Menu

Frontis geht nach Deutschland!

Geblogd door: Marco Willemsen-
vrijdag 17 juli 2015
Thema: Frontis
Marco Willemsen-
Afbeelding: dmexco

Frontis geht nach Deutschland!

Op 16 en 17 september 2015 om precies te zijn. Dan staan we namelijk op dmexco, het grootste Duitse internetcongres. We merken dat onze klanten steeds meer met internationale vraagstukken komen, zowel qua realisatie van  een website, webshop of applicatie als ook op het gebied van online marketing.

Frontis realiseert, al vanaf haar beginjaren, diverse projecten in diverse landen wereldwijd. Dit gaat van taalversies voor verschillende landen, specifieke tools voor landen tot recentelijk steeds meer vragen met betrekking tot uitgebreide online marketing campagnes in verschillende landen. Voor de toekomst verwachten we dat dit alleen maar zal toenemen, aangezien hier voor onze klanten nog genoeg kansen liggen. Interessant dus om verder over de grens te kijken en hier contacten op te doen.

Dutch Digital Agencies
Als lid van de Dutch Digital Agencies (DDA) zijn we uitgenodigd om dit jaar actief op een stand te participeren tijdens de dmexco beurs in Keulen op 16 en 17 september 2015. DDA staat sinds 2002 voor de meest toonaangevende digitale bureaus van Nederland. Omdat de Nederlandse digitale industrie innoveert en professionaliseert in toenemende mate, werkt DDA als een branchevereniging en kennisplatform in deze groeiende branche. Frontis is sinds 2011 lid van DDA, zie ook dutchdigitalagencies.com

dmexco
De DDA heeft dmexco als strategische beurs uitgekozen, want met ruim 60.000 m2 beursvloer, 800 standhouders en 32.000 bezoekers in twee dagen, is dmexco op 16 en 17 september het grootste event op het gebied van digitale marketing en media in Europa. Alle wereldspelers zijn aanwezig en op het programma staan namen als Adobe, Amazon, E-bay, Facebook, IBM, Philips, Buzzfeed, Vice en NestleĢ. We gaan als 'Creative Holland' groots uitpakken met 150 m2 standruimte en een Creative Holland Huis. Ruim 40 verschillende creatieve Nederlandse bedrijven zullen deelnemen. En wir sind dabei!

Naast de internationalisering van vraagstukken bij onze klanten, zijn er verschillende redenen te noemen om eens een kijkje over de grens te nemen:

Kennis vergaren
Eigenlijk iedereen die wat voorstelt in ons vakgebied is aanwezig op deze beurs. Dit geeft ons de mogelijkheid om in beide dagen effectief diverse seminars te bezoeken en contacten leggen, welke we vervolgens weer kunnen meenemen in ons eigen dienstenpakket voor nu en in de toekomst. Altijd enorm inspirerend!

Bijpraten met collega's
Aangezien de 'Creative Holland' stand een informeel karakter heeft en we met de deelnemende bureau’s 2 dagen veel op onze stand aanwezig zijn, krijgen we de kans om ook bij de ander eens binnen te kijken. Dit wordt door de DDA ook gestimuleerd en geldt als 1 van de grote krachten van het collectief. We maken reeds jaren gebruik van gedeelde kennisbanken en worden zo als Frontis ook weer beter. Het leereffect is hierbij groot en de toegang tot deze gedeelde informatie geeft ons regelmatig een voorsprong op onze concurrentie.

Internationalisering bij klanten, kennis vergaren en bijpraten met collega's
Goede redenen voor ons om deel te nemen aan dmexco

We houden je op de hoogte!

We zijn heel benieuwd wat we van dmexco opsteken en wat we daarna voor onze klanten concreet kunnen inzetten om de posities online nog verder te versterken. We houden jullie op de hoogte via het blog en onze sociale netwerken en er zal ook vast een en ander terugkomen qua onderwerpen op onze iDay klantendag van 8 oktober aanstaande.

Hou die datum dus alvast vrij in de agenda, meer dan de moeite waard weer dit jaar. De ontwikkelingen gaan snel en we hebben weer een hoop interessante onderwerpen in petto!