Zoeken
  • Home
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Onze klanten
  • Ons werk
  • Contact
1 De kracht van online overtuiging
12 november 2014- Kevin Elfring - Marketing
Ken je dat? Die verkoopster die zegt dat die spijkerbroek je toch wel heel erg goed staat? Voordat je het weet sta je deze spijkerbroek bij de kassa af te rekenen. Sommige mensen krijgen heel veel gedaan bij anderen, simpelweg door te overtuigen. Overtuiging speelt ook bij websitebezoekers een belangrijke rol. Je wilt natuurlijk dat zij direct of indirect gaan leiden tot nieuwe klanten. Bijvoorbeeld doordat ze een product in de webshop bestellen, maar ook bezoekers die een adviesgesprek...
Lees verder
1 De consument aan de macht: speel in op de 'trust-factor' met reviews
11 juli 2014- Ruben Mullink - Marketing
Het internet zorgt voor een volledige transparantie in product, prijs, mate van onderscheidend vermogen, en welke keuzes concurrenten maken. Hierdoor is het steeds moeilijker om concurrentievoordeel en onderscheidend vermogen te behalen in een tijdperk waar de klant de macht heeft. Online heeft de positie van de consument versterkt. Zoals Forrester Research het mooi omschrijft: 'we leven in the age of the customer'.
Lees verder
1 Google 360 Tour, een virtuele tour door uw bedrijf
20 maart 2014- Monique Rooks - Marketing
Helemaal 'spik en span', dat was het Frontis-pand tijdens de opnames van de Google 360 Tour, gemaakt door Willem Maatman van Active Vision. In dit artikel leest u meer over 360 Tours en de toegevoegde waarde ervan voor uw organisatie (buiten het feit dat een pand voor de opnames 'spik en span' is).  Wat is een Google 360 Tour? Een Google 360 Tour, ook wel Google Bedrijfsfoto's genoemd, is een manier waarbij uw klanten online, 24/7 bij u naar binnen lopen met...
Lees verder
1 Content marketing: creëer zichtbaarheid, betrokkenheid én meerwaarde
7 oktober 2013- Maureen Bannink - Marketing
U bent een expert in uw vakgebied, toch? Uw bedrijf heeft een schat aan kennis in huis over producten of diensten en hoe deze het beste gebruikt kunnen worden. Ook houdt u ontwikkelingen in uw markt bij. Door uw kennis met uw klanten te delen, bindt u ze aan uw organisatie. Ze krijgen een gevoel bij uw bedrijf of merk. U bouwt aan een relatie. Dat is content marketing. Want, tegenwoordig gelooft uw doelgroep niet meer zomaar wat u zegt in uw advertenties of op uw website. Zij hebben moeite...
Lees verder
1 Co-creatie: samen werken aan productontwikkeling
1 augustus 2013- Monique Rooks - Marketing
De wereld staat niet stil. Integendeel. (Online) ontwikkelingen volgen elkaar in razend tempo op. U wordt overspoeld met nieuwe kanalen en middelen om uw klant te bereiken, maar hoe zorgt u ervoor dat ze voor u kiezen? Waar heeft uw klant nu eigenlijk behoefte aan? De hoogste tijd om eens pas op de plaats te maken, terug te gaan naar de basis en op zoek te gaan naar antwoorden. Antwoorden op vragen die van onschatbare waarde kunnen zijn voor uw organisatie: Waar liggen groeimogelijkheden...
Lees verder
1 Zijn uw AdWords-campagnes al 'enhanced proof'?
3 mei 2013- Kevin Elfring - Marketing
Uw doelgroep nog beter en gemakkelijker targetten en dit specifieker meetbaar maken via AdWords. Dat maakt Google mogelijk met de aangekondigde ‘enhanced campaigns’, in het Nederlands ook wel ‘geoptimaliseerde campagnes’. Google speelt hiermee in op de consument die tegenwoordig volop gebruik maakt van verschillende apparaten, zoals een smartphone, tablet of desktop. Wat verandert er? Op dit moment is het nog mogelijk om per apparaat apart een AdWords-campagne...
Lees verder
1 LinkedIn als krachtig marketinginstrument
26 april 2013- Marco Geurink - Marketing
Social media is al lang geen hype meer. Het heeft als communicatiemiddel een stevige positie veroverd in de (zakelijke) samenleving. 8 op de 10 Nederlanders maakt dagelijks gebruik van één of meerdere sociale netwerken. LinkedIn wordt bij uitstek gezien als hét zakelijke online platform. Maar wat is nu de kracht van LinkedIn voor het bedrijfsleven en hoe zorgt u ervoor dat u zich met uw bedrijf zo goed mogelijk profileert? Eerst enkele feiten over LinkedIn: Wereldwijd...
Lees verder
1 Neuromarketing: wie is de baas in ons brein?
11 januari 2013- Monique Rooks - Marketing
Elke dag nemen we beslissingen, wel 500 miljoen! Emoties spelen daarbij een grote rol, maar we zijn ons daar niet altijd van bewust. Gaan we naar de supermarkt bijvoorbeeld, dan werken we ons lijstje af. En of het nou gaat om een pak melk, een fles wasverzachter of zoutjes bij de borrel, we denken weloverwogen keuzes te maken op basis van de voor- en nadelen van producten. We doen onze inkopen dus heel bewust. Toch?
Lees verder
1 Google Places maakt plaats voor Google+ Local
14 augustus 2012- Kevin Elfring - Marketing
Iets meer dan een jaar geleden lanceerde Google haar sociale netwerk Google+, het antwoord op andere sociale netwerken en in het bijzonder Facebook. Het netwerk komt echter nog niet helemaal van de grond, maar Google doet er alles aan om hier verandering in te brengen. Zo bedenkt Google slimme integraties met verschillende diensten, waardoor het steeds belangrijker wordt om een account op Google+ te hebben. Zeker nu Google de dienst Google Places heeft vervangen voor ‘Google+ Local’.  De...
Lees verder
1 De echte waarde van Google AdWords
20 april 2012- Kevin Elfring - Marketing
Stel, u heeft voor product X een campagne opgezet in Google AdWords. U bent thuis in Google AdWords dus wordt de campagne zorgvuldig opgezet, met smeuïge advertentieteksten, specifiek gerichte zoekwoorden en een link naar een perfect opgemaakte landingspagina. De kwaliteitscore is in orde en u behaalt een hoge click-through-rate (CTR). Vanzelfsprekend is uw Adwords-account gekoppeld aan Google Analytics om zo het effect van uw campagne perfect te kunnen analyseren. Daarnaast houdt u rekening...
Lees verder
1 Waarom rich snippets en Google nog niet gereed zijn
22 maart 2012- Kevin Elfring - Marketing
Enige tijd geleden is er een standaard gelanceerd waarbij Google, Bing en Yahoo een gezamenlijke output van microdata uitlezen genaamd: schema.org. Sindsdien zijn er verschillende blogposts gewijd aan hoe belangrijk deze rich snippets zijn en hoe het allemaal werkt. Frontis nam de proef op de som, om te testen hoe dit werkt en wat het oplevert. Resultatenpagina’s worden steeds vaker aantrekkelijk gemaakt door toevoeging van rich snippets. Het zijn prikkelende zinnetjes die titels, URL’s...
Lees verder
1 Timeline en andere nieuwe mogelijkheden voor bedrijfspagina’s op Facebook
2 maart 2012- Martine Fleming - Marketing
Woensdag 29 februari was het schrikkeldag. Een speciale dag moet Mark Zuckerberg gedacht hebben, want op deze dag heeft Facebook de nieuwe bedrijfspagina’s voor hun sociale netwerk gelanceerd. In deze blog een overzicht van alle veranderingen én de nieuwe mogelijkheden die deze bedrijfspagina’s brengen voor bedrijven. Facebook Timeline nu ook voor bedrijfspagina’s Eind vorig jaar lanceerde Facebook de timeline voor persoonlijke pagina’s op het netwerk. Via...
Lees verder
1 Webmarketing in 2012: 7 trends
14 februari 2012- Kevin Elfring - Marketing
2012 wordt het jaar van bewustwording. Bewust worden van het feit dat offline en online marketing bij elkaar horen. Webmarketing wordt meer en meer geïntegreerd binnen de bestaande marketingmix en is geen apart onderdeel, zoals het voorheen vaak wel ingezet werd. Dus webmarketing wordt verenigd met marketing, maar wat zijn de marketingtrends van 2012? We zetten zeven belangrijke trends uiteen. Unieke content is koning In 2011 is er veel gesproken over de Panda-updates van Google....
Lees verder
1 De Achterhoek niet ‘achter’ in social media gebruik
07 februari 2012- Monique Rooks - Marketing
Social media gebruik stijgt nog steeds en ook in de Achterhoek zet deze trend zich door. Dat laatste blijkt ook uit een onderzoek van Frontis onder 200 respondenten, naar de bekendheid en het gebruik van social media in de Achterhoek, uitgevoerd in november 2011. Des te meer reden om, als bedrijf een goede social media strategie op te stellen.  84% actief op sociale media Niet alleen weten onze Achterhoekse respondenten wat social...
Lees verder