Case: Masters In Lean

Test Ruben

Masters In Lean is een bedrijfskundig verbeterbureau gespecialiseerd in het verbeteren van prestaties op de werkvloer, gedreven door data. Zij helpen organisaties ontwikkelen naar een lerende organisatie op basis van het Lean gedachtegoed.

Kenmerken

  • Werkt samen met Frontis sinds 2019
  • Actief in infra, bouw en de energie sector
  • Gelanceerd in 2019
  • Voor bedrijven en cursisten

Uitdaging

De consultants van Masters In Lean faciliteren Lean transformaties vanuit diverse rollen, denk aan procesverbeteraar, adviseur, interim manager of projectleider. Ook kun je zelf, of samen met je team, opgeleid worden door Masters In Lean in één van de Lean Six Sigma trainingen, zoals Green Belt of Black Belt. Masters In Lean verbetert prestaties op de werkvloer, dit bewijzen zij ook al jaren met vele succesvolle verandertrajecten, maar straalden zij online nog niet voldoende uit. Het werd tijd om de online uitstraling aan te pakken met om te beginnen een nieuwe website die bezoekers op een intuïtieve wijze naar de juiste ingangen leidt. Een krachtig platform dat later als basis voor alle marketinginspanningen, zoals leadgeneratie, gebruikt kan worden.

Weten wat een klantenportaal doet voor jouw organisatie?
Vraag vrijblijvend om advies op maat!

Oplossing

Voorwerk

We begonnen met een doelgroepenanalyse, waarin we middels het 'persona canvas' samen met Masters In Lean de belangrijkste doelgroepen in kaart brachten. Welke informatie zoeken ze (online)? Wat zijn hun afhaakmomenten? Waar zijn ze gevoelig voor? Met deze informatie, in combinatie met een analyse van de huidige website en een zoekwoordenanalyse, maakten we een vertaalslag naar een effectieve navigatiestructuur.

Van huisstijl naar fotografie

In het ontwerpproces keken we op verzoek ook kritisch naar de huisstijl. Logo en kleuren werden door de jaren heen op verschillende manieren toegepast en mochten wat krachtiger neergezet worden. Een subtiele aanpassing in het logo bracht meer balans en door de zwarte kleur prominenter toe te passen kreeg de huisstijl een stoere uitstraling. Om de fotografie voor de website hierop aan te laten sluiten, maakten we een briefing voor de fotograaf. Ook passen we in het ontwerp pentekeningen toe om het geheel wat speelser te maken.

Weten wat een klantenportaal doet voor jouw organisatie?
Vraag vrijblijvend om advies op maat!

Content verzamelen en schrijven

Er zijn duidelijke ingangen gemaakt voor 'Consultancy' en 'Trainingen' die de kern vormen van Masters In Lean. Voor de verschillende trainingen zijn inschrijfformulieren op maat ontwikkeld, op basis van Umbraco Forms. Ook 'Cases' en 'Kenniscentrum' zijn belangrijke onderdelen geworden, die laten zien wat Masters In Lean kan en welke kennis zij in huis hebben. 

Samen met Masters In Lean zijn we in een vroeg stadium begonnen met het verzamelen van content voor de pagina's, aan de hand van de opgestelde sitestructuur. We hebben de content op basis van hun input geschreven en geoptimaliseerd voor de juiste zoektermen. 


Weten wat een klantenportaal doet voor jouw organisatie?
Vraag vrijblijvend om advies op maat!

Cases, blogs, nieuwsbrieven en social media posts

Tijdens het ontwikkeltraject trokken we de nieuwe huisstijl alvast door in andere middelen zoals PowerPoint, MailChimp, trainingscertificaten en social media.  

Na lancering van de website hebben we een contentkalender ontwikkeld en zijn we vanuit daar actief aan de slag gegaan met het schrijven van cases en blogartikelen (op basis van aangeleverde input) voor de website, die we vervolgens publiceerden op social media. 

Google Ads en leadgeneratie

Om de 'open inschrijvingen' voor de verschillende trainingen van Masters In Lean te stimuleren, zijn we aan de slag gegaan met Google Ads en leadgeneratie. Bij leadgeneratie bieden we de trainingsbrochures (in nieuwe stijl!) aan als download via de website en LinkedIn Ads. Geïnteresseerden laten hierbij hun mailadres achter en op het moment dat er weer een nieuwe trainingsronde begint, ontvangen zij hiervan een update met een link naar het inschrijfformulier op de website. Een laagdrempelige manier om de doelgroep betrokken te houden en te voorzien van de juiste content op het juiste moment. 

Resultaat

Een half jaar na lancering van de website en de eerste marketinginspanningen zien we dat het aantal bezoekers met 50% is toegenomen en dat het kwaliteit van de sessies flink is toegenomen. Dit zie je bijvoorbeeld aan de gemiddelde tijd dat men op een pagina blijft (1,10 minuten in plaats van 35 seconden) en een lager bouncepercentage (-13%). 

Ook weten mensen de inschrijfformulieren voor trainingen nu beter te vinden en worden er offertes opgevraagd via de website. Dankzij content marketing, waar social media en MailChimp als verlengstukken worden toegepast,  is ook het aantal volgers op LinkedIn gestegen LinkedIn Brochure downloads

LinkedIn volgers

Leads - adressenbestand MailChimp

Dit is een custom call to action
Hier kan tekst worden ingevuld

Hoi, ik ben
en ik wil graag dat jullie experts meedenken!

Start een project