Case: De Twee Bruggen

Stijging van het aantal online boekingen via optimale boekingsstraat

De Twee Bruggen is een 5-sterren vakantiepark in Winterswijk met luxe accommodaties, ruime kampeerplekken en uitstekende faciliteiten. Na ontwerp van een nieuw logo met bijbehorende huisstijl, ontwikkelde Frontis een nieuwe website met gebruiksvriendelijke boekingsstraat.

Kenmerken

  • Werkt samen met Frontis sinds 2008 
  • Actief in de recreatiebranche
  • Gelanceerd in 2017
  • Voor vakantiegangers en dagjesmensen

Uitdaging

Bij De Twee Bruggen kunnen bezoekers oprecht genieten: in een schoon park vol rust en ruimte waar alles aanwezig is voor een geweldige vakantie. Het binnen- en buitenbad, animatieteam, speelveld en een sfeervol restaurant in een prachtige omgeving hebben hier een grote bijdrage aan. Alles is tot in de puntjes geregeld. Het nieuw te ontwerpen logo, de huisstijl en de website moesten volledig aansluiten bij deze kernboodschap. 

Oplossing

Redesign op basis van analyses

We zijn aan de slag gegaan met persona's en user stories om ons te verdiepen in de doelgroep, en dus de websitebezoekers en uiteindelijke gasten: gezinnen met kinderen en actieve senioren. Vanuit deze persona's zijn user stories uitgewerkt, om meer inzicht te krijgen in welke specifieke eisen de website minimaal moet bevatten. Bijvoorbeeld: 'Als gebruiker wil ik online al veel zien van het vakantiepark, zodat ik kan beoordelen of het bij mij en mijn gezin past.' 

We werken al jaren samen met De Twee Bruggen. Daarom hebben we naast de persona's en user stories bij het redesign gebruik gemaakt van de gedragsanalyses uit de oude website. De concrete optimalisaties die hieruit voortkwamen hebben we meegenomen in de nieuwe website. Qua gebruiksvriendelijkheid zijn er dus flinke stappen gemaakt. Ook sinds de website live staat sturen we op basis van analyses continu bij.

Online koppeling met Stratech

Het 'Online boeken' gedeelte binnen de website is gekoppeld aan Stratech, het reserveringssysteem van De Twee Bruggen. Online boeken kan via verschillende pagina's, bijvoorbeeld via de pagina's Kamperen en Accommodaties, de detailpagina's van een specifieke accommodatie of kampeerplek, maar ook via de Online boeken pagina. De koppeling met Stratech zorgt ervoor dat de juiste gegevens en beschikbaarheid bij accommodaties en kampeerplaatsen worden opgehaald, kortingen worden verrekend, aanbiedingen kunnen worden getoond en dat bezoekers uiteindelijk online kunnen boeken nadat ze 3 eenvoudige stappen hebben doorlopen. De reserveringen worden tijdens het boekingsproces worden voor een bepaalde tijd 'vastgehouden' en als de reservering online is afgerond meteen geregistreerd in Stratech. 

Eenvoudig je vakantie online boeken

Er is veel aandacht besteed aan een zo optimaal mogelijk boekingsproces. Zo hebben we, zodra je in stap 1 van de boekingsmodule bent, het menu van de website weggelaten om de focus op het online boeken te leggen. Bezoekers kunnen zelf de locatie kiezen voor hun kampeerplek of accommodatie via de locatiekiezer. Hiervoor hebben we de plattegrond van De Twee Bruggen gekoppeld aan Google Maps. De boekingsmodule heeft tegelijkertijd een koppeling met de Payment Service Provider MultiSafepay voor correcte en veilige financiële afhandeling. Dit proces wordt regelmatig gemonitord en waar nodig verder geoptimaliseerd.

Resultaat

Analyses van de oude website leerden ons dat bezoekers de boekingsstraat vooral gebruikten om de prijs voor een vakantie te achterhalen. Daarna werd vaak telefonisch contact opgenomen om de boeking te voltooien. Hierdoor was het moeilijk om het succes van de website goed te kunnen doormeten en dus ook te optimaliseren. Daarnaast kostte het De Twee Bruggen meer tijd om boekingen telefonisch te verwerken dan dat bezoekers dat zelf zouden doen. 

Het doel om meer online boekingen te realiseren is met een stijging van 16% ten opzichte van vorig jaar zeker geslaagd. Omdat in tegenstelling tot de oude boekingsstraat de gehele site (dus ook de boekingsstraat) responsive is heeft dit ertoe geleid dat de mobiele boekingen fors gestegen zijn met ruim 135%. 

Bekijk het resultaat op www.detweebruggen.nl

16%

stijging van het aantal online boekingen

135%

stijging van het aantal mobiele boekingen

20%

toename van de gemiddelde bestelwaarde

“In de Leisure wereld heeft online marketing een enorme impact op je bedrijf als sales kanaal. Sfeer, beleving en omzettriggers zijn zaken die in elkaar overlopen en tot ongekend resultaat kunnen leiden. Ook kun je als je niet oppast de boot missen dan wel de plank mis slaan. De klik met het team van Frontis heeft er voor gezorgd dat er een natuurlijke samenwerking is ontstaan waarbij Frontis onze wensen feilloos vertaald naar concrete invulling, echter ons ook op het spoor zet van nieuwe mogelijkheden. Wij hebben in Frontis de partner gevonden die met ons optrekt om de doelstellingen van ons park mede te realiseren.”

Hendrik-Jan Mensink
Eigenaar Vakantiepark De Twee Bruggen
Wil je ook conversie verhogen via een gebruiksvriendelijke online tool?

Hoi, ik ben
en ik wil graag dat jullie experts meedenken!

Start een project