Zoeken
  • Home
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Onze klanten
  • Ons werk
  • Contact
1 De kracht van online overtuiging
12 november 2014- Kevin Elfring - Marketing
Ken je dat? Die verkoopster die zegt dat die spijkerbroek je toch wel heel erg goed staat? Voordat je het weet sta je deze spijkerbroek bij de kassa af te rekenen. Sommige mensen krijgen heel veel gedaan bij anderen, simpelweg door te overtuigen. Overtuiging speelt ook bij websitebezoekers een belangrijke rol. Je wilt natuurlijk dat zij direct of indirect gaan leiden tot nieuwe klanten. Bijvoorbeeld doordat ze een product in de webshop bestellen, maar ook bezoekers die een adviesgesprek...
Lees verder
1 Tweede Kamer neemt gewijzigde cookiewet aan: wat betekent dat?
4 november 2014- Monique Rooks - Frontis
De cookiewet. De wet die bepaalt dat websites gericht op, of actief binnen Nederland, hun bezoekers moeten gaan informeren over welke cookies ze inzetten. Het is alweer een tijd geleden dat er veel ophef was over deze wet, waar vanaf het begin veel onduidelijkheid over bestond. We hebben hier destijds op ons blog aandacht aan besteed, zie hier. Ook hebben we een oplossing ontwikkeld waarmee websites en webshops keurig volgens de regels van de cookiewet konden werken. Ik denk dat iedereen...
Lees verder
1 Terugblik: Frontis iDay 2014
16 oktober 2014- Monique Rooks - Frontis
Donderdag 9 oktober was het weer zover: Frontis iDay 2014! Tijdens dit jaarlijkse evenement bracht Frontis klanten en relaties op de hoogte van alle trends en ontwikkelingen op het gebied van design, techniek en marketing.  iDay werd geopend door directeur Marco Willemsen, die de deelnemers verwelkomde. In de dagindeling volgens Scrum vertelde Sebastiaan meer over deze nieuwe werkwijze: wat is Scrum en hoe past Frontis dit toe op haar projecten? Dit werd letterlijk uitgelegd in 'Jip...
Lees verder
1 Wij moeten ook een app! Of toch niet?
26 september 2014- Maureen Bannink - Mobiel
Apps zijn hot. We merken dat veel organisaties zich daarom gaan afvragen of ze ook een app moeten laten ontwikkelen en dat ze voor het dilemma 'app of mobiele website?' staan. In dit blog zet ik een aantal belangrijke zaken op een rijtje, want: is het de moeite en investering waard? De toekomst Mensen brengen steeds meer tijd op hun smartphone door. En de aandacht gaat daarbij steeds vaker naar apps, in plaats van naar (mobiele) websites. In de VS besteedt de gemiddelde consument...
Lees verder
1 Woningcorporaties Wonion, ProWonen en Vivare scoren goed in KWH-Webmonitor
19 september 2014- Marco Geurink - Frontis
Woningcorporaties gaan steeds meer inzetten op digitale klantbediening. De website speelt hier een grote rol, blijkt ook uit de KWH-Webmonitor. Goed om te zien dat onze klanten Wonion, ProWonen en Vivare een mooie score behalen met hun website op de punten functionaliteit, gebruiksvriendelijkheid en vindbaarheid! Bekijk hier de KWH-Webmonitor (PDF) Frontis biedt verschillende diensten die woningcorporaties ondersteunen in hun weg naar digitale klantbediening. Zo hebben we de afgelopen...
Lees verder
1 Obelink.nl op 7 in WUA! Top 100 Beste Websites 2014
10 september 2014- Sebastiaan Hemink - Frontis
De WUA! Top 100 Beste Websites is de jaarlijkse lijst van best scorende websites uit de WUA! Benchmark. Uniek door het hoge aantal respondenten (8.900) en websiteboordelingen (55.583). De lijst geeft dus aan welke websites door de Nederlandse consument als beste worden beoordeeld. Obelink.nl eindigde als 7e, een mooie prestatie voor een modern, Achterhoeks bedrijf dat online kansen volop benut. Frontis werkt al vanaf haar beginjaren aan verschillende projecten voor Obelink,...
Lees verder
1 Meer witruimte voor een gebruiksvriendelijke website
13 augustus 2014- Kevin Spekschoor - Design
Witruimte, de lege ruimte rond de elementen van een paginalay-out in websites en webshops. We gebruiken het steeds vaker en in verschillende vormen: witruimtes tussen banners, tussen kolommen en rijen, als regelafstand tussen teksten en bij tussenkopjes en titels. Witruimte wordt nog vaak onterecht gezien als onbenutte ruimte, terwijl het juist elegantie en verfijning toevoegt aan het design. Waarom?    Less is more Uit ervaring weten we dat klanten vaak zoveel mogelijk...
Lees verder
1 De consument aan de macht: speel in op de 'trust-factor' met reviews
11 juli 2014- Ruben Mullink - Marketing
Het internet zorgt voor een volledige transparantie in product, prijs, mate van onderscheidend vermogen, en welke keuzes concurrenten maken. Hierdoor is het steeds moeilijker om concurrentievoordeel en onderscheidend vermogen te behalen in een tijdperk waar de klant de macht heeft. Online heeft de positie van de consument versterkt. Zoals Forrester Research het mooi omschrijft: 'we leven in the age of the customer'.
Lees verder
1 Efficiënter werken met Scrum
2 mei 2014- Sebastiaan Hemink - Frontis
Vanaf het allereerste begin heeft de ontwikkeling op gebied van internet een razendsnelle opmars gemaakt. Ik kan me nog heel goed het begin van het mobiele tijdperk herinneren. Plotseling rinkelt er iets in je jas. Alle ogen mij gericht omdat ik de enige was met een telefoon. Tegenwoordig is het de normaalste zaak van de wereld dat een bus ook wifi heeft en zit iedereen te staren naar het beeldscherm waarop het sociale leven zich afspeelt. De snelheid van deze ontwikkelingen zorgen voor veel...
Lees verder
1 Google 360 Tour, een virtuele tour door uw bedrijf
20 maart 2014- Monique Rooks - Marketing
Helemaal 'spik en span', dat was het Frontis-pand tijdens de opnames van de Google 360 Tour, gemaakt door Willem Maatman van Active Vision. In dit artikel leest u meer over 360 Tours en de toegevoegde waarde ervan voor uw organisatie (buiten het feit dat een pand voor de opnames 'spik en span' is).  Wat is een Google 360 Tour? Een Google 360 Tour, ook wel Google Bedrijfsfoto's genoemd, is een manier waarbij uw klanten online, 24/7 bij u naar binnen lopen met...
Lees verder
1 De nieuwe Consumentenwet: wat betekent het voor e-commerce?
24 februari 2014- Monique Rooks - Frontis
Meer rechten voor de consument, meer (informatie)plichten voor webshopeigenaren. Dat is de nieuwe Consumentenwet in het kort. Het gaat hierbij om aanpassingen in het Burgerlijk Wetboek omtrent de regelgeving voor Koop op Afstand volgens de Europese Richtlijn. De wet, die dus eigenlijk niet geheel nieuw is, ligt op het moment van schrijven nog bij de Eerste Kamer en zal vanaf 13 juni 2014 daadwerkelijk gehanteerd worden. De nieuwe Consumentenwet is van toepassing op het kopen van producten en leveren...
Lees verder
1 Laat bewegende beelden voor u spreken met een explanimation
17 december 2013- Sebastiaan Hemink - Design
Op online vlak loopt Amerika nog altijd veel voorop. Zo worden daar regelmatig explanimations ingezet om een merk, product, dienst of bedrijf op een speelse wijze uit te beelden. Ook in Nederland beginnen explanimations of animatievideo's een ware trend te worden. En dat onder andere door het jonge bedrijf Animotus, die goed op deze trend inspeelt. Wat zijn explanimations? Een explanimation is een animatievideo waarin een boodschap zo effectief mogelijk wordt gecommuniceerd door middel...
Lees verder
1 Design, techniek en marketing: de trends voor 2014
3 december 2013- Monique Rooks - Trends
De feestdagen zijn in zicht, tijd om vooruit te blikken naar 2014. Welke trends komen we in 2014 tegen binnen de vakgebieden design, techniek en marketing? We zetten ze in dit blog voor u op een rijtje. Content marketing Een tijdje terug schreven we er ook al over op dit blog: content marketing. Het consequent creëren van waardevolle content via verschillende kanalen, het is één van de belangrijkste manieren waarop u als bedrijf vertrouwen wint bij uw doelgroep. Denk hierbij...
Lees verder
1 Content marketing: creëer zichtbaarheid, betrokkenheid én meerwaarde
7 oktober 2013- Maureen Bannink - Marketing
U bent een expert in uw vakgebied, toch? Uw bedrijf heeft een schat aan kennis in huis over producten of diensten en hoe deze het beste gebruikt kunnen worden. Ook houdt u ontwikkelingen in uw markt bij. Door uw kennis met uw klanten te delen, bindt u ze aan uw organisatie. Ze krijgen een gevoel bij uw bedrijf of merk. U bouwt aan een relatie. Dat is content marketing. Want, tegenwoordig gelooft uw doelgroep niet meer zomaar wat u zegt in uw advertenties of op uw website. Zij hebben moeite...
Lees verder
1 Terugblik: Frontis iDay 2013
2 oktober 2013- Monique Rooks - Frontis
Op donderdag 26 september hield Frontis het jaarlijkse evenement 'iDay'. Tijdens deze dag bracht Frontis haar klanten op de hoogte van alle trends en ontwikkelingen op en rond het web. Woensdagavond voorafgaand aan iDay vloog een verdwaalde UFO het Frontis-pand in. De UFO heeft een ravage veroorzaakt en zichtbare sporen in het gras achter gelaten. Het blijkt dat de inzittende aliens op zoek waren naar de Melkweg, maar kwamen uit bij de Euroweg en troffen hier de Frontis Galaxy aan. Onderstaande...
Lees verder
1 Co-creatie: samen werken aan productontwikkeling
1 augustus 2013- Monique Rooks - Marketing
De wereld staat niet stil. Integendeel. (Online) ontwikkelingen volgen elkaar in razend tempo op. U wordt overspoeld met nieuwe kanalen en middelen om uw klant te bereiken, maar hoe zorgt u ervoor dat ze voor u kiezen? Waar heeft uw klant nu eigenlijk behoefte aan? De hoogste tijd om eens pas op de plaats te maken, terug te gaan naar de basis en op zoek te gaan naar antwoorden. Antwoorden op vragen die van onschatbare waarde kunnen zijn voor uw organisatie: Waar liggen groeimogelijkheden...
Lees verder
1 If I had a glass...
17 juni 2013- Martine Fleming - Trends
Google Glass, gamechanger van dit decennium? Op dit moment zijn weer veel ogen gericht op Google. Dit keer gaat het om Google Glass, het grootschalige project waar Google nu aan werkt. De verwachtingen zijn dat Google Glass één van de belangrijkste gamechangers van het huidige decennium wordt. Brengt Project Glass een volgende mobiele revolutie teweeg? Google wat? Google Glass Google Glass maakt het mogelijk om op elk moment real-time informatie toe te voegen aan de fysieke...
Lees verder
1 Native, web en hybrid: technieken voor mobiele apps
16 mei 2013- Tom Mombarg - Techniek
Een app is een app. Of toch niet? Er zijn verschillende technieken om mobiele applicaties te ontwikkelen. Hierbij onderscheiden we native apps, web apps en hybrid apps. Welke techniek uiteindelijk het beste is hangt af van uw specifieke toepassing en uw doelgroep. We hebben de belangrijkste kenmerken per techniek voor u uiteengezet. Native apps Een native app wordt voor een specifiek besturingssysteem gemaakt, zoals iOS of Android. Dat wil zeggen dat de applicatie gebruik maakt van de...
Lees verder
1 Zijn uw AdWords-campagnes al 'enhanced proof'?
3 mei 2013- Kevin Elfring - Marketing
Uw doelgroep nog beter en gemakkelijker targetten en dit specifieker meetbaar maken via AdWords. Dat maakt Google mogelijk met de aangekondigde ‘enhanced campaigns’, in het Nederlands ook wel ‘geoptimaliseerde campagnes’. Google speelt hiermee in op de consument die tegenwoordig volop gebruik maakt van verschillende apparaten, zoals een smartphone, tablet of desktop. Wat verandert er? Op dit moment is het nog mogelijk om per apparaat apart een AdWords-campagne...
Lees verder
1 LinkedIn als krachtig marketinginstrument
26 april 2013- Marco Geurink - Marketing
Social media is al lang geen hype meer. Het heeft als communicatiemiddel een stevige positie veroverd in de (zakelijke) samenleving. 8 op de 10 Nederlanders maakt dagelijks gebruik van één of meerdere sociale netwerken. LinkedIn wordt bij uitstek gezien als hét zakelijke online platform. Maar wat is nu de kracht van LinkedIn voor het bedrijfsleven en hoe zorgt u ervoor dat u zich met uw bedrijf zo goed mogelijk profileert? Eerst enkele feiten over LinkedIn: Wereldwijd...
Lees verder
1 Webdesign trends voor 2013
8 maart 2013- Sebastiaan Hemink - Design
Minder afleiding door design en meer gebruiksvriendelijkheid voor de bezoeker: usability wordt de basis voor webdesign in 2013. Zoals elk jaar worden er voor allerlei disciplines en vakgebieden nieuwe trends voorspeld, zo ook voor webdesign. Net als vorig jaar zetten we de leukste webdesigntrends weer even voor u op een rijtje.  Responsive webdesign: one site fits all Ja, deze trend is vorig jaar al genoemd, maar responsive webdesign heeft overtuigend doorgezet, internetten via mobiel...
Lees verder
1 Neuromarketing: wie is de baas in ons brein?
11 januari 2013- Monique Rooks - Marketing
Elke dag nemen we beslissingen, wel 500 miljoen! Emoties spelen daarbij een grote rol, maar we zijn ons daar niet altijd van bewust. Gaan we naar de supermarkt bijvoorbeeld, dan werken we ons lijstje af. En of het nou gaat om een pak melk, een fles wasverzachter of zoutjes bij de borrel, we denken weloverwogen keuzes te maken op basis van de voor- en nadelen van producten. We doen onze inkopen dus heel bewust. Toch?
Lees verder
1 Het winkellandschap wordt steeds dynamischer
19 november 2012- Monique Rooks - Trends
Ons oriëntatie- en koopgedrag verandert ingrijpend. Het maakt consumenten vaak niet meer zoveel uit waar en hoe we kopen, we beginnen steeds minder merkentrouw te worden en stellen het koopdoel voorop. Factoren als tijd en geld spelen hierbij een grote rol. De moderne consument orienteert zich steeds vaker via internet of via zijn smartphone. Ook wordt de smartphone gebruikt om producten te delen, bijvoorbeeld via social media. Winkelende consumenten zoeken voornamelijk producten in combinatie...
Lees verder
1 Terugblik: Frontis iDay 2012
16 oktober 2012- Monique Rooks - Frontis
Op donderdag 11 oktober hield Frontis het jaarlijkse evenement 'iDay'. Tijdens deze dag bracht Frontis haar klanten op de hoogte van alle trends en ontwikkelingen op het gebied van design, techniek en marketing. De dag bestond uit twee gelijke dagdelen die begonnen met een algemene presentatie met inspirerende trends en ontwikkelingen.  Bekijk hier een deel van deze presentatie (PDF) Na de presentatie brachten we de trend 'Gamification' in de praktijk met ‘iGame’....
Lees verder
1 Google Places maakt plaats voor Google+ Local
14 augustus 2012- Kevin Elfring - Marketing
Iets meer dan een jaar geleden lanceerde Google haar sociale netwerk Google+, het antwoord op andere sociale netwerken en in het bijzonder Facebook. Het netwerk komt echter nog niet helemaal van de grond, maar Google doet er alles aan om hier verandering in te brengen. Zo bedenkt Google slimme integraties met verschillende diensten, waardoor het steeds belangrijker wordt om een account op Google+ te hebben. Zeker nu Google de dienst Google Places heeft vervangen voor ‘Google+ Local’.  De...
Lees verder
1 Ontwerpen voor Apple Retina-schermen
13 juli 2012- Sebastiaan Hemink - Design
Apple is begonnen aan een ware Retina-revolutie. De resolutie van Retina-schermen is zo hoog dat de afzonderlijke pixels niet met het blote oog te onderscheiden zijn. Hierdoor worden de elementen op het scherm veel scherper en rustiger om naar te kijken. Apple lanceerde deze schermen al met de komst van de iPhone 4 in 2010. In maart dit jaar gaf Apple hier een vervolg aan met haar nieuwe iPad waarin een prachtig Retina-scherm geïntegreerd is en ook de nieuwe MacBook Pro heeft een resolutie...
Lees verder
1 Betoverde gebouwen en objecten met 3D Mapping
3 juli 2012- Monique Rooks - Techniek
Gebouwen die bewegen, instorten en van vorm veranderen. 3D Mapping, ook wel ´Projection Mapping´ genoemd, is sinds een paar jaar een ware hit op marketinggebied. De verfijnde techniek wordt steeds vaker gebruikt om bedrijven, merken en producten onder de aandacht te brengen. 3D Mapping werkt vrij eenvoudig, er wordt als het ware een laag over het gebouw gelegd, waardoor een optische illusie tussen 2D en 3D ontstaat, een illusie tussen projectie en realiteit. Soms worden er ook...
Lees verder
1 Vanaf nu ook op Google Play: de Frontis image App
15 juni 2012- Monique Rooks - Frontis
De Frontis image App was al een tijdje verkrijgbaar in de App Store en vanaf nu is deze informatieve App nu ook beschikbaar voor Android-gebruikers op Google Play.  In de Frontis image App kijken de cartoons 'Marco en Patrick' regelmatig met een knipoog naar de interessante, inspirerende en verhelderende artikelen over verschillende onderwerpen rondom design, techniek en marketing. Informatief én met een knipoog.  Download onze Frontis image App nu...
Lees verder
1 Frontis-klanten bezorgen bewoners van verpleeghuis Den Es een ´Diva Dichtbij´
13 juni 2012- Monique Rooks - Frontis
Een bijzonder optreden voor iedereen die niet meer zelf naar het theater kan, dat maakt Stichting Diva Dichtbij mogelijk. Op woensdag 20 juni verzorgen zij voor de bewoners van verpleeghuis Den Es een persoonlijk optreden dichtbij. Een optreden dat niet zonder de klanten van Frontis kon plaatsvinden. Veel bedrijven sturen hun relaties tegen het einde van het jaar een kleine attentie. Frontis liet haar klanten voor het vierde jaar op rij door middel van een online magazine een geschenk, belevenis...
Lees verder
1 Belangrijke informatie omtrent 'cookiewet'
5 juni 2012- Monique Rooks - Frontis
Vanaf dinsdag 5 juni is de uitbreiding van de Telecomwet op het gebied van de cookiewet actief. Deze cookiewet bepaalt dat websites gericht op, of actief binnen Nederland, hun bezoekers moeten gaan informeren over welke cookies ze inzetten. Toestemming vragen voor het gebruik van cookies Het gebruik van cookies voor een website of webshop is niet verboden, maar volgens deze nieuwe cookiewet moeten bezoekers vanaf nu voor sommige toepassingen van cookies toestemming geven. Dit geldt bijvoorbeeld...
Lees verder
1 Frontis over TV-kijken en interactie in Gelderland Vandaag
4 juni 2012- Monique Rooks - Frontis
Martine Fleming is namens Frontis elke maand te gast in het programma 'Gelderland Vandaag' op Focuz TV. Zij zal in dit programma trends en ontwikkelingen omtrent design, techniek en marketing uitlichten. Op vrijdag 1 juni 2012 vertelde ze over de ontwikkelingen op het gebied van TV-kijken. Bekijk de video 'Frontis over TV-kijken en interactie in Gelderland Vandaag' op YouTube. 
Lees verder
1 Nederlanders shoppen steeds vaker online
1 juni 2012- Monique Rooks - Trends
Nederlanders zijn de afgelopen jaren steeds meer online gaan winkelen. In 2011 bestelde 69% van de Nederlanders van 16 tot 75 jaar producten of diensten voor privégebruik online. Ons land behoort dan ook tot de top van de Europese Unie als het om online shoppen gaat. Door deze ontwikkeling wordt het steeds belangrijker voor bedrijven om na te denken over een goed opgezette e-commercestrategie. Zeker met het oog op de (nabije) toekomst, waarbij online winkelen ook meer en meer via meerdere...
Lees verder
1 De echte waarde van Google AdWords
20 april 2012- Kevin Elfring - Marketing
Stel, u heeft voor product X een campagne opgezet in Google AdWords. U bent thuis in Google AdWords dus wordt de campagne zorgvuldig opgezet, met smeuïge advertentieteksten, specifiek gerichte zoekwoorden en een link naar een perfect opgemaakte landingspagina. De kwaliteitscore is in orde en u behaalt een hoge click-through-rate (CTR). Vanzelfsprekend is uw Adwords-account gekoppeld aan Google Analytics om zo het effect van uw campagne perfect te kunnen analyseren. Daarnaast houdt u rekening...
Lees verder
1 Frontis over social media in Gelderland Vandaag
7 mei 2012- Monique Rooks - Frontis
Martine Fleming is namens Frontis elke maand te gast in het programma 'Gelderland Vandaag' op Focuz TV. Zij zal in dit programma trends en ontwikkelingen omtrent design, techniek en marketing uitlichten. Op vrijdag 4 mei 2012 vertelde ze over de laatste ontwikkelingen rondom social media en de mogelijkheden van social media voor bedrijven. Bekijk de video 'Frontis over social media in Gelderland Vandaag' op YouTube. 
Lees verder
1 Frontis investeert in ‘groen’ wagenpark
5 april 2012- Monique Rooks - Frontis
Maatschappelijk verantwoord ondernemen heeft een prominente plek binnen onze organisatie. Bij de keuze voor ons nieuwe wagenpark was duurzaamheid daarom een voorwaarde. Alle reden om te kiezen voor de Volkswagen Polo BlueMotion, geleverd door DAGO Autogroep uit Doetinchem. Een vernieuwd, maatschappelijk verantwoord wagenpark, dat was onze wens. “Wij kiezen heel bewust voor dit type auto, vanwege haar duurzaamheid door zuinig brandstofverbruik en de lage CO2-waarde”, zegt één...
Lees verder
1 Vanaf nu in de App Store: de Frontis image App
30 maart 2012- Monique Rooks - Frontis
Volg alle trends en ontwikkelingen op en rond het web. Informatief én met een knipoog. Blijf via de Frontis image App voor iPhone altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van design, techniek en marketing. Regelmatig kijken de cartoons 'Marco en Patrick' met een knipoog naar de interessante, inspirerende en verhelderende artikelen over verschillende onderwerpen uit ons vakgebied.  Download onze iPhone App nu in de App Store. Heeft...
Lees verder
1 Frontis over responsive webdesign op Focuz TV
29 maart 2012- Monique Rooks - Frontis
Martine Fleming is namens Frontis elke maand te gast in het programma 'Gelderland Vandaag' op Focuz TV. Zij zal in dit programma trends en ontwikkelingen omtrent design, techniek en marketing uitlichten. Op vrijdag 23 maart 2012 vertelde ze over de ontwikkelingen rondom tablets en responsive webdesign. Bekijk de video 'Frontis over responsive webdesign in Gelderland Vandaag' op YouTube. 
Lees verder
1 Waarom rich snippets en Google nog niet gereed zijn
22 maart 2012- Kevin Elfring - Marketing
Enige tijd geleden is er een standaard gelanceerd waarbij Google, Bing en Yahoo een gezamenlijke output van microdata uitlezen genaamd: schema.org. Sindsdien zijn er verschillende blogposts gewijd aan hoe belangrijk deze rich snippets zijn en hoe het allemaal werkt. Frontis nam de proef op de som, om te testen hoe dit werkt en wat het oplevert. Resultatenpagina’s worden steeds vaker aantrekkelijk gemaakt door toevoeging van rich snippets. Het zijn prikkelende zinnetjes die titels, URL’s...
Lees verder
1 Frontis in Business Update op Focuz TV
20 maart 2012- Monique Rooks - Frontis
Marco Willemsen was namens Frontis en Progris te gast in de uitzending van Business Update op Focuz TV op zaterdag 17 maart 2012. Business Update is een programma voor bedrijven en ondernemers in de regio. Wekelijks praat Toin de Ruiter met ondernemers uit de buurt over onder meer hun bedrijf, hun ambities en de toekomst. Bekijk de video 'Frontis op Focuz TV - Business Update 17 maart 2012' op YouTube. 
Lees verder
1 Timeline en andere nieuwe mogelijkheden voor bedrijfspagina’s op Facebook
2 maart 2012- Martine Fleming - Marketing
Woensdag 29 februari was het schrikkeldag. Een speciale dag moet Mark Zuckerberg gedacht hebben, want op deze dag heeft Facebook de nieuwe bedrijfspagina’s voor hun sociale netwerk gelanceerd. In deze blog een overzicht van alle veranderingen én de nieuwe mogelijkheden die deze bedrijfspagina’s brengen voor bedrijven. Facebook Timeline nu ook voor bedrijfspagina’s Eind vorig jaar lanceerde Facebook de timeline voor persoonlijke pagina’s op het netwerk. Via...
Lees verder
1 Webmarketing in 2012: 7 trends
14 februari 2012- Kevin Elfring - Marketing
2012 wordt het jaar van bewustwording. Bewust worden van het feit dat offline en online marketing bij elkaar horen. Webmarketing wordt meer en meer geïntegreerd binnen de bestaande marketingmix en is geen apart onderdeel, zoals het voorheen vaak wel ingezet werd. Dus webmarketing wordt verenigd met marketing, maar wat zijn de marketingtrends van 2012? We zetten zeven belangrijke trends uiteen. Unieke content is koning In 2011 is er veel gesproken over de Panda-updates van Google....
Lees verder
1 De Achterhoek niet ‘achter’ in social media gebruik
07 februari 2012- Monique Rooks - Marketing
Social media gebruik stijgt nog steeds en ook in de Achterhoek zet deze trend zich door. Dat laatste blijkt ook uit een onderzoek van Frontis onder 200 respondenten, naar de bekendheid en het gebruik van social media in de Achterhoek, uitgevoerd in november 2011. Des te meer reden om, als bedrijf een goede social media strategie op te stellen.  84% actief op sociale media Niet alleen weten onze Achterhoekse respondenten wat social...
Lees verder
1 Tijd voor mobile marketing?
02 februari 2012- Martine Fleming - Mobiel
In 2011 heeft ‘mobiel’ een verdere intrede gedaan in ons land. Even een Facebook-berichtje sturen vanuit de trein of Wordfeud spelen. Een tweet sturen terwijl je op dat congres zit of het dichtstbijzijnde, gezellige restaurant opzoeken. Het is allemaal niet nieuw meer, sterker nog, sommigen gaan tegenwoordig liever zonder hun portemonnee op stap dan zonder hun telefoon. Is de tijd voor mobile marketing nu dan echt aangebroken? Mobile marketing? Ja, nieuwe ontwikkelingen...
Lees verder
1 Google TV: internet en TV in één
30 januari 2012- Monique Rooks - Techniek
Ondanks het feit dat Google’s YouTube al jaren het meest populaire online videokanaal is, was het Google nog niet gelukt dit succes door te vertalen naar een TV-scherm. Eerder in 2010 werd de introductie van het platform, gebaseerd op Google’s besturingssysteem Android, door Google uitgesteld. Uiteindelijk werd er ook in 2011 geen internet-TV product gelanceerd. Toch kondigde Sony begin dit jaar tijdens de gadgetbeurs CES in Las Vegas aan dat zij in 2012 een Bluray- en netwerkmediaspeler...
Lees verder
1 Gemiste kans: winkeliers onderschatten online verkoop
27 januari 2012- Monique Rooks - Trends
In een recent artikel op Nu.nl lazen we dat Nederlandse winkeliers het snel veranderende koopgedrag van klanten nauwelijks kunnen bijbenen. Vooral het aanbod van winkels online blijft vaak achter bij het assortiment in de fysieke winkels. Bovendien zet de gemiddelde ondernemer zijn verkoopkanalen niet of onvoldoende klantgericht in. Ook zien winkeliers internet vooral als verplichte aanvulling op de reguliere verkoop. Dit alles terwijl er van de online verkoop in 2012 hoge verwachtingen zijn. 10%...
Lees verder
1 Webdesigntrends voor 2012
16 december 2011- Sebastiaan Hemink - Design
Net als in voorgaande jaren, nam in het internetgebruik ook in 2011 wederom toe. Terwijl de schuldencrisis en de begrotingstekorten toenamen, werden er steeds meer uiteenlopende apparaten met ruimere bandbreedtes gebruikt. Wat zal 2012 ons op het gebied van webdesign brengen? Er worden in ieder geval ruime en rijke ontwerpen verwacht. Inventieve animaties met een voorkeur voor zachtheid en nostalgie zijn de trends van het komende jaar. We belichten een aantal leuke, verwachte trends die...
Lees verder
1 Frontis door FNV Jong uitgeroepen tot beste stagebedrijf van het jaar
14 december 2011- Monique Rooks - Frontis
Dit jaar is Frontis door FNV Jong uitgeroepen tot het beste stagebedrijf van Nederland. Woensdag 14 december kregen we in Hilversum de ‘Monica Lewinsky Award’  uitgereikt door FNV Jong-voorzitter Dennis Wiersma. Stagiairs konden hun stagebedrijf nomineren voor deze prijs. Na eerdere winnaars als de Heineken Music Hall en Stichting Wereldhavendagen is Frontis dit jaar de trotse winnaar geworden van de award. Al jarenlang...
Lees verder
1 Vierde iDay in teken van social media
14 oktober 2011- Martine Fleming - Frontis
Afgelopen woensdag en donderdag 12 en 13 oktober werd onze jaarlijkse iDay gehouden. Twee dagen vol inspiratie en enthousiaste reacties achteraf. Zoals elk jaar stond iDay weer volop in het teken van trends en ontwikkelingen op het gebied van internet en online/offline marketing en communicatie. Dit jaar was het hoofdthema Social media. Na een inspirerende presentatie werd in interactieve themasessies verder ingegaan op de onderwerpen Social media, Intranet 2.0 en Crossmedia. De Post-it...
Lees verder
1 Frontis trots lid Platform Internet Bureaus Nederland (PIBN)
14 september 2011- Monique Rooks - Frontis
Platform Internet Bureaus Nederland (PIBN), de branchevereniging en kennisorganisatie van de internetbranche in Nederland, heeft Frontis uit Varsseveld toegevoegd aan haar ledenlijst. Hiermee schaart Frontis zich als full-service bureau tussen de professionele en creatieve kern van internetbureaus in Nederland. Als lid van PIBN kan Frontis meewerken aan de verdere professionalisering van de interactieve branche. Frontis timmert al ruim 10 jaar aan de weg als veelzijdig partner voor...
Lees verder
1 Belangrijke informatie: .xxx domeinregistratie
29 juli 2011- Martine Fleming - Frontis
Vanaf 7 september worden .xxx domeinen beschikbaar. Deze .xxx domeinen zijn oorspronkelijk bedoeld voor aanbieders van sexcontent, vanaf 7 september mogen zij .xxx achter een webadres gebruiken. Op den duur kunnen zij elke gewenste domeinnaam gebruiken voor een website met pikante content. Domeinen beschermen tegen .xxx domeinregistratie Eigenaren van een geregistreerde merknaam kunnen voorkomen dat hun domein als .xxx extensie wordt geregistreerd en dat ze als eigenaar van een geregistreerde...
Lees verder