Menu
Fruitregistratiewijzer - Mobile first websiteUbbink - Air Excellent Calculator
AB Midden Nederland

Van strategie tot optimalisatie

AB Midden Nederland is één van de grootste personeelsorganisaties voor de agrarische sector, groenvoorziening, techniek, bouw, fruitteelt, transport en grond-, weg- en waterbouw, gevestigd in Houten. Frontis ontwikkelde een frisse, nieuwe website waar een gedegen aanpak aan vooraf ging en waar na livegang een continu proces volgde.

www.abmiddennederland.nl
AB Midden Nederland

Profiteren van een full-service aanpak

De nieuwe website van AB Midden Nederland is een sprekend voorbeeld van onze drie-eenheid design, techniek en marketing dat samenkomt. Van Strategiefase tot en met de Optimalisatiefase en daarna, want we zijn inmiddels alweer twee jaar verder sinds de lancering van de website, waarbij we nog steeds profiteren van deze full-service aanpak. 

Strategiefase

Zelf werkte AB Midden Nederland aan een herpositioneringstraject, waarbij een nieuwe huisstijl werd ontworpen. De werkgebieden waarin zij al jaren actief waren, werden in 9 verschillende sectoren verdeeld, waardoor ze ook de doelgroep gerichter konden aanspreken. AB Midden Nederland wilde de website ook aan laten sluiten bij deze ontwikkelingen en zodoende werd Frontis ingeschakeld om een redesign te realiseren.

Analysefase

Frontis doet al jaren online marketing onderhoud voor AB Midden Nederland, waardoor we al veel kennis hadden vergaard over deze personeelsorganisatie. Op basis hiervan is een logische sitestructuur voorgesteld en is er een lijst met wensen en aandachtspunten vanuit online marketing opgesteld. Bijvoorbeeld: vacatures die een prominente plek op de homepage moesten hebben, de bedrijfsfilm die een prominente plek op de homepage moest hebben en de locatie en bereikbaarheid van de verschillende SEO pagina's.

AB Midden Nederland
AB Midden Nederland

Ontwerpfase

Aan de hand van de vernieuwde huisstijl werd er een ontwerp gemaakt, waarbij gekozen werd voor een specifieke kleur per sector. Ook de elementen die overgenomen werden kregen een nieuwe uitstraling. AB Midden Nederland beschikte bovendien over prachtige beelden van medewerkers in actie, deze beelden spelen, samen met de nieuwe huisstijlelementen een belangrijke rol in het uiteindelijke design. 

Ontwikkelfase

De verschillende templates die we hebben uitgewerkt hebben we gekoppeld aan het Frontis CMS, waarmee de website eenvoudig onderhoudbaar is. Ook maatwerkfunctionaliteiten uit de voorgaande website

Ook hebben we functionaliteiten die in de vorige website toegepast werden, overgenomen in de nieuwe website. Denk hierbij aan de vacaturemodule, vacature-alerts, vacature-invoer en XML-feeds naar Jobboards (zoals Indeed). 

Nieuwe huisstijlelementen en nieuw beeldmateriaal
geven de website uitstraling

Lanceerfase

De vulling van de website heeft Frontis op verzoek van AB Midden Nederland onder haar hoede genomen. Hierbij hebben we ook het beeldmateriaal op de juiste formaten uitgesneden en geplaatst.

Rondom de livegang hebben we Google Analytics gekoppeld, doelen in gesteld en 301 redirects gemaakt voor een goede migratie van de oude naar de nieuwe website.

Optimalisatiefase

Een website is niet af zodra deze live staat. Samen met AB Midden Nederland startten we dan ook een vervolgtraject waarbij vanuit online marketing onderhoud voortdurend kleine optimalisatiepunten werden doorgevoerd. Zowel aan de content als aan de technische kant. Een hele belangrijke optimalisatie is de koppeling met AFAS, die in 2016 is opgeleverd. Vacatures werden voorheen altijd rechtstreeks in het CMS ingevoerd, reacties daarop kwamen altijd via de mail binnen. Sinds dat AB Midden Nederland AFAS gebruikt, worden vacatures altijd ingeladen vanuit AFAS, middels een realtime XML-feed. We tonen de tekst die is ingevoerd in AFAS, maar ook een foto en contactgegevens van de betreffende Werving en Selectie medewerker. De afhandeling intern loopt vervolgens helemaal via AFAS. 

Wij werkten mee aan dit project