Menu

Google 360 Tour, een virtuele tour door uw bedrijf

Geblogd door: Monique Rooks
donderdag 20 maart 2014
Thema: Marketing
Monique Rooks
Willem Maatman van Active Vision aan het werk bij Frontis

Google 360 Tour, een virtuele tour door uw bedrijf

Helemaal 'spik en span', dat was het Frontis-pand tijdens de opnames van de Google 360 Tour, gemaakt door Willem Maatman van Active Vision. In dit artikel leest u meer over 360 Tours en de toegevoegde waarde ervan voor uw organisatie (buiten het feit dat een pand voor de opnames 'spik en span' is).

Wat is een Google 360 Tour?

Een Google 360 Tour, ook wel Google Bedrijfsfoto's genoemd, is een manier waarbij uw klanten online, 24/7 bij u naar binnen lopen met het gevoel 'er echt te zijn'. De tour met panorama's van 360 graden zet uw online profilering kracht bij, doordat (potentiële) klanten interactief kennismaken met uw bedrijf. Street View voor binnen dus!

Wanneer men via Google op uw bedrijfsnaam zoekt, wordt de virtuele tour en de afbeeldingen direct in de zoekresultaten weergegeven. De panoramfoto's worden ook gepubliceerd op andere Google-diensten, zodals Google Maps en Google+.

Google Bedrijfsfoto's zijn uitermate geschikt voor bedrijven die 'een kijkje in de keuken' willen geven, zoals restaurants, winkels, fitnesscentra, kapsalons, hotels en fabrieken.

De voordelen van een Google 360 Tour

  • (potentiële) klanten krijgen een goed beeld van uw zaak
  • de hoogwaardige foto's kunnen gebruikt worden voor drukwerk en andere doeleinden
  • prominentere plaats in zoekmachines
  • toename van het websitebezoek

Google Trusted Photographer

Omdat het bij Google Bedrijfsfoto's gaat om foto's van hoge kwaliteit die vervolgens in een weergave van 360 graden worden samengevoegd, mogen de foto's uitsluitend door een 'Google Trusted Photographer' gemaakt worden. Dit is een onafhankelijke fotograaf die door Google is opgeleid en gecertificeerd om panorama's van hoge kwaliteit te maken. Willem Maatman van Active Vision is zo'n 'Google Trusted Photographer'. Lees verderop in dit artikel meer over hem en zijn bedrijf.

Hoe gaat een Google 360 Tour in zijn werk?

Ondanks dat een Google 360 Tour vergelijkbaar is met Google Street View, kun je in tegenstelling tot laatstgenoemde voor de tour wel het een en ander voorbereiden. Zo kregen wij van Active Vision een duidelijke checklist met alle zaken die we vooraf moesten regelen, zoals straatwerk aanvegen, plantenbakken aanvullen, vloer dweilen, rommel opruimen en kabels op een nette manier wegwerken. 

Tijdens een rondje door het gebouw bepaalden we samen met Willem de punten voor de tour. Een virtuele tour begint buiten en gaat daarna van punt naar punt. Per punt worden er 12 panoramafoto's gemaakt die verwerkt worden tot een complete tour waarbij ook het plafond en de vloer zichtbaar zijn. Ook maakte Willem 'Point of Interest'-foto's van verschillende settings binnen ons pand. Deze foto's van hoge kwaliteit zijn speciaal voor Google+ en worden zichtbaar in de zoekresultaten, maar kunnen ook gebruikt worden voor andere uitingen (bijvoorbeeld voor de website). 

Bekijk ook de demo van Active Vision:

Over Active Vision

Het Doetinchemse bedrijf Active Vision onder leiding van 'Google Trusted Photographer' Willem Maatman zorgt voor de online visuele ondersteuning van bedrijven. Zo maakt Active Vision onder andere virtuele tours, maar ook bedrijfsfotoreportages en promotievideo's.

Op het gebied van 360 Tours voert Active Vision 'multi level' projecten uit, waarbij met meerdere verdiepingen gewerkt wordt. Sinds 2012 is eigenaar Willem 'Google Top Performer' en in 2013 behaalde hij de 'Google Golden Award'. Daarbij is Active Vision onderdeel van een samenwerkingsverband van Google Top Performer fotografen en fotografen die zich op een andere wijze kwalitatief hebben onderscheiden. De laatste jaren heeft Active Vision volop samengewerkt met uiteenlopende bedrijven door het hele land. Zo ook met Frontis:


Grotere kaart weergeven

Is een virtuele tour iets voor uw organisatie?

Zoals ook in ons blog over de trends van 2014 genoemd wordt, zeggen beelden meer dan woorden. Het is dus niet voor niets dat visuele elementen zoals virtuele tours en bedrijfsfoto's een essentiele bijdrage leveren aan uw online profilering. Active Vision kan u hierbij ondersteunen. Meer weten? Kijk op www.active-vision.nl