen. Daarna werd vaak telefonisch contact opgenomen om de boeking te voltooien. Hierdoor was het moeilijk om het succes van de website goed te kunnen doormeten en dus ook te optimaliseren. Daarnaast kostte het De Twee Bruggen meer tijd om boekingen telefonisch te verwerken dan dat bezoekers dat zelf zouden doen. 

Het doel om meer online boekingen te realiseren is met een stijging van 16% ten opzichte van vorig jaar zeker geslaagd. Omdat in tegenstelling tot de oude boekingsstraat de gehele site (dus ook de boekingsstraat) responsive is heeft dit ertoe geleid dat de mobiele boekingen fors gestegen zijn met ruim 135%.