Menu

Frontis volop in ontwikkeling!

vrijdag 15 juli 2016
Thema: Frontis
Afbeelding: overname_nieuwsbrief

Frontis volop in ontwikkeling!

⌚ Leestijd: 2 minuten

Het eerste half jaar van 2016 is verstreken, een goed moment om mooie ontwikkelingen binnen Frontis met jullie te delen.

Sebastiaan Hemink en Marco Geurink nieuwe partners naast Marco Willemsen

Vrijdag 8 juli heeft mede-oprichter Patrick Jansen zijn aandelen in Frontis Holding BV overgedragen aan Sebastiaan Hemink en Marco Geurink. Sebastiaan is als Art director al ruim 12 jaar werkzaam binnen Frontis, Marco kwam Frontis 3,5 jaar geleden versterken als adviseur. Daarnaast waren ze beiden al lid van het management-team. De nieuwe directie wordt verder gecomplementeerd door de andere mede-oprichter van Frontis, Marco Willemsen.

Sebastiaan en Marco: “We zijn erg trots dat wij de kans krijgen om verder te participeren binnen Frontis. We hebben de afgelopen jaren vanuit het managementteam al volop kunnen meewerken aan de ontwikkeling van het bedrijf en zullen hard blijven werken aan het verdere succes, zowel voor opdrachtgevers als medewerkers."

Patrick: “Als mede-oprichter van Frontis heb ik de afgelopen 16 jaar met veel energie en plezier gewerkt aan de ontwikkeling van Frontis tot 1 van de toonaangevende full-service internetbureaus van Gelderland. De afgelopen 2,5 jaar heb ik me, naast mijn werkzaamheden voor Frontis, al deels gericht op een nieuwe ambitie; Like-minded, een bedrijf dat zich bezighoudt met een combinatie van duurzame innovatie, marketing en internet. Het feit dat Sebastiaan en Marco nu kunnen deelnemen in Frontis en in de dagelijkse leiding van het bedrijf in uitstekende (financieel) gezonde toestand achterlaat, geeft mij een zeer tevreden gevoel.”

Ondanks dat Patrick zich volledig terugtrekt uit de directie, blijft hij 'zijn' Frontis-klanten adviseren. Daarnaast zal hij, waar nodig, de nieuwe directie blijven adviseren over strategische vraagstukken. Voor onze klanten betekent dit dus dat er in de dagelijkse praktijk niets verandert.

Klaar voor de toekomst

Na een succesvol 2015 ging dit jaar vliegend van start. De eerste helft van 2016 was wat dat betreft een voorbode. Frontis is klaar voor de toekomst. Een toekomst die zonder twijfel uitdagend en zeer dynamisch zal zijn. 

We merken duidelijk dat de huidige economische ontwikkelingen weer volop vertrouwen geven voor nieuwe stappen en investeringen. Veel opdrachtgevers durven door te pakken en in te zetten op nieuwe online producten en diensten en digitalisering van (werk)processen. Bedrijven en instanties beseffen dat bedrijfsmodellen en –strategieën volledig op de kop (komen te) staan. Veranderen is geen keuze meer, maar noodzaak geworden. Digitalisering en professionalisering in marketing én bedrijfsprocessen is hierbij essentieel. Er is behoefte aan een duidelijke strategie en zorgvuldige analyse, waarbij duidelijk doelen worden bepaald en zowel markt, doelgroepen en huidige middelen uitgebreid worden geanalyseerd. We constateren dat we onze opdrachtgevers hierbij goed van dienst kunnen zijn en onze planning staat dan ook goed gevuld.

Naast dat huidige opdrachtgevers weer volop investeren in online producten en diensten, hebben we ook diverse nieuwe opdrachtgevers mogen begroeten. Tot onze trots constateren we dat ze vaak toonaangevend in hun branches zijn!

Frontis is in 2016 verder gegroeid. In de loop van het jaar hebben we een vijftal nieuwe collega’s (René, Merijn, Nico, Jeffrey en Mark) mogen verwelkomen. Ook na de zomerperiode sluiten er weer een tweetal nieuwe collega’s (Joey en Sjors) aan. Ons team van eigen adviseurs, (online) marketeers, designers, front-end en back-end developers zal daarmee uit 26 ervaren medewerkers bestaan. Eén professioneel loket voor vrijwel ieder online vraagstuk!

Investeren in nieuwe technieken

Om onze opdrachtgevers steeds weer opnieuw goed van dienst te kunnen zijn ligt de lat hoog. Onze pay-off luidt niet voor niets: Frontis werkt voor online succes! We investeren doorlopend in opleiding en verdere professionalisering van onze medewerkers, producten en diensten en dragen hierdoor bij aan het (online) succes van onze opdrachtgevers. Dat betekent ook investeren in nieuwe technieken, methodes en producten. Waar nodig werken we samen met betrouwbare partners en leveranciers.

Zo is Frontis in 2014, na een grondige selectieprocedure, Kentico-partner geworden. Kentico is een hoogwaardig all-in-one CMS, dat naast uitgebreide CMS functionaliteiten ook oplossingen biedt voor e-commerce, intranet, online communities en zelfs marketing automation. Kentico heeft al deze functionaliteiten geïntegreerd in één systeem, wat grote voordelen biedt voor de gebruiker. Het pakket wordt wereldwijd ingezet door bedrijven en instellingen uit vrijwel iedere branche. Een aantal bestaande én nieuwe opdrachtgevers zochten een toekomstbestendige en geïntegreerde oplossing voor hun online vraagstuk(ken).

Link: 8043

Sinds februari 2016 mag Frontis zich Kentico Gold Partner noemen. Dit mede door onze developers, projectmanagers en online marketeers: zij volgden intensieve trainingen om zich het platform eigen te maken en dit te bewerkstelligen. 

Een greep uit een aantal Kentico-projecten waar we mee bezig zijn (geweest) om een idee te geven: 

  • B2B website met productfiltering, e-commerce functionaliteit en slimme koppeling met ERP pakket
  • Internationale B2B/B2C website met uitgebreide functionaliteiten, waaronder productfiltering, koppeling met CRM pakket, complex productbeheer en eenvoudig in te richten taalversies
  • B2C website voor landelijk magazine met ruim 100.000 abonnees en vele vaste bezoekers.
  • Internationale B2B website die wereldwijd zal worden uitgerold en gebruik gaat maken van vrijwel alle mogelijkheden binnen Kentico, waaronder e-commerce.


Naast deze projecten werken we natuurlijk nog aan veel meer gevarieerde projecten in andere (maatwerk)systemen, zoals ons Frontis CMS of CS-Cart. Ook qua online marketing bedienen we alle facetten, van strategie tot uitvoering, nationaal en internationaal. We zijn ervan overtuigd dat we onze opdrachtgevers met al deze ontwikkelingen nog beter van dienst zijn en ze zodoende blijvend verder te helpen naar online succes!