Menu

Remarketing: wat is het en hoe werkt het?

Geblogd door: Kevin Elfring
vrijdag 21 augustus 2015
Thema: Marketing
Kevin Elfring
remarketing
  1. Bezoekers komen op jouw website, bekijken je aanbod en verlaten daarna je website
    De reden van vertrek is onbekend, misschien matcht je aanbod niet of heeft de bezoeker eerst meer tijd nodig alvorens over te gaan tot een conversie zoals het doen van een aankoop of het aanvragen van een offerte. Gemiddeld verlaat 98% van de bezoekers een website zonder te converteren.
     
  2. Cookies worden geplaatst
    Bij de gebruikers die op je website zijn geweest wordt een codefragment (een tracking cookie) geplaatst waardoor deze gebruikers identificeerbaar zijn nadat zij je website hebben verlaten. Deze cookie kunnen bij alle gebruikers geplaatst worden, maar ook alleen bij de gebruikers die bovengemiddeld interesse hebben getoond bijvoorbeeld doordat ze specifieke pagina's van je website hebben bezocht.
     
  3. Bezoekers komen op andere sites en zien jouw banners
    Omdat wij gebruik maken van een van de grootste remarketing platformen kunnen wij meer dan 95% van je bezoekers weer opnieuw bereiken en hen op andere websites jouw banners tonen.
     
  4. Bezoekers worden verleid om terug te keren naar jouw website en te converteren
    De banners zijn zichtbaar op aansprekende sites of op Facebook, maar dan alleen voor gebruikers die eerst op jouw site zijn geweest. Bezoekers worden zo alsnog verleid om op jouw website de aankoop of andere conversie af te ronden. Daarnaast zorgen de banners ook voor herkenning en naamsbekendheid. 
     
    Om irritatie te voorkomen kunnen we middels frequency caps bepalen hoe vaak een bezoeker de banners te zien krijgt.

Online adverteren campagnes

Wij zetten ook complete online adverteren campagnes op die wij afstemmen op je doelgroep. Hiermee zijn we in staat om bewustzijn bij je doelgroep te creëren en hen gedurende de gehele research- en beslissingsfase te bereiken én te verleiden om tot een conversie over te gaan. Ook campagnes gericht op uitsluitend bestaande klanten zijn mogelijk; ideaal voor het stimuleren van cross- en upsell.

remarketing3

Meer online resultaat

Met remarketing kunnen we dus eerdere bezoekers alsnog aansporen om actie ondernemen en in de praktijk levert dit vaak extra leads/omzet op. Remarketing is in het bijzonder geschikt voor bedrijven die concrete producten en diensten direct via het internet aanbieden. Voor webshops geldt bijvoorbeeld dat we ook gebruik kunnen maken van dynamische banners. Dynamische banners tonen de door de bezoekers eerder bekeken producten. Hierdoor krijgen de banners een hogere relevantie. 

Wat betreft de bannerontwikkeling kun je vertrouwen op Kevin en Sebastiaan. Zij zorgen voor een naadloze afstemming tussen je huisstijl, de boodschap, propositie en de banneruiting.

Zoals Monique al in haar blog over de gewijzigde Cookiewet omschreef is voor het plaatsen van een tracking cookie wel toestemming vereist. 

Wil je weten hoe wij remarketing voor jou kunnen inzetten? Neem dan contact met mij op.