Zoeken
  • Home
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Onze klanten
  • Blog
  • Contact

Cartoon Wibo als basis voor campagne

Wim Bosman

Frontis bedacht voor Wim Bosman de krachtige cartoon ‘Wibo’, ten behoeve van een, in eerste instantie, interne preventiecampagne.

Hoe kun je chauffeurs bewust maken van de risico’s in het verkeer en daarmee schade voorkomen? De afdeling Assurantiën van Wim Bosman had bedacht om per seizoen een actueel thema onder de aandacht te brengen. Aan Frontis de uitdaging om de onderwerpen op een visuele en aansprekende manier vorm te geven.

Frontis ontwierp een aansprekende cartoon genaamd Wibo, die de hoofdpersoon werd in de campagne. Verschillende relevante thema’s, zoals de 'dode hoek' en 'ijsvorming', werden via posters onder de aandacht gebracht. De verschillende onderwerpen worden luchtig gebracht, omdat deze op een komische manier worden uitvergroot.

De campagne werd goed ontvangen door de medewerkers van Wim Bosman. Ook ontving Wim Bosman recentelijk, mede door Wibo, de TLN ondernemersprijs 2012. Vanwege het succes van de cartoon besloot Wim Bosman deze ook op te nemen in externe uitingen.

Frontis ontwierp daarvoor diverse settings met Wibo. Deze zijn nu internationaal te bewonderen achterop de vrachtwagens van Wim Bosman.

Daarnaast realiseerden we een kerstnieuwsbrief voorzien van een teaser die doorleidt naar een landingpagina in kerstsfeer met een animatie waarin Wibo de hoofdrol speelt.

De aansprekende cartoon ´Wibo´Relevante thema´s worden uitgebeeldWibo achter op een vrachtwagen van Wim Bosman

De aansprekende cartoon ´Wibo´

Relevante thema´s worden uitgebeeld

Wibo achter op een vrachtwagen van Wim Bosman