Menu

Google update 21 april: mobile-friendly is een must!

Geblogd door: Kevin Elfring-
woensdag 15 april 2015
Thema: Marketing
Kevin Elfring-
Afbeelding: mobile-friendly

Google update 21 april: mobile-friendly is een must!

Nadat vorig jaar het Google-algoritme is aangepast waarbij websites met een SSL-beveiliging (https) hoger worden gewaardeerd dan niet-beveiligde websites, staan we aan de vooravond van wederom een ingrijpende update van het Google algoritme.

Op 21 april 2015 komt er namelijk een wereldwijde update waarbij mobile-friendly websites hoger in Google gaan scoren. Vanaf dit moment zal mobile-friendly een belangrijke rankingsfactor worden.

Voorkom een daling in Google
Is goede vindbaarheid in zoekmachines voor jou belangrijk? En heb je nog geen website die geschikt is voor mobiele apparaten? Dan ontkom je er niet aan een mobile-friendly website te laten ontwikkelen. Hieronder een aantal criteria welke Google gebruikt om te kijken of je website mobile-friendly is:

  • De website bevat geen software die niet op smartphones en tablets kunnen draaien, zoals Flash;
  • Content past zich automatisch aan het scherm van een smartphone of tablet aan, waardoor een gebruiker niet horizontaal hoeft te scrollen;
  • De tekst is goed leesbaar, zonder in te hoeven zoomen;
  • De linkjes of buttons staan ver genoeg uit elkaar, zodat de gebruiker deze gemakkelijk kan aanklikken.


Weet je niet zeker of jouw website mobile-friendly is voor Google? Voer dan hier de 'mobielvriendelijke test' van Google uit. Mocht je website niet aan alle criteria voldoen, laat het ons dan weten.
 
Zoekmachine optimalisatie (SEO) voor mobiele apparaten
Als je website geschikt is voor mobiele apparaten, zul je op 21 april geen daling in de ranking van Google zien. Dit betekent echter nog niet dat de mobiele SEO op orde is. Met mobiele SEO optimaliseren we je website voor gebruikers met een mobiel apparaat.​
 
Benieuwd hoe jouw (mobiele) website scoort? Vraag dan de gratis SEO-scan aan.