Menu

Kleur bekennen: alles komt samen in onze nieuwe website

Geblogd door: Sebastiaan Hemink
woensdag 1 april 2015
Thema: Design
Sebastiaan Hemink
Afbeelding: Frontis20141002-1038

Kleur bekennen: alles komt samen in onze nieuwe website

⌚ Leestijd: 1 minuten


Ein-de-lijk! Onze nieuwe website staat live. En wat voor één! De site is adaptive en geheel geschikt voor hoge resolutie schermen (bijvoorbeeld een Retina scherm van een iPad of iPhone). Tussen de bedrijven door (en daarna) hebben we er hard aan gewerkt en we zijn er trots op! 

Aan de website ging een heel proces vooraf. Van kritisch kijken naar onze identiteit tot een nieuwe pay-off en fotografie. Alles komt hier samen, de website 'ademt' Frontis. Ik geef je graag een inkijk in het traject en hoe het geheel tot stand kwam.

Werkt voor online succes
Onze pay-off 'Communicatie op en rond het web' sloot niet meer aan op onze aangescherpte missie als internetbureau: tijd voor een nieuwe pay-off. Waar deze vandaan komt? Heel simpel eigenlijk. Online succes zien we als onze missie. We werken er hard voor, maar wat we doen werkt ook echt. Daarom: 'werkt voor online succes'. We hebben tenslotte alle specialismen in huis!

Vakidioten met passie voor online
Wij zijn full-service en vliegen elk project aan vanuit de drie-eenheid design, techniek en marketing. En hier komen onze specialisten om de hoek kijken. Letterlijk en figuurlijk, want op de site komen ze prominent naar voren. Leer ze alvast een beetje kennen op onze teampagina, of kom rechtstreeks met ze in contact.

Onze energie spat van het scherm
We werken hard, lachen veel en maken samen mooie dingen. Onze klanten kennen ons en weten dat we echte aanpakkers zijn, maar potentiële klanten wellicht nog niet. Ons portfolio en onze klanten geven al een mooi beeld over Frontis, maar onze energie moet ook van het scherm spatten! Dat laten we zien in een korte film op de homepage en tientallen sfeerfoto's die terugkomen op de verschillende pagina's. In onze teksten vind je onze Achterhoekse nuchterheid terug. En, we gingen van 'u' naar 'je'. Dat past gewoon beter bij ons.

Frontis20141002-1036
Frontis20141002-214

'Frontis-blauw', de favoriete kleur van mannen en vrouwen
Onze corporate kleur 'Frontis-blauw' is verreweg de favoriete kleur van mannen en vrouwen (mannen: 57% en vrouwen: 35%). Het straalt vertrouwen en autoriteit uit. En hier houden we aan vast, het blijft onze corporate kleur. Maar we zochten wel wat meer vrijheid in kleuren. We hebben een mooi kleurenpalet samengesteld met heldere kleuren. Complementaire kleuren die recht tegenover elkaar staan in de kleurencirkel, staan ook recht tegenover elkaar op onze website, bijvoorbeeld in de header en de footer. Ze versterken elkaar. Op deze manier kunnen we meer spelen met kleur en komen onze beelden nog beter tot hun recht. En over spelen gesproken...

Onze online speeltuin
Waarschijnlijk kijk je nu naar versie B van onze A/B test. Onze site wordt voor onze designers, online marketeers en developers een echte online speeltuin. We voeren snelheidstesten uit, passen behavioral targeting toe en maken de site stap voor stap meer adaptive. We zijn dus nog lang niet klaar! En dat hoeft ook niet, want een website is een continu proces. Knoop dat maar in je oren.